Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Dette utdraget fra et amerikansk forum er ganske scary...ser iallefall ut til alle bør ligge unna det tredje panelet som kalles C!

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hello. This is my first post.

 

I have the "C" Model and it is horrible. There is TONs of flicker. I called Samsung and talked to customer support and they walked me through setting it up and nothing changed. They said infact that there is inferior models. Not ALL "C" models are bad just alot of them are.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er virkelig ikke så vanskelig å lete det opp i topicen.

 

Følg denne instruksen for å komme til service menu:

 

Access to the Service Function, OSD (On-screen display): set Brightness & Contrast at 0, Press on the Menu button, Press Source >5 sec. then appears the "Service Function", Exit with screen power Off, On.

Endret av Ninvec
Lenke til kommentar
Det er virkelig ikke så vanskelig å lete det opp i topicen.

 

Følg denne instruksen for å komme til service menu:

 

Access to the Service Function, OSD (On-screen display): set Brightness & Contrast at 0, Press on the Menu button, Press Source >5 sec. then appears the "Service Function", Exit with screen power Off, On.

8530091[/snapback]

 

Takk til deg:)

Forundrer meg noe at de ikke bare la den sammen med de andre menyene...

Lenke til kommentar
Det er virkelig ikke så vanskelig å lete det opp i topicen.

 

Følg denne instruksen for å komme til service menu:

 

Access to the Service Function, OSD (On-screen display): set Brightness & Contrast at 0, Press on the Menu button, Press Source >5 sec. then appears the "Service Function", Exit with screen power Off, On.

8530091[/snapback]

 

Takk til deg:)

Forundrer meg noe at de ikke bare la den sammen med de andre menyene...

8530231[/snapback]

Samsung gjorde så at dem skulle slippe å få mange sure telefoner og email på kundesupport ;) hehe

Lenke til kommentar
Da var min skjerm også i hus :D

Fikk A-panel, bestillt fra MPX, men er likevel strålende fornøyd. Har ikke fått testa den så mye enda, og kun med VGA, så det blir spennende å komme hjem der jeg har DVI og HD-filmer :)

 

Rhoads: Jeg har 8800GTX. Kan se når jeg kommer hjem fra jobb. Men skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle virke :hmm:

 

Edit: Forresten, Rhoads: S-Videoen på GTX-kortet sender vel bare signaler ut til DVD-spilleren og ikke omvendt? Derfor får du vel ikke sendt signalene til skjermen via PCen. Da blir vel TV-kort eneste løsning. Eller har jeg misforstått deg nå?

8527988[/snapback]

Ah, sender ut signaler ja.. tenkte ikke helt på det jeg. Men i alle fall, så får jeg det ikke til å funke når jeg plukker i DVI kabelen og prøver å kjøre på digital istedenfor analog.. må finne ut av det der gitt.

Lenke til kommentar

Er det noen som har kalibrert en SyncMaster 226BW A panel? Eller er dere fornøyde med innstillingene på default? Jeg synes hverfall skjermen er alt for lyssterk. Jeg satt brightness til 80 og blå til 40 og skjermen ble mye bedre.

 

Hva har dere innstillingene på?

Endret av Thogn83
Lenke til kommentar
Da var min skjerm også i hus :D

Fikk A-panel, bestillt fra MPX, men er likevel strålende fornøyd. Har ikke fått testa den så mye enda, og kun med VGA, så det blir spennende å komme hjem der jeg har DVI og HD-filmer :)

 

Rhoads: Jeg har 8800GTX. Kan se når jeg kommer hjem fra jobb. Men skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle virke :hmm:

 

Edit: Forresten, Rhoads: S-Videoen på GTX-kortet sender vel bare signaler ut til DVD-spilleren og ikke omvendt? Derfor får du vel ikke sendt signalene til skjermen via PCen. Da blir vel TV-kort eneste løsning. Eller har jeg misforstått deg nå?

8527988[/snapback]

Ah, sender ut signaler ja.. tenkte ikke helt på det jeg. Men i alle fall, så får jeg det ikke til å funke når jeg plukker i DVI kabelen og prøver å kjøre på digital istedenfor analog.. må finne ut av det der gitt.

8531014[/snapback]

 

Da har jeg fått testa det hjemme. Ble sort skjerm etter windowsloadinga med DVI-kabelen.

Det jeg gjorde for å få det til å virke var å legge inn skjermkortdriverne på nytt.

Start i sikkeretsmodus -> Uninstall -> Reboot -> Legge inn nye drivere.

 

Håper du har samme problem som meg da ;)

Lenke til kommentar

gledet meg som en unge når jeg hentet skjermen min på posten 09:00 i dag, og ble absolut ikke skuffet ved første øyekast. Selv om jeg sansynligvis fikk A-panel så det bra ut. fikk ikke dobbelsjekket paneltype i meny, for plutselig var hele skjermen svart.

Jeg hadde testet litt forskjellig stuff, bla wow. Kan såvidt skimte noen konturer av desktopen i bakgrunnen, og hver gang jeg skrur på skjermen flasher den opp i 1/4-dels sec elns før den blir svart igjen. ringte support, å de mente jeg måtte sende den inn. noen tips? syns det er underlig at den skal klikke plutselig uten at jeg var borti noen intillinger. testa den også på laptopen min, fortsatt "død". Eneste jeg kan tenke meg er at backlight tok kvelden, men da syns jeg det er rart at den skal funke hver gang jeg skrur på skjermen igjen.

Lenke til kommentar
gledet meg som en unge når jeg hentet skjermen min på posten 09:00 i dag, og ble absolut ikke skuffet ved første øyekast. Selv om jeg sansynligvis fikk A-panel så det bra ut. fikk ikke dobbelsjekket paneltype i meny, for plutselig var hele skjermen svart.

Jeg hadde testet litt forskjellig stuff, bla wow. Kan såvidt skimte noen konturer av desktopen i bakgrunnen, og hver gang jeg skrur på skjermen flasher den opp i 1/4-dels sec elns før den blir svart igjen. ringte support, å de mente jeg måtte sende den inn. noen tips? syns det er underlig at den skal klikke plutselig uten at jeg var borti noen intillinger. testa den også på laptopen min, fortsatt "død". Eneste jeg kan tenke meg er at backlight tok kvelden, men da syns jeg det er rart at den skal funke hver gang jeg skrur på skjermen igjen.

8534444[/snapback]

 

Blir nok bare å gjøre som de sier, og sende den inn. Utrolig uflaks du hadde :thumbdown: Er nok ikke noe du kan gjøre, og selvom det ble bra igjen, kunne feilen kommet tilbake i etterkant.

Lenke til kommentar
gledet meg som en unge når jeg hentet skjermen min på posten 09:00 i dag, og ble absolut ikke skuffet ved første øyekast. Selv om jeg sansynligvis fikk A-panel så det bra ut. fikk ikke dobbelsjekket paneltype i meny, for plutselig var hele skjermen svart.

Jeg hadde testet litt forskjellig stuff, bla wow. Kan såvidt skimte noen konturer av desktopen i bakgrunnen, og hver gang jeg skrur på skjermen flasher den opp i 1/4-dels sec elns før den blir svart igjen. ringte support, å de mente jeg måtte sende den inn. noen tips? syns det er underlig at den skal klikke plutselig uten at jeg var borti noen intillinger. testa den også på laptopen min, fortsatt "død". Eneste jeg kan tenke meg er at backlight tok kvelden, men da syns jeg det er rart at den skal funke hver gang jeg skrur på skjermen igjen.

8534444[/snapback]

 

Blir nok bare å gjøre som de sier, og sende den inn. Utrolig uflaks du hadde :thumbdown: Er nok ikke noe du kan gjøre, og selvom det ble bra igjen, kunne feilen kommet tilbake i etterkant.

8534556[/snapback]

 

Jepp, får satse på det. Heldigvis hadde komplett en retur-ordning som sender nytt produkt med en gang man melder fra. Så slipper jeg iallefall å vente i flere uker :p

Lenke til kommentar
Svært så treig posten var denne gangen da.. Får skjermen i morgen. Kommer tilbake i 5-6 tiden i morgen og sier fra hvilket panel Netshop sender ut for tiden. Bestilte den 23. (Da de ikke hadde noen på lager)

8531550[/snapback]

 

Da har jeg fått min. Svær jævel må jeg si :)

Dette står i service menyen:

 

Panel info: AU M220EW01

Ble det A-panel det eller?

 

Skal kalibrere den nå, så spille litt. Ser helt super ut allerede. Nå trenger jeg bare et større skrivebord, så jeg kan ha mine 2 19" på hver side :D

Lenke til kommentar
Svært så treig posten var denne gangen da.. Får skjermen i morgen. Kommer tilbake i 5-6 tiden i morgen og sier fra hvilket panel Netshop sender ut for tiden. Bestilte den 23. (Da de ikke hadde noen på lager)

8531550[/snapback]

 

Da har jeg fått min. Svær jævel må jeg si :)

Dette står i service menyen:

 

Panel info: AU M220EW01

Ble det A-panel det eller?

 

Skal kalibrere den nå, så spille litt. Ser helt super ut allerede. Nå trenger jeg bare et større skrivebord, så jeg kan ha mine 2 19" på hver side :D

8537235[/snapback]

 

A-panel ja.

Lenke til kommentar

Hum. noe jeg lurer på, Når jeg sitter foran skjermen blir halve nedre delen av skjermen hel utvasket av farger. folder oppe er gule og normale, mens de i bunnen er lys lys gul, nesten på grensen til hvit. Men når jeg kryper langt ned blir dem normale. Som om det er teit dårlig innfalsvinket rett foran skjermen.

Byr på prøblemer siden jeg ikke kan stille den på noen annet måte enn høyre og venstre.

Har satt den på en boks nå, så det er litt bedre. er dette "normal" eller er det noe helt kokko med skjermen?

Lenke til kommentar
Bak på skjermen. Står enten en S eller A i parantes

 

Var noe med at endel skjermer er feilmerket så det mest korrekte stedet å sjekke er servicemenyen. Se noen innlegg bakover for å se hvordan man kommer dit.

 

Byr på prøblemer siden jeg ikke kan stille den på noen annet måte enn høyre og venstre.

 

Den kan vippes også, men er kanskje litt hard.

Lenke til kommentar

hei.

 

jeg har et multinoob sprørsmål..

 

har kjøpt den her skjermen, og jeg lurer på om det er best med analog eller digital ledning til pcen? (geforce 8800 gtx)

 

og om det er noe jeg burde stille inn, for å få det beste ut av den?

 

 

mvh

Puffepuff

Lenke til kommentar
Tenke seg til at komplett tar 3995,- for samme skjerm. 1000 kr mer!!

Det er jo å betrakte som røveri!

8475867[/snapback]

 

Da bør det være et S-panel for å si det sånn :wee:

8476025[/snapback]

 

 

LOL

 

jeg kjøpe fra komplett og fikk a panel... komisk..

 

(har sjekket i den menyen..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...