Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg så virker det som om mange har grunnløs panikk for å få noe annet enn S panel, har lest om flere med både A og C panel som er svært fornøyd og det er flere av dem enn dem som er missfornøyd.

Det kan se ut som om at den største forskjellen ligger i kalibreringen av de forskjellige panelen, og kan da nevne at det var problemer med noe mere bleeding på de første A panlene(etter å ha lest hva andre sier) , men har lest at Samsung har derfor gått over til C panel.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Nei det skal ikke være slik - ihvertfall er det ikke slik med LCD skjermen min, men jeg har ViewSonic 22 tommer.

8643714[/snapback]

 

OK, bare for å være sikker på hva du mener....at jeg ikke kan bruke antial. og HDR samtidig skyldes grafikk-kortet 7900GTX så sånn er det. Men det er dette med mer hakkete kantlinjer på ulike ting i skjermbildet jeg reagerer på - f.eks. langs en veikant. Jeg kan også oppleve at disse hakkene er noe som beveger seg litt frem og tilbake i bildet. Kan det være at med en LCD blir det enda kommer det enda tydeligere fram at antialising ikke er på?

8645779[/snapback]

Det problemet du snakker om der virker for meg å være "tearing" - og det skal heller ikke være slik. Tearing skyldes som regel skjermen - og ikke skjermkortet.

8647531[/snapback]

 

Skjønner hva du snakker om når det gjelder tearing, og det var ikke det jeg mente....men, ser også at jeg har tearing og driver å prøve å finne en del om det på nettet, men har ikke fått satt meg inn i det ennå. Uansett testet jeg flere nye spill med både samsungen og min gamle panasonic 21 CRT og da fant jeg ut at det jeg reagerer på på LCD-skjermen også skjer på CRT'n. Det er bare det at pga. DVI og at Samsungen er ny og skarpere kommer svakhetene tydeligere fram enn hos min noe blasse CRT.

 

Jeg fant også samme mengde tearing på begge skjermene, og har derfor inntil videre konkludert med at det ikke er skjermenes skyld. Lurer på om det er en svakhet med NVIDIAS tidligere toppkort som jeg har, 7900GTX eller at det kan henge sammen med DUO kjerne? Ser iallefall svært få langt som skylder på skjermene når det gjelder tearing. Men kjenner du til noen gode linker hvor de snakker om tearing og skjerm, eller....?

Lenke til kommentar

Har testet dette med tearing og duo kjerne litt nå, og så langt tror jeg ikke det skyldes at det er 2 cpu, siden det å sette affinity ikke skaper noen forandring. Burde jo kunne få lite eller ingen tearing nå man da overstyrer å kjører med bare en prossessor - men en slik overstyring har ingen utslag. Det hjalp heller ikke å justere priorty innstillinger i task manager.

 

Lurer fortsatt på om det er selve grafikk-kortet 7900gtx, eller om det er et driverproblem til denne. Kjører med den siste driveren fra NVIDA 93.71.

 

Fint om noen flere vil uttale seg om tearingproblematikk på denne skjermen m.m, og man mener det er skjermen eller ikke. Som sagt sammenlignet jeg med min 21 CRT og jeg har samme tearingen der....

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt skjermen i 2 dager og er ikke fornøyd. Har C-Panel og det er så mye baklys bleed at jeg blir gal. Er ikke bra siden jeg skal bruke den til film. Mye 720p Scope filmer som ikke er bra med bleed oppe og nede. Og som om ikke det var nok er det og bleed på midten av skjermen.

 

Tok noen bilder for å vise dere hvordan C panelet er. Bildene er tatt med blank skjerm screensaver.

post-21248-1179687835_thumb.jpg

 

Og tok et for sammenligning med en god skjerm. (LG 203WT-BF til høyre)

post-21248-1179687856_thumb.jpg

 

Tror nok denne sendes i retur og kjøper heller en LG 226WTQ

Endret av Highlander
Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt skjermen i 2 dager og er ikke fornøyd. Har C-Panel og det er så mye baklys bleed at jeg blir gal. Er ikke bra siden jeg skal bruke den til film. Mye 720p Scope filmer som ikke er bra med bleed oppe og nede. Og som om ikke det var nok er det og bleed på midten av skjermen.

 

Tok noen bilder for å vise dere hvordan C panelet er. Bildene er tatt med blank skjerm screensaver.

post-21248-1179687835_thumb.jpg

 

Og tok et for sammenligning med en god skjerm. (LG 203WT-BF til høyre)

post-21248-1179687856_thumb.jpg

 

Tror nok denne sendes i retur og kjøper heller en LG 226WTQ

8657299[/snapback]

 

Da er det stor forskiell på S og C paneler. Det der var faktisk ganske ille. S panelet mitt sekke sånn ut i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Kan du ta nye bilder med dynamic contrast?

 

Vi får håpe du har fått ett "defekt" panel. Noe jeg holder en knapp på.. Dette er rett og slett for dårlig til at Samsung kan bruke det, og kreve den prisen for det.

 

EDIT: Ikke siter bilder...

Og jeg kommer tilbake med bilder av mitt A-Panel senere ikveld.. Må bare jobbe med litt eldre historie her først :w00t:

 

Uansett, prøv også å gjøre det så mørkt som mulig i rommet, slik at vi kan få mest mulig sammenlignbare bilder. Ser du har lys i rommet på dine bilder, noe som gjør baklyset enda værre (altså at det ser bedre ut enn det det er :p)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Kan du ta nye bilder med dynamic contrast?

 

Vi får håpe du har fått ett "defekt" panel. Noe jeg holder en knapp på.. Dette er rett og slett for dårlig til at Samsung kan bruke det, og kreve den prisen for det.

 

EDIT: Ikke siter bilder...

Og jeg kommer tilbake med bilder av mitt A-Panel senere ikveld.. Må bare jobbe med litt eldre historie her først  :w00t:

 

Uansett, prøv også å gjøre det så mørkt som mulig i rommet, slik at vi kan få mest mulig sammenlignbare bilder. Ser du har lys i rommet på dine bilder, noe som gjør baklyset enda værre (altså at det ser bedre ut enn det det er :p)

8657532[/snapback]

 

 

Dette synes jeg også så defekt ut, ligner ikke mitt som jeg tror er A

Lenke til kommentar
bilde av bleed på c-panel

 

Hei. Har nå tatt bilder av mitt A-panel under samme forhold etter konfigurering, og selv om det er noe bleeding nederst og øverst på skjermen, er det vesentlig bedre enn på ditt c-panel:

 

Blank screensaver i mørkt rom:

 

226bwCustom.jpg

 

Blank screensaver i normal rombelysning:

 

226bw1Custom.jpg

 

EDIT: Dette er i "internet-mode" mode og med profil fra hardware.fr som nevnt tidligere i tråden.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Nei og nei. Da er det nok ikke bare på papiret det er forskjeller. Om det ikke er feil på den c skjermen, er iallefall ikke den verdt prisen sin. Får skjerm fra benq med hdmi inngang også til en lavere pris og sikkert like godt bilde. 2 eller 5 ms respons er det såpass liten forskjell på for øyet at det er ikke verdt mer enn papiret det er skrevet på.

 

Om dette er realtiteten har jeg mista tilliten til Samsung. Jeg trodde de kunne skjermer jeg, men det nytter jo ikke når samme modell har så store variasjoner på bildekvalitet på samme modell.

 

S panelet fra samsung er vel ikke å oppdrive mer?

Lenke til kommentar
Nei og nei. Da er det nok ikke bare på papiret det er forskjeller. Om det ikke er feil på den c skjermen, er iallefall ikke den verdt prisen sin. Får skjerm fra benq med hdmi inngang også til en lavere pris og sikkert like godt bilde. 2 eller 5 ms respons er det såpass liten forskjell på for øyet at det er ikke verdt mer enn papiret det er skrevet på.

 

Om dette er realtiteten har jeg mista tilliten til Samsung. Jeg trodde de kunne skjermer jeg, men det nytter jo ikke når samme modell har så store variasjoner på bildekvalitet på samme modell.

 

S panelet fra samsung er vel ikke å oppdrive mer?

8657729[/snapback]

 

Har nettopp fåt min fra CyberC. og de sa at det var S panel de hadde inne, men jeg tar det med en liten klype salt.

Brukte heller ikke dynamisk contrast på disse bildene.

Lenke til kommentar

Der er det jo lite baklys. Ser ut som om det er noe blått lys derimot som kommer nedenfra...

 

Det er det er lys midt på skjermen derimot, tror jeg ganske bestemt har med at skjermen er defekt.

 

EDIT: Bilder av skjermene deres er ganske verdiløse, uten å vite instillingene på skjermen da bildet ble tatt :p

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...