sualc Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Har kontakt med Komplett. Først bekreftet de at det var S penal leverandøren deres sa de leverte. Etter at de har forstått at flere har fått A panel synes kunderservicen der også at noe er rart. Det blir meldt at kontaktpersonen i i Samsung nå er borte til 14.mai og det vil derfor ta en stund før mer tilbakemelding. For dette skulle komplett sjekke. Ser at noen også nå begynner å snakke om "gamle" og "nye" A panel. Er det noe poeng - er det noen forskjell der? Uansett mener jeg hele bleeding-saken er mer en nok grunn til å ligge langt unna både A og C panel. 8540583[/snapback] Jeg har A panel og synes ikke det er mye blacklight. Ser kun litt lekasje hvis det er helt mørkt i rommet og skjermen er helt svart. Merker ingenting ellers. Men jeg lurer fortsatt på om noen har funnet noen gode innstillinger for skjermen? Finnes det noen bra gratis kalibrerings program? Har lest store deler av den franske testen, og etter de har kalibrert skjermen(A-panel) er den ble nesten like god som et S-panel. Testen : http://www.hardware.fr/articles/667-1/sams...-s-verdict.html 8540727[/snapback] På Hardware.fr siden du refererer til kan du laste ned den ICC-profilen de selv brukte for å få A-panelet til å bli nesten like bra som S-panelet. Har du WinXP må du laste ned og installere et lite program for kontroll av ICC-profiler også. Les og følg Endret 6. mai 2007 av sualc Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Er det andre en meg som driver å stiller på egenskapene på skjermen i det uendelige? Jeg får det liksom aldri akkurat slik jeg vil ha det! Hvitt er ikke helt hvitt, men om jeg øker brightness blir fargene utvasket! Akkurat nå har jeg det slik: Brightness 55 Contrast 65 Magic color Off Color tone Normal Sharpness 28 Jeg har S-panel forresten. Hva med dere? Lenke til kommentar
puffepuff Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) tips! hvis du vill kjøre 1680-1050 oppløsning i bf2 må du trykke egenskaper på snarveien og skrive +szx 1680 +szy 1050. der det står "mål:" så det ser slik ut: D:\Spill\Bf2\BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050 dette funker på bf2, bf2142 og mange andre spill som ikke støtter den oppløsningen i settings. Endret 7. mai 2007 av puffepuff Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Eneste problemet eg hadde i starten, var at når eg spilte veldig mørke spill som Doom 3 og Call of Cthulhu. Var at enkelte områder oppe og nede på skjermen vart aldri helt svarte. Men det kom seg veldig mye etter eg satte på Dynamic Contrast. Er dette noe som er et vanlig problem med LCD skjermer? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Eneste problemet eg hadde i starten, var at når eg spilte veldig mørke spill som Doom 3 og Call of Cthulhu. Var at enkelte områder oppe og nede på skjermen vart aldri helt svarte. Men det kom seg veldig mye etter eg satte på Dynamic Contrast. Er dette noe som er et vanlig problem med LCD skjermer? 8553641[/snapback] Kort og greit: JA. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Er det slik at dynamic contrast endrer lysstyrken eller lignende on the fly? Det virker ihvertfall sånn for meg! Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Er det slik at dynamic contrast endrer lysstyrken eller lignende on the fly? Det virker ihvertfall sånn for meg! 8554394[/snapback] Det stemmer, fungerer ganske bra. Minsker baklysblødningen på min skjerm ivertfall. Men svartnivået blir aldri det samme som på min gamle CRT skjerm. Men det kan eg leve med... Endret 7. mai 2007 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
Sikko Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 gledet meg som en unge når jeg hentet skjermen min på posten 09:00 i dag, og ble absolut ikke skuffet ved første øyekast. Selv om jeg sansynligvis fikk A-panel så det bra ut. fikk ikke dobbelsjekket paneltype i meny, for plutselig var hele skjermen svart. Jeg hadde testet litt forskjellig stuff, bla wow. Kan såvidt skimte noen konturer av desktopen i bakgrunnen, og hver gang jeg skrur på skjermen flasher den opp i 1/4-dels sec elns før den blir svart igjen. ringte support, å de mente jeg måtte sende den inn. noen tips? syns det er underlig at den skal klikke plutselig uten at jeg var borti noen intillinger. testa den også på laptopen min, fortsatt "død". Eneste jeg kan tenke meg er at backlight tok kvelden, men da syns jeg det er rart at den skal funke hver gang jeg skrur på skjermen igjen. 8534444[/snapback] Blir nok bare å gjøre som de sier, og sende den inn. Utrolig uflaks du hadde Er nok ikke noe du kan gjøre, og selvom det ble bra igjen, kunne feilen kommet tilbake i etterkant. 8534556[/snapback] Jepp, får satse på det. Heldigvis hadde komplett en retur-ordning som sender nytt produkt med en gang man melder fra. Så slipper jeg iallefall å vente i flere uker 8536834[/snapback] Fikk ny skjerm i dag, som faktisk viste seg å være et S panel. Gledet meg til å se om jeg kunne se forskjell, men det viste seg å bli vanskelig. Denne gangen hadde skjermen fått seg en kakk i fronten, så alt jeg så på skjermen var et sort "kulehull" og masse farger som fløt utover. Så nå har jeg faktisk 2 av denne skjermen liggende, og ingen funker. Yay! Håper jeg får en som funker til helga! Kan jo bli emo av mindre Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Bytta skjermen min på computercity i dag pga feil i panelet (A panel) , fikk en S panel skjerm tilbake! Wheee ^^ Pluss fikk tilbake 150 kr for frakt omkostninger. Er en A panel lapp bak skjermen her og, Men serice menyen viser AMLCD 220M1. Digg. Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Bytta skjermen min på computercity i dag pga feil i panelet (A panel) , fikk en S panel skjerm tilbake! Wheee ^^ Pluss fikk tilbake 150 kr for frakt omkostninger.Er en A panel lapp bak skjermen her og, Men serice menyen viser AMLCD 220M1. Digg. 8560550[/snapback] Bra deal det der Min kommer i morgen... Venter i spenning, A eller S Endret 7. mai 2007 av Amphion Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Krysser fingrene for S ^^ hold oss opdatert Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Bytta skjermen min på computercity i dag pga feil i panelet (A panel) , fikk en S panel skjerm tilbake! Wheee ^^ Pluss fikk tilbake 150 kr for frakt omkostninger.Er en A panel lapp bak skjermen her og, Men serice menyen viser AMLCD 220M1. Digg. 8560550[/snapback] Bra deal det der Min kommer i morgen... Venter i spenning, A eller S 8560560[/snapback] Ja Min kommer også imorgen, bestilt fra computercity. Det som er kjipt, er at jeg skal ut på kvelden, med sånn russerebus (jeg er ikke russ, skal bare være dommer), noe som egentlig skulle vært fett, men jeg har den kjipeste gruppa som jeg skal stå med, så da kommer det til å suge Lenke til kommentar
Frode68 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Bytta skjermen min på computercity i dag pga feil i panelet (A panel) , fikk en S panel skjerm tilbake! Wheee ^^ Pluss fikk tilbake 150 kr for frakt omkostninger.Er en A panel lapp bak skjermen her og, Men serice menyen viser AMLCD 220M1. Digg. 8560550[/snapback] Det er bra vettu Samme som meg du fikk Smart ass Samsung vet ikke hva slags paneler som dem setter inn... Man kjøper ikke Lada når man betaler for BMW Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Fikk ny skjerm i dag, som faktisk viste seg å være et S panel. Gledet meg til å se om jeg kunne se forskjell, men det viste seg å bli vanskelig. Denne gangen hadde skjermen fått seg en kakk i fronten, så alt jeg så på skjermen var et sort "kulehull" og masse farger som fløt utover. Så nå har jeg faktisk 2 av denne skjermen liggende, og ingen funker. Yay! Håper jeg får en som funker til helga! Kan jo bli emo av mindre 8559357[/snapback] Hvor kjøpte du skjermen? xD Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) . Endret 19. november 2018 av user156890 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det er virkelig ikke så vanskelig å lete det opp i topicen. Følg denne instruksen for å komme til service menu: Access to the Service Function, OSD (On-screen display): set Brightness & Contrast at 0, Press on the Menu button, Press Source >5 sec. then appears the "Service Function", Exit with screen power Off, On. 8530091[/snapback] Det er hvordan man kommer inn i service meny. Sto for 2 sider siden lissom Lenke til kommentar
LaffenHandel Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Fikk min fra computercity i dag A panel bak og AMLCD 220M1 i servicemenyen.. happy men synes min gamle 21" eizo er bedre dog Lenke til kommentar
Sikko Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Fikk ny skjerm i dag, som faktisk viste seg å være et S panel. Gledet meg til å se om jeg kunne se forskjell, men det viste seg å bli vanskelig. Denne gangen hadde skjermen fått seg en kakk i fronten, så alt jeg så på skjermen var et sort "kulehull" og masse farger som fløt utover. Så nå har jeg faktisk 2 av denne skjermen liggende, og ingen funker. Yay! Håper jeg får en som funker til helga! Kan jo bli emo av mindre 8559357[/snapback] Hvor kjøpte du skjermen? xD 8565131[/snapback] Komplett. Men den knuste skjermen skal nok posten ha skylden for. Pakka så helt jævlig ut når den kom. Hadde jeg vært hjemme så hadde jeg nekta å tatt i mot. Stort hull i pappen samt isopordeler som stakk ut. Dårlig tegn. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Fikk min fra computercity i dag A panel bak og AMLCD 220M1 i servicemenyen..happy men synes min gamle 21" eizo er bedre dog 8567052[/snapback] Du bringer opp håpet mitt at jeg får et S panel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå