Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du egentlig nå? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med fjernet info. Og hva er et C-panel?

 

At det i servicemenyen ikke lengre står hvilket panel som benyttes. Om det er korrekt vet jeg ikke.

 

...det er nå 3 paneler som brukes, også et C panel.

 

S PANEL: made by Samsung - AMLCD 220M1

A PANEL: made by AU Optronics - AU M220EW01

C PANEL: made by CMO (Chimei) - CMO M220Z1

Lenke til kommentar
Hva mener du egentlig nå? Jeg skjønner ikke helt hva du mener med fjernet info. Og hva er et C-panel?

 

At det i servicemenyen ikke lengre står hvilket panel som benyttes. Om det er korrekt vet jeg ikke.

 

...det er nå 3 paneler som brukes, også et C panel.

 

S PANEL: made by Samsung - AMLCD 220M1

A PANEL: made by AU Optronics - AU M220EW01

C PANEL: made by CMO (Chimei) - CMO M220Z1

8593132[/snapback]

 

 

Jeg kan dessverre helt klart bekrefte at info om paneltype ikke lenger framkommer i servicemenyen (de som selges på elkjøp i trondheim). Linjen er rett og slett fjernet. Utrolig dårlig synes jeg. Selv om jeg nå antagelig sitter med et A panel her er jeg godt fornøyd etter å ha kjørt kalibreringsprofil-filen fra hw.fr. Bare svært viktig å kjøre den i native selvfølgelig for å få skarpe bokstaver.

Endret av Swayne
Lenke til kommentar

jeg får ikke den franske (vista) guiden til å kalbirere. har gjort akkurat som dem skriver men ingen ting skjer med bildet. viss jeg velger de instillingene dem anbefaler manuelt, blir bildet rart! 100lys og 55kontrast? tuller dem? blir ikke vakkert på mitt A panel ivhertfall.

 

viss jeg velger internet i magic bright, så blir det litt mørkt.. 45 lys og 75 i kontrast.

er den internett moden sånn automatisk kalibrering? isåfall trenger man gjøre no, skal det komme opp noe sånn setup ell skjer kalibrering umidelbart når man velger den?

er 45lys og 75kontast riktig? mhmm

 

 

noen som vill dele innstillinger sine? (A panel)

jeg blir ikke fornøyd uansett hva jeg trykker på..

Endret av puffepuff
Lenke til kommentar
Jeg har også problemer med den franske kalibreringsguiden. Først laster man ned programmet, så profilen, men hva gjør man med skjermen før man loader profilen?  :hmm:

8603977[/snapback]

 

Hvis du følger deres oppskrift til punkt og prikke skulle det ikke være noe problem.

Klipp inn profilen via colourprogrammet til der hvor den skal ligge. Gå så å legg til denne profilen som default and apply.

 

Men, jeg kan bare si at jeg har gått tilbake til den orginale innstillingen - ble for lite blåfarge i den franske kalibreringen. Når du får det til kan du sammenligne f.eks. ved å switche fram og tilbake f.eks. på denne siden, og sjekk blåfargen.

Lenke til kommentar
hei. Jeg har denne skjermen og har koblet til min laptop gjennom VGA. Men bildet blir for "høyt" for skjermen. Hvordan stiller gjøre jeg det vertikale bildet mindre. Eneste jeg finner er Coarse, som vel bare er bredde..

8602350[/snapback]

 

 

Ingen så kan svaret? Mener bare at bildet er for stort for skjermen i høyden...

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke elkjøper har fått annet enn 20" ennå, og at 22" er litt forsinket. Satser på at den kommer nå tirsdag eller onsdag der jeg jobber.

8605318[/snapback]

 

 

Joda, de har den på lager i trondheim iallefall - både elkjøp og lefdal.

På nett selges den til 3495,-. Jeg betalte faktisk 3900,- i butikken men da inkl. 3 års "idiotforsikring" som ordinært koster 399...

 

Utsalgsprisen i butikk er noe dyrere enn på nett - men synes det er så greit å forholde med til en butikk i nærheten.

 

Ja, det stod A på lappen bak, men info om panel er fjernet i servicemenyen dessverre. Så jeg synes lite om Samsung i denne sammenhengen. Men fornøyd med skjermen jeg - synes den er fott til gaming - toppers :)

Lenke til kommentar

Jess, da var skjermen endelig i hus. Er litt støy i bildet, men det kan vel skyldes at jeg bruker VGA. JA, jeg skal gå over til DVI, må bare få tak i dockingstasjon til PCen først. Har ikke tenkt på å sjekke hvilket panel det er, men det skal jeg se på når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk skjermen min for en GOD stund siden sluttet jeg helt å titte i denne tråden. Ble overasket over at det fortsatt var så mye snakk om A og S panel.. Er det egentlig så stor forskjell? Jeg har en med S panel og er strålende fornøyd i hvertfall!

:yes:

Lenke til kommentar
Etter at jeg fikk skjermen min for en GOD stund siden sluttet jeg helt å titte i denne tråden. Ble overasket over at det fortsatt var så mye snakk om A og S panel.. Er det egentlig så stor forskjell? Jeg har en med S panel og er strålende fornøyd i hvertfall!

:yes:

8612009[/snapback]

Og jeg har A panel, også strålende fornøyd :yes:

Lenke til kommentar
Etter at jeg fikk skjermen min for en GOD stund siden sluttet jeg helt å titte i denne tråden. Ble overasket over at det fortsatt var så mye snakk om A og S panel.. Er det egentlig så stor forskjell? Jeg har en med S panel og er strålende fornøyd i hvertfall!

:yes:

8612009[/snapback]

 

 

jeg er ikke sikker på hvor stor forskjellen egentlig er, men komplett.no har kontaktet levrandør ang at de fikk A paneler. de hadde forsikret seg om at de skule motta S, men til tross for dette fikk de A.

 

virker på meg som om forskjellen er rimelig stor. hadde den vært liten så hadde ikke komplett løftet en finger ang dette. etter min erfaring ihvertfall..

og i den franske testen kommer jo S panelet bedre ut. men med kalibrering blir forskjellen mindre, men fortsatt synlig bedre grafisk bildet på S. 2stjerner mot 4!

 

jeg har vista, og den vista kalibrering funker ikke! jeg har snakket med en kompis som også har samme prob. så jeg er missfornøyd og kommer til å be om en S panel skjerm, ell bytte i en annen.

kommer til å ha den skjermen jeg nå kjøper i laaang tid og gidder ikke irritere meg over at bildet er dårlige enn det jeg kunne fått.

 

det jeg lurer mest på egentlig er hvor mye penger samsung sparer på et Apanel i forhold til et S pr. skjerm.. det virker som det ligger en stor økonomisk gevinst bak.

jeg tror S panelene ble så mye dyrere å produsere at de hoppet over på A.

kvaliteten blir litt dårligere, men produksjons kostnadene blir mye lavere.

det er den eneste logiske forklaringen tror jeg.

 

dette er andre gangen jeg er så dum å kjøper en skjerm fra samsung..

er så heldig at jeg eier en Samsung 40" LCD-TV LE40M71B,

og på den ser en fotball i fart ut som et trekkspill! pga en ny høytekno funskjson som samsung utviklet for å gjøre bildet bedre.. komisk..

i tilleg er vga`n defekt pga en prodfeil som er på de første eksemplarene.

 

neste skjerm jeg kjøper står det ikke samsung på tror jeg :hmm:

Endret av puffepuff
Lenke til kommentar

Får dere som hate baklys når dere ser film kan dere bare fyre filmen til full screen ser ikke noe baklys å kvaliteten er like bra får meg :D fatter ikke heller att dere prater om Om A og S panel tipper ser dere en skjermen på ett lan eller noe som har S ta å sammenlign trur dere ikke kommer til å se noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...