puffepuff Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 fikk min fra computercity idag. fikk A panel ser det ut som AU M22ØEWØ1. også står det at den er manufatcured i april 2007 men hvordan finner man ut av hvem av disse 2 her man har http://www.auo.com/auoDEV/products.php?sec...tems_id=1&ls=en 8483670[/snapback] Gå hit: http://www.auo.com/auoDEV/products.php?sec...d=72&items_id=1 Dette har du dessverre. Det har også 5 ms på respons tid på, mens S panel har 2 ms. Sjekk opp hvordan skjermen er før du angrer deg. Spørs om Computercity har fått inn et dårlig parti av skjermene. 8484197[/snapback] er det 5ms på "a" panel og 2 på "s" panel? Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 noen som kan svare på på om skjermen blør mye? orker ikke gå gjennom hele tråden Lenke til kommentar
puffepuff Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 gledet meg som en unge når jeg hentet skjermen min på posten 09:00 i dag, og ble absolut ikke skuffet ved første øyekast. Selv om jeg sansynligvis fikk A-panel så det bra ut. fikk ikke dobbelsjekket paneltype i meny, for plutselig var hele skjermen svart. Jeg hadde testet litt forskjellig stuff, bla wow. Kan såvidt skimte noen konturer av desktopen i bakgrunnen, og hver gang jeg skrur på skjermen flasher den opp i 1/4-dels sec elns før den blir svart igjen. ringte support, å de mente jeg måtte sende den inn. noen tips? syns det er underlig at den skal klikke plutselig uten at jeg var borti noen intillinger. testa den også på laptopen min, fortsatt "død". Eneste jeg kan tenke meg er at backlight tok kvelden, men da syns jeg det er rart at den skal funke hver gang jeg skrur på skjermen igjen. 8534444[/snapback] Blir nok bare å gjøre som de sier, og sende den inn. Utrolig uflaks du hadde Er nok ikke noe du kan gjøre, og selvom det ble bra igjen, kunne feilen kommet tilbake i etterkant. 8534556[/snapback] Jepp, får satse på det. Heldigvis hadde komplett en retur-ordning som sender nytt produkt med en gang man melder fra. Så slipper jeg iallefall å vente i flere uker 8536834[/snapback] bombe at det var komplett som hadde den første feilvaren.. Lenke til kommentar
Mow Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 noen som kan svare på på om skjermen blør mye? orker ikke gå gjennom hele tråden 8540378[/snapback] Det er det som har vært hoveddiskusjonen igjennom ca hele threaden. A panelet (de gamle. har ikke sett klager på de nye a panelene) er kjent for å ha store problemer med baklysblødning, mens S panelet er kjent for å ha minimalt med blødning. Jeg sitter selv med et S panel, og eneste jeg kan se er bittelitt blødning nede i høyre hjørne, men dette er så lite at jeg ikke ser det om jeg ikke prøver å se etter. Lenke til kommentar
Swayne Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har kontakt med Komplett. Først bekreftet de at det var S penal leverandøren deres sa de leverte. Etter at de har forstått at flere har fått A panel synes kunderservicen der også at noe er rart. Det blir meldt at kontaktpersonen i i Samsung nå er borte til 14.mai og det vil derfor ta en stund før mer tilbakemelding. For dette skulle komplett sjekke. Ser at noen også nå begynner å snakke om "gamle" og "nye" A panel. Er det noe poeng - er det noen forskjell der? Uansett mener jeg hele bleeding-saken er mer en nok grunn til å ligge langt unna både A og C panel. Lenke til kommentar
Ninvec Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 har kjøpt den her skjermen, og jeg lurer på om det er best med analog eller digital ledning til pcen? (geforce 8800 gtx) 8540357[/snapback] Bruk DVI-kablen du, altså den digitale Lenke til kommentar
Ninvec Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ser at noen også nå begynner å snakke om "gamle" og "nye" A panel. Er det noe poeng - er det noen forskjell der? Uansett mener jeg hele bleeding-saken er mer en nok grunn til å ligge langt unna både A og C panel. 8540583[/snapback] S-panelet blir ikke produsert lengre så vidt jeg vet, så det blir litt vanskelig å holde seg unna A-panelet hvis du skal ha en slik skjerm i fremtiden. Samsung har sagt at de nye A-panelene skal være like bra som S-panelene, men dette gjenstår å se til de har blitt testet. Hardware.no holder på å tester det nå tror jeg.. Lenke til kommentar
Swayne Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ser at noen også nå begynner å snakke om "gamle" og "nye" A panel. Er det noe poeng - er det noen forskjell der? Uansett mener jeg hele bleeding-saken er mer en nok grunn til å ligge langt unna både A og C panel. 8540583[/snapback] S-panelet blir ikke produsert lengre så vidt jeg vet, så det blir litt vanskelig å holde seg unna A-panelet hvis du skal ha en slik skjerm i fremtiden. Samsung har sagt at de nye A-panelene skal være like bra som S-panelene, men dette gjenstår å se til de har blitt testet. Hardware.no holder på å tester det nå tror jeg.. 8540632[/snapback] Hvis du leser gjennom tråden og den andre tråden om A og S panel ser du at forskjellen allerede er testet f.eks i en fransk test - og der skiller de seg dessverre fra hverandre. Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Har kontakt med Komplett. Først bekreftet de at det var S penal leverandøren deres sa de leverte. Etter at de har forstått at flere har fått A panel synes kunderservicen der også at noe er rart. Det blir meldt at kontaktpersonen i i Samsung nå er borte til 14.mai og det vil derfor ta en stund før mer tilbakemelding. For dette skulle komplett sjekke. Ser at noen også nå begynner å snakke om "gamle" og "nye" A panel. Er det noe poeng - er det noen forskjell der? Uansett mener jeg hele bleeding-saken er mer en nok grunn til å ligge langt unna både A og C panel. 8540583[/snapback] Jeg har A panel og synes ikke det er mye blacklight. Ser kun litt lekasje hvis det er helt mørkt i rommet og skjermen er helt svart. Merker ingenting ellers. Men jeg lurer fortsatt på om noen har funnet noen gode innstillinger for skjermen? Finnes det noen bra gratis kalibrerings program? Har lest store deler av den franske testen, og etter de har kalibrert skjermen(A-panel) er den ble nesten like god som et S-panel. Testen : http://www.hardware.fr/articles/667-1/sams...-s-verdict.html Endret 5. mai 2007 av Thogn83 Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvis du leser gjennom tråden og den andre tråden om A og S panel ser du at forskjellen allerede er testet f.eks i en fransk test - og der skiller de seg dessverre fra hverandre. Hvis du leser de siste innleggene bare i tråden her som har fått A-panel så er de alle uten unntak er meget fornøyde. Det er kanskje snakk om forskjeller du aldri i verden merker. Venter du lenger nå tipper jeg du havner opp med et Z panel :-) Lenke til kommentar
Frode68 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 fikk min fra computercity idag. fikk A panel ser det ut som AU M22ØEWØ1. også står det at den er manufatcured i april 2007 men hvordan finner man ut av hvem av disse 2 her man har http://www.auo.com/auoDEV/products.php?sec...tems_id=1&ls=en 8483670[/snapback] Gå hit: http://www.auo.com/auoDEV/products.php?sec...d=72&items_id=1 Dette har du dessverre. Det har også 5 ms på respons tid på, mens S panel har 2 ms. Sjekk opp hvordan skjermen er før du angrer deg. Spørs om Computercity har fått inn et dårlig parti av skjermene. 8484197[/snapback] er det 5ms på "a" panel og 2 på "s" panel? 8540374[/snapback] Ja Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 er det 5ms på "a" panel og 2 på "s" panel? 8540374[/snapback] Ja 8542256[/snapback] Nei. Samsung mener at det er deres elektronikk som styrer dette. Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hva sier dere hvis jeg kommer med følgende påstand: A og S panel...whatever samme tullet..... 2ms er grå-til-grå og 5ms er grå-til-svart(eller var det rosa?), vil vel være sammet tullet enten man har A panel eller S panel mener jeg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Skjermen er spesifisert til 2ms, uavhengig av hva slags panel man har. Derfor ville samsung fare med løgn (noe de IKKE gjør) om de leverte 50% med 5ms. Jeg slenger meg på siste variant, 2ms er grå til grå, og 5ms er hvit til svart (eller grå til svart). MS = IKKE OBJEKTIV MÅLING Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Eg sleng ut et spm i denne AS(S) kranglinga, Ser at 226BW og Dell sin 22 begge ligger på 2990 (ca) på billigste salgssted. Er dette en ganske jevn "match" eller er en av disse klart foretrukket? mvh Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Etter det jeg har lest så er det samsungen som kommer best ut, den har mindre backlight bleeding samt den har lavere ms? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Skjermen er spesifisert til 2ms, uavhengig av hva slags panel man har. Derfor ville samsung fare med løgn (noe de IKKE gjør) om de leverte 50% med 5ms. Jeg slenger meg på siste variant, 2ms er grå til grå, og 5ms er hvit til svart (eller grå til svart). MS = IKKE OBJEKTIV MÅLING 8543007[/snapback] Endelig noen som har skjønt at MS målinga ofte er ren bullshit, er riktig som du sier: Det er ingen forskjell på spesifikasjonene på A og S panel, samme oppløsning, samme kontrastforhold osv. At det er 2ms på S panelene og 5ms på A panelene er helt feil, det er rett og slett noen som har blitt lurt av de to forskjellige ms tallene som samsung farer med rundt disse skjermene. Folk har selvfølgelig tenkt på denne måten: Siden A panelet skal være så dårlig er det 5ms på det panelet, og siden S panelet er så bra må det være 2ms på det panelet. Noe som er helt feil... Som alastor sier: Det er 2ms grå-grå på begge panelene, og det er 5ms hvit til svart. Grunnen til de to forskjellige tallene er denne: Samsung oppgir 2ms grå-grå, og putter det ofte i reklamer og slikt, av den grunn av at det høres bra ut. Men sannheten er at å måle grå-grå er en veldig uriktig måte og måle ms på, men den brukes siden det ofte gir det laveste tallet, noe som selvfølgelig tar seg bra ut i alskens reklamer. 5ms er derimot hvit-svart noe som er en mer riktig måte og måle på. Men siden ikke alle selskaper er like oppriktige som samsung på denne skjermen, så vil en ofte se at ms målingen er grå-grå, noe som gir et resultat som ikke stemmer så godt med virkeligheten. Derfor er det allmenn viten at responstiden på skjermer er noe en skal ta med en stor klype salt... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Skjermen er spesifisert til 2ms, uavhengig av hva slags panel man har. Derfor ville samsung fare med løgn (noe de IKKE gjør) om de leverte 50% med 5ms. Jeg slenger meg på siste variant, 2ms er grå til grå, og 5ms er hvit til svart (eller grå til svart). MS = IKKE OBJEKTIV MÅLING 8543007[/snapback] Endelig noen som har skjønt at MS målinga ofte er ren bullshit, er riktig som du sier: Det er ingen forskjell på spesifikasjonene på A og S panel, samme oppløsning, samme kontrastforhold osv. At det er 2ms på S panelene og 5ms på A panelene er helt feil, det er rett og slett noen som har blitt lurt av de to forskjellige ms tallene som samsung farer med rundt disse skjermene. Folk har selvfølgelig tenkt på denne måten: Siden A panelet skal være så dårlig er det 5ms på det panelet, og siden S panelet er så bra må det være 2ms på det panelet. Noe som er helt feil... Som alastor sier: Det er 2ms grå-grå på begge panelene, og det er 5ms hvit til svart. Grunnen til de to forskjellige tallene er denne: Samsung oppgir 2ms grå-grå, og putter det ofte i reklamer og slikt, av den grunn av at det høres bra ut. Men sannheten er at å måle grå-grå er en veldig uriktig måte og måle ms på, men den brukes siden det ofte gir det laveste tallet, noe som selvfølgelig tar seg bra ut i alskens reklamer. 5ms er derimot hvit-svart noe som er en mer riktig måte og måle på. Men siden ikke alle selskaper er like oppriktige som samsung på denne skjermen, så vil en ofte se at ms målingen er grå-grå, noe som gir et resultat som ikke stemmer så godt med virkeligheten. Derfor er det allmenn viten at responstiden på skjermer er noe en skal ta med en stor klype salt... 8545397[/snapback] Høres fornuftig ut, på min forrige skjerm, hadde jeg 8ms og opplevde ikke noe særlig problemer, tror ikke MS har så mye å si, det er vel omtrent som megapixel rushet når det gjelder kameraer, har absolutt ingenting å si om du har 5 megapixel eller 10. Lenke til kommentar
Lars79 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 fikk min skjerm fra netshop i går. Bestilt 20/4. Levert 30/4. Ser ut som A panel. Står AU M220EW01 i service meny. made in slovakia april 07. Synes det er litt dårligere bilde en min gamle 19" CRT skjerm i 1600X1200 85Hz. men masse flere instillinger som jeg enda ikke har prøvd. Dumt at jeg må koble til min gamle skjerm igjen for å stille ned oppløsning og Hz i noen spill for at det skal gå med den nye. Er foreløbig fornøyd med skjermen ( den ser jo helt konge ut). Tror og håper de nye A panelene er like gode som S panelene. Veldig bra bilde i Test drive Unlimited ivertfall. Super til film.. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Noen som har bestilt skjermen fra SHG? Lurer på hvilke paneler de har..? Det er sikkert ingen forkjell, men litt irreterende å tenke på hvis du får et A panel.. (Selvom du sikkert ikke merker forskjell) Takker for svar xD Endret 6. mai 2007 av Geisner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå