Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og skal til å bestille meg en Samsung 226BW. Hadde egentlig tenkt meg en 19 tommer til 2295, men hva er egentlig 1000 kroner nå til dags?

 

Det jeg lurer på er hvor jeg bør bestille fra, hva er det med disse paneltypene, er det forskjell på s, c og a? Er ikke helt med her, er det forskjellige typer skjermer?

 

Er det safe å kjøpe fra netshop til 3295? Skal ha litt annet der nemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt en del med min nye samsung skjerm nå - og til å begynne med var jeg svært fornøyd. Nå sitter jeg igjen med noen spørsmål. Til opplysning har jeg 7900gtx grafikk-kort, og selv om det er meget bra kan det ikke kjøre både HDR og antialising samtidig.

 

Har spilt Oblivion, Stalker, GRAW m.m. I disse spillene føler jeg nå at jeg legger merke til hakk og kanter mer. F.eks. med HDR som gjør spillene finest, kan jeg ikke ha antialising. Antialising som kjent reduserer opphakkingen langs kantlinjer etc... Men nå er det som om det at jeg ikke kan ha ha både antialising og HDR samtidig skaper mer synlige hakkete linjer enn med min gamle 21 CRT.

 

Er det slik det skal være med LCD, eller er det skjermen som er problemet?

Lenke til kommentar

Trodde jeg nå endelig hadde funnet skjermen som jeg synes var bra. Men dette panel hurlumhei greiene har gjort meg usikker igjen. Jeg har bestilt på Netshop, så jeg skal tenke på det fram til søndag. Foreløpig virker det jo som at de forskjellige panelene ikke utgjør store forskjellen (det er jo ikke helt unormalt at produsenter bytter komponenter i samme produkt for å ikke få stopp i produksjon, eller en type komponent blir for dyr). Viktigste er at en blir fornøyd, ikke hva som sitter i skjermen og klistremerker som sitter på. De må iallefall gi deg det som er spesifisert. Endringer her kan gi deg rett til å heve kjøpe/kreve prisavslag.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Nei det skal ikke være slik - ihvertfall er det ikke slik med LCD skjermen min, men jeg har ViewSonic 22 tommer.

8643714[/snapback]

 

OK, bare for å være sikker på hva du mener....at jeg ikke kan bruke antial. og HDR samtidig skyldes grafikk-kortet 7900GTX så sånn er det. Men det er dette med mer hakkete kantlinjer på ulike ting i skjermbildet jeg reagerer på - f.eks. langs en veikant. Jeg kan også oppleve at disse hakkene er noe som beveger seg litt frem og tilbake i bildet. Kan det være at med en LCD blir det enda kommer det enda tydeligere fram at antialising ikke er på?

Lenke til kommentar

Ja, da virker det som om at det viktigste, billedkvaliteten varierer for mye på denne modellen. Det er DÅRLIG SAMSUNG. Jeg betaler ikke over 3k for å ende opp med et panel jeg kan få i en skjerm til 2500kr.

 

Nå vurderer jeg LG modellen sterkt igjen, selv om innsynsvinkelen var noe dårlig vertikalt. Jeg gidder ikke en masse styr med tilbakelevering om jeg ender om med et c panel som ikke nærmer seg samsung sine.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Ikke på min, praktisk talt ikke eksisterende. Så jeg må si jeg virkelig har vært heldig, heller ingen død piksler.

8646054[/snapback]

 

Regner med du har sjekket dette når det er helt mørkt i rommet? Dumt spm kanskje men...:) Det er jo seff da det vises best.

 

Noen som har sett tester på C-panelet?

Lenke til kommentar
Ja, da virker det som om at det viktigste, billedkvaliteten varierer for mye på denne modellen. Det er DÅRLIG SAMSUNG. Jeg betaler ikke over 3k for å ende opp med et panel jeg kan få i en skjerm til 2500kr.

 

Nå vurderer jeg LG modellen sterkt igjen, selv om innsynsvinkelen var noe dårlig vertikalt. Jeg gidder ikke en masse styr med tilbakelevering om jeg ender om med et c panel som ikke nærmer seg samsung sine.

8646128[/snapback]

 

Kan jeg få se kildene dine, på at det er så stor forskjell?

 

Jeg har nå fulgt med i denne tråden her lenge, og folk har fått A- og S-panel, fortsatt ikke hørt om noen som er misfornøyde. Alle virker veldig glade med kjøpet sitt.

 

Om det er en ting jeg syns er dårlig, er at de på noen modeller har tatt bort panel info fra service meny. DET er teit.

 

Disse "Skrekkbildene" av tidlige A-paneler eller C-paneler kan være produksjonsfeil. De er ikke sånn lenger. Selv sitter jeg med ett A-panel, og merker lite til baklys, dynamic contrast fungerer fint... Med mindre det er mye lysendringer på bilde.

Lenke til kommentar

Ja, men hvorfor har de fjernet denne muligheten? Ja, jeg er skeptisk :)

 

Jeg har denne infoen her fra denne tråden og tråder linket til fra denne. Foreløpig er det ingen som har satt opp panelene mot hverandre. Det blir liksom vaskelig å lese en test av en skjerm, og du får noe annet. De må jo holde seg innafor spec, så fornuften min sier at det kan ikke være store variasjonen. At folk er fornøyde er det viktigste. Problemet er om bilde skulle vise seg å være noe bedre på s - f.eks a eller c. Da har jo noen fått et litt dårligere produkt til samme pris og innpakning. Satt alt litt på spissen.

 

Utvalget på 22" med de spesifikasjonene her begrenser seg til en skjerm LG har og denne samsung modellen. Uansett så blir det nok bedre enn min nåværende LCD :w00t:

Lenke til kommentar
Nei det skal ikke være slik - ihvertfall er det ikke slik med LCD skjermen min, men jeg har ViewSonic 22 tommer.

8643714[/snapback]

 

OK, bare for å være sikker på hva du mener....at jeg ikke kan bruke antial. og HDR samtidig skyldes grafikk-kortet 7900GTX så sånn er det. Men det er dette med mer hakkete kantlinjer på ulike ting i skjermbildet jeg reagerer på - f.eks. langs en veikant. Jeg kan også oppleve at disse hakkene er noe som beveger seg litt frem og tilbake i bildet. Kan det være at med en LCD blir det enda kommer det enda tydeligere fram at antialising ikke er på?

8645779[/snapback]

Det problemet du snakker om der virker for meg å være "tearing" - og det skal heller ikke være slik. Tearing skyldes som regel skjermen - og ikke skjermkortet.

Lenke til kommentar

Sitter og tenker på denne skjermen akkurat nå, og blir selvsagt usikker på grunn av disse panel-greiene. Skjermen skal jeg i tillegg til PC bruke til Xbox 360. Hvordan vil dette funke? Går det greit å sitte to meter fra skjermen, eller må man sitte nærmere?

 

Xboxen støtter jo heller ikke skjermens native oppløsning, og det som kommer nærmest blir jo 1360x768 (16:9). Den litt lavere oppløsningen 1260x768 gir jo 16:10.

Hvordan vil dette se ut på skjermen, blir hele skjermflaten brukt og vil dette gjøre bildet uskarpt?

 

Hadde vært evig takknemmelig om noen hadde hatt mulighet til å prøve eller har prøvd 360 på skjermen :D

Lenke til kommentar
Sitter og tenker på denne skjermen akkurat nå, og blir selvsagt usikker på grunn av disse panel-greiene. Skjermen skal jeg i tillegg til PC bruke til Xbox 360. Hvordan vil dette funke? Går det greit å sitte to meter fra skjermen, eller må man sitte nærmere?

 

Xboxen støtter jo heller ikke skjermens native oppløsning, og det som kommer nærmest blir jo 1360x768 (16:9). Den litt lavere oppløsningen 1260x768 gir jo 16:10.

Hvordan vil dette se ut på skjermen, blir hele skjermflaten brukt og vil dette gjøre bildet uskarpt?

 

Hadde vært evig takknemmelig om noen hadde hatt mulighet til å prøve eller har prøvd 360 på skjermen  :D

8649599[/snapback]

dette lurer jeg også på :)

vurderer om jeg skal bytte ut 19" crt-en snart...

Lenke til kommentar
Sitter og tenker på denne skjermen akkurat nå, og blir selvsagt usikker på grunn av disse panel-greiene. Skjermen skal jeg i tillegg til PC bruke til Xbox 360. Hvordan vil dette funke? Går det greit å sitte to meter fra skjermen, eller må man sitte nærmere?

 

Xboxen støtter jo heller ikke skjermens native oppløsning, og det som kommer nærmest blir jo 1360x768 (16:9). Den litt lavere oppløsningen 1260x768 gir jo 16:10.

Hvordan vil dette se ut på skjermen, blir hele skjermflaten brukt og vil dette gjøre bildet uskarpt?

 

Hadde vært evig takknemmelig om noen hadde hatt mulighet til å prøve eller har prøvd 360 på skjermen  :D

8649599[/snapback]

dette lurer jeg også på :)

vurderer om jeg skal bytte ut 19" crt-en snart...

8649708[/snapback]

 

 

Tror det er virkelig lurt å tenke at denne skjermen må brukes i native - den blir faktisk uskarpt for internett allerede på 1600X900, som ikke er langt unna native 1650X1080....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...