Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?

Sharp

Anbefalte innlegg

@ asad, den nr 2 skjermen på bildene dine er det en std. 19 lcd ??

Lurer litt på forholdet mellom 22'ern og 19 serru....syntes ikke den 22 så veldig mye større ut ?

8371637[/snapback]

Det er 19" ja, og den føles mye større :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor auto adjustment ikke funker hos meg? "Not avaible" er meldingen som kommer opp...

8371348[/snapback]

Hvis du bruker DVI kabelen så tror jeg ikke du trenger auto adustment.. :hmm: Bare på VGA du trenger.. Jeg har hvertfall brukt DVI kabelen på de 2 siste LCD-skjermene jeg har hatt, og auto ad. har ikke funka.. :p Det stiller seg inn selv med DVI.. ;)

Rett meg hvis jeg tar helt feil nå.. :p Hehe..

8371544[/snapback]

Hmm.Ok, det er mulig, hvis noen kan bekrefte dette så er jeg fornød:)

Lenke til kommentar
Du fikk med en VGA kabel også, så skal ikke ta deg mange minuttene å prøve ut. Men det han sier er jeg 90% sikker på at stemmer, da DVI er digitalt, og skal klare sånn selv:)

8371734[/snapback]

Sånn som pcen min er satt opp, vil det ta mange minutter ja^^Stoler på du har rett:D Trenger hvertfall ikke justere noe, alt ser konge ut!

Lenke til kommentar

asad: av ren nyskjerrighet hva synes du om skjermen sammenliknet med din 19" skjerm som virker som er relativt ny?

Sjekket faktisk info på bildene dine for se åssen cam du hadde brukt siden dem var såpass uskarpe og kornete, antar du har ikke hatt verdens beste lys forhold, eller har du kanskje natt innstilling aktivert eller liknende? Mener bestemt mitt k750i gir ca samme kvalitet som det der

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
asad: av ren nyskjerrighet hva synes du om skjermen sammenliknet med din 19" skjerm som virker som er relativt ny?

Sjekket faktisk info på bildene dine for se åssen cam du hadde brukt siden dem var såpass uskarpe og kornete, antar du har ikke hatt verdens beste lys forhold, eller har du kanskje natt innstilling aktivert eller liknende? Mener bestemt mitt k750i gir ca samme kvalitet som det der

8371945[/snapback]

Den andre skjermen er også en samsung, 913n, 3 år gammel cirka. Jeg synes 22" er utrolig deilig, har ingenting negativt å si om den. Ekstra bredden gjør sin nytte i photoshop og premiere og til vanlig bruk, samt filmer. Det var grunnen til at jeg kjøpte med en 22".

Ang kvaliteten på bildet, ser jeg ikke den store forskjellen mellom den nye og gamle ,tross 2ms responstid,bedre kontrast og dvi inngang. Ghosting la jeg ikke merke til på den gamle enagng.Alt i alt er bildet litt skarpere. Skjermen er bare helt konge :)

edit: angående bildene, vel, blir sånn når det er lite lys dessverre...

Endret av asad
Lenke til kommentar

Fått skjermen min nu og brukt den i heile dag...

Testa Css, battlefield2/2142, flatout 2. Tiberium Wars, osv.

Også sett Divx filmer... en ting må jeg si. 352p aka 350mbs blir litt dårlig siden jeg er vant til crt. En grunn er at skjermen er så skarp at man kan se feil i komprimeringen. En annen grunn er også at filmen dekker hele skjermen og blir mye større. :D Dermed litt uklar.

Dette er ikke et problem i det hele tatt, men har man muligheten til 540p - 700mb eller 720p - 1gb så blir det krystall :dribble:

Ja det er ikke tvil, et kjempe kjøp... så glad at min første LCD var denne. :D

Minimalt med baklys og myyye større en 19" Riktig nok så er dei like høye, men bredden gjør arealet mye større.

Hadde før 2x skarpe 19" crt trinitron

Edit: Må legge til at den skjermen til venstre er en veldig skarp crt trinitron (blei før brukt til ingeniør tegninger på vegdirektoratet) føles nå uskarp når jeg har lcden på siden :p Haha jeg er i 100 nå, hva om jeg hadde fått en 40 000kr pro skjerm på siden? :!:

226bwmb9.jpg

Har ikke fotograf skills :cry:

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...