Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?

Sharp

Anbefalte innlegg

Håper noen kan låne deg en A panel skjerm - slik at du virkelig kan sammenligne disse skjermene.  Om ikke annet kanskje du får lånt et C panel!? 

Hadde jo vært utrolig gøy om du kunne utfordre Samsung direkte - og be dem låne deg et A og C-panel - for å kunne gi dem en fullverdig test, kan du jo si....

Uansett sammeligning hadde vært topp!

8674690[/snapback]

Samsung kommer nok ikke til å låne bort noe annet panel. Sannsynligvis vet ikke Samsung Norge om de store forskjellene en gang. Det er vel ingen skikkelig teknisk avdeling i Norge, så annet enn salgskunnskap er det nok begrenset med.

8674884[/snapback]

Om de ikke vet burde de iallefall få kjennskap til det....da hadde jo hw.no-folk vært gode folk til å opplyse dem om samsungs egne produkt.....siden de vet å "tilfeldigvis" sende deg et S-panel og alle andre testere det samme så vet de vel tenker jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer hos Samsung, men ofte er testskjermene såkalte engineering samples. Det vil si at disse øremerkes til demo fra fabrikk og sendes kontorene i ulike land i forkant av lansering. Det er disse så som sendes rundt til test.

Nå mener jeg ikke å insinuere at testeksemplarene er tuklet med i forhold til vanlige salgsprodukter (selv om jeg ikke tviler på at det er skjermene med minst avvik i første batch som plukkes ut), men at de ulike regionale kontorene har lite med utvalg av demoeksemplarer å gjøre.

Blir skjermen forresten levert med DVI-kabel? Jeg har en mistanke om at mitt eksemplar har blitt pakket opp og ned litt for mange ganger, og da forsvinner fort deler...

Lenke til kommentar
Skjermen blir levert med både VGA og DVI kabel.

8675222[/snapback]

Var det jeg regnet med. Da slipper jeg å gi de pes for det i testen :)

8675240[/snapback]

Fått noe napp om A panel da? Når regner du med at testen ligger ute?

Lenke til kommentar
Fått noe napp om A panel da?  Når regner du med at testen ligger ute?

8675279[/snapback]

Ikke noe napp. Oppdaget tråden din og så at det selges A-paneler her i landet også, så det hadde vært kult å fått en rask titt.

ETA på testen kan jeg ikke en gang forestille meg. Sitter med en 3 uker gammel skrikerunge på den ene armen akkurat nå. Så fort hun sovner får jeg opp dampen, men PC-dagene har blitt vesentlig kortere i det siste :wee: Jeg må dog kvitte meg med skjermen ganske snart, så testen drøyer ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Fått noe napp om A panel da?  Når regner du med at testen ligger ute?

8675279[/snapback]

Ikke noe napp. Oppdaget tråden din og så at det selges A-paneler her i landet også, så det hadde vært kult å fått en rask titt.

ETA på testen kan jeg ikke en gang forestille meg. Sitter med en 3 uker gammel skrikerunge på den ene armen akkurat nå. Så fort hun sovner får jeg opp dampen, men PC-dagene har blitt vesentlig kortere i det siste :wee: Jeg må dog kvitte meg med skjermen ganske snart, så testen drøyer ikke så alt for lenge.

8675315[/snapback]

Ikke så dumt å erstatte pc'n med en nyfødt en da :)

Lenke til kommentar
Du kan jo bare ta en kjapp tlf. til Computercitys kundetlf - men jeg tror angreretten også gir det rett på pengene.

8674656[/snapback]

Jeg gjorde det først men for å vær helt ærlig så skjønte jeg ikke ett døyt av hva han sa så jeg måtte bare gi opp, for han snakket jo dansk.

Lenke til kommentar

jaja, da fikk jeg tilbake email fra Computercity og det høres lovende ut:

"Sånn skal definitvt ikke skjermen være. Jeg skal sende deg en returslipp så du slipper å legge ut for frakten av skjermen. Sende meg en mail med en gang du har mottatt returslippen og levert den inn på postkontoret, så sjekker jeg at den er i postsystemet og sender deg en ny. Da sparer vi noen dager."

Lenke til kommentar

Veldig bra support computercity :) Sånn det skal være ;)

Anyway, Highlander, håper du blir fornøyd. Noe du sikkert ikke blir :p Med dine forventninger om baklys mener jeg ^^ Jeg satt å så på film ista, og fokuserte en del på baklys, og helt ærlig, så er det ikke noe problem for meg. Den er lysere i kantene, men det er minimalt :)

Håper for vår del (og Samsungs del) at du får ett C-panel, som du kan ta bilder av, og vise at det ikke er så galt som mange skal ha det til ^^

Lenke til kommentar
Ja, kanskje for forumets del, men håper jo seff på S-panel.

8683267[/snapback]

Joda ;) Det er klart... Men ville ikke hatt for høye forhåpninger.. Jeg fikk ett A-panel for 2 uker siden, og du fikk ett C-panel, det er lenge siden de hadde S-panel, og siden disse ikke er i produksjon, ser jeg ikke hvorfor det plutselig skulle dukke opp ett hos deg :p

Lenke til kommentar
Ja, kanskje for forumets del, men håper jo seff på S-panel.

8683267[/snapback]

Joda ;) Det er klart... Men ville ikke hatt for høye forhåpninger.. Jeg fikk ett A-panel for 2 uker siden, og du fikk ett C-panel, det er lenge siden de hadde S-panel, og siden disse ikke er i produksjon, ser jeg ikke hvorfor det plutselig skulle dukke opp ett hos deg :p

8683425[/snapback]

Si det, jeg fikk min skjerm fra Com.C for en noen dager siden og det var med S panel, jeg ringte dem og og de sa at det var S panel de hadde inne.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg skjermen min. Utrolig svær, ble nesten helt satt ut :) Så veldig bra ut, men har ikke PC før i morgen og jeg kommer ikke inn i menyen på skjermen uten signal ser det ut til. Vet ikke hvordan jeg kan se åssen panel jeg har fått ellers... Førsteinntrykket var formidabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...