Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?

Sharp

Anbefalte innlegg

Har du lyst nok på skjermen går det ann å bruke noen smarte løsninger for å få skjermen høyere opp:)

Skjermen min er sist registrert på omlastingsterminalen i Oslo, sist registrert 07:50, så forhåpentligvis blir den registrert som "ankommet postkontor" rundt 16. Hadde vært kos :)

8358707[/snapback]

Samma her. Regner med å få den imorra kl 11 :) Får se.

Den skjermen jeg har nå er stabla opp 3 spillesker, for å få den til å bli høyere^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestillt skjermen fra NetShop! :D

Det tar vell et par dager før jeg får den sant? :hmm: Jeg får ikke lønn før til søndag, så får håpe den kommer på mandag ellns.. :whistle:

Hvis jeg får et A panel så må den nok byttes, men den sendingen er vell bare S paneler?

Gleeeder meeeg! :D

Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt skjermen fra NetShop!  :D

Det tar vell et par dager før jeg får den sant?  :hmm:  Jeg får ikke lønn før til søndag, så får håpe den kommer på mandag ellns.. :whistle:

Hvis jeg får et A panel så må den nok byttes, men den sendingen er vell bare S paneler?

Gleeeder meeeg!  :D

8363489[/snapback]

Leveringstid avhenger sterkt av hvor du befinner deg i landet :p Min ble sendt tirsdag, hentes i morgen (torsdag) i trondheim. Du har 14 dager paa deg foer posten sender pakken tilbake til netshop uansett, saa det er ikke noe problem aa hente paa mandag.

Det er antatt (rimelig antagelse og!) at hele forsendelsen har S panaler, det ble aapnet to pakker fra forsendelsen paa lageret, og begge hadde S paneler.

Lenke til kommentar

Min ble sendt i går klokken 1945, og faktisk nøyaktig 24 timer senere hentet jeg den. Koselig :)

Herlig skjerm forresten. Uvant å gå fra CRT til LCD, men blir vel forhåpentligvis vant til det snart

Endret av Mow
Lenke til kommentar
Min ble sendt i går klokken 1945, og faktisk nøyaktig 24 timer senere hentet jeg den. Koselig :)

Herlig skjerm forresten. Uvant å gå fra CRT til LCD, men blir vel forhåpentligvis vant til det snart

8364293[/snapback]

Jau, mine opplevelser da jeg byttet til LCD back in the day var at jeg saa etterslep overalt (bare 8ms responstid paa den skjermen :D), men at det var mye mer behagelig for oeynene aa bruke LCD skjermer over lang tid :)

Naa som etterslep er saa godt som borte, er LCD en soleklar favoritt for min del!

Lenke til kommentar

Jeg bestillte 20" versjonen av denne skjermen i går, men jeg ble litt usikker når jeg så at 22" var så billig. Eneste problemet er at jeg skal sette den opp i dualscreen med en 17", og tror ikke jeg får plass på skrive bordet med 22" + 17" :p. Men jeg antar at 20" er et solid valg det også?

Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt skjermen fra NetShop!  :D

Det tar vell et par dager før jeg får den sant?  :hmm:  Jeg får ikke lønn før til søndag, så får håpe den kommer på mandag ellns.. :whistle:

Gleeeder meeeg!  :D

8363489[/snapback]

Leveringstid avhenger sterkt av hvor du befinner deg i landet :p Min ble sendt tirsdag, hentes i morgen (torsdag) i trondheim. Du har 14 dager paa deg foer posten sender pakken tilbake til netshop uansett, saa det er ikke noe problem aa hente paa mandag.

Det er antatt (rimelig antagelse og!) at hele forsendelsen har S panaler, det ble aapnet to pakker fra forsendelsen paa lageret, og begge hadde S paneler.

8363864[/snapback]

Jeg befinner med i Arendal på sørlandet og det er omtrent 2 timer fra Sandefjord hvor NetShop befinner seg, så den kommer nok i morra, lørdag eller mandag.. :p

Da håper jeg det er S panel.. :D Gidder ikke å sitte med en såpass god skjerm og ha et panel som ikke e like god som alle andre sine.. :p

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått skjermen min :D

Førsteintrykket var helt konge, blank, lett å montere og i tillegg fikk jeg en kingsize chrunchy lion fra nextshop :thumbup:

Allerede kobla den til, og alt funker supert, bildet er klart, filmer vises nå på HELE skjermen. Eneste er at autofunksjonen ikke funker, vet ikke hvorfor. Må muligens restarte pcen eller noe. "auto adjustment not avaible" står det bare.

Hw.no siden ser litt rart ut nå, med nesten halve skjermen ubrukt^^

Jeg tok noen bilder med mobiltelefonen:

Edit: skulle tro k800i tok bedre bilder enn dette?Mulig det er noe i innstillingene mine.

post-7927-1176377218_thumb.jpg

post-7927-1176377203_thumb.jpg

post-7927-1176377238_thumb.jpg

post-7927-1176377272_thumb.jpg

Endret av asad
Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvor mange cm det er fra bordet og opp til nedre del av skjermen? Siden den ikke har høydejustering betyr dette MYE for meg.

Forhånd mange mange takk  :thumbup:

8356301[/snapback]

Det er litt under 8 cm, dette er da inkludert foten.

8357572[/snapback]

Driver enda med denne høyden jeg da :blush: Men det er alfa omega for meg.

Noen som kan måle hvor langt det er fra bordet til der skjermbildet begynner?

De 8 cm er vel opptil plastrammen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Syns at noen bilder og videoer osv blir litt kornete til tider, og sliter med å finne kontrastinnstillingene jeg syns er behagelig for øynene mine. Merket at jeg ikke kunne ha på magicbright i spill også, da jeg syns fargene ikke ble helt bra. Men jeg skal ikke klage for mye. Vil fortsatt tro det er noe jeg må vende meg til

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvor mange cm det er fra bordet og opp til nedre del av skjermen? Siden den ikke har høydejustering betyr dette MYE for meg.

8356301[/snapback]

8357572[/snapback]

8366436[/snapback]

11cm, legg en lefse eller to under skjermen for aa heve den om det er et problem heh

Lenke til kommentar

8356301[/snapback]

8357572[/snapback]

8366436[/snapback]

11cm, legg en lefse eller to under skjermen for aa heve den om det er et problem heh

8366473[/snapback]

Hehe joa. Men er så jalla å måtte gjøre det på :roll: Skjermen har alt den, bare ikke høydejustering.Og det er :thumbdown:

Lenke til kommentar
Syns at noen bilder og videoer osv blir litt kornete til tider, og sliter med å finne kontrastinnstillingene jeg syns er behagelig for øynene mine. Merket at jeg ikke kunne ha på magicbright i spill også, da jeg syns fargene ikke ble helt bra. Men jeg skal ikke klage for mye. Vil fortsatt tro det er noe jeg må vende meg til

8366452[/snapback]

Mjo men er det da kvaliteten på bildene/filmene som er noe feil på eller er det skjermen? :)

Har lagt merke til det jeg og, og samtidig vises ikke dette på min gamle lcd skjerm som er såvidt jeg vet også TN, så velger tro det ikke er skjermens feil men derimot kvaliteten på det jeg skal se.

Jeg liker ikke for skarpt lys så jeg kjører Gamma 1, magiccolor - av, colour tone - normal, colour control std(50/50/50), brightn. - 59, Contrast - 76, sharpness - 24.

Lenke til kommentar

Ca det som er "Internet" innstillingene, som jeg også har funnet ut at er best å bruke når jeg driver på med normale ting på pc'en. Dette med kornete bilder osv skal jeg titte litt mer på. Skal få slengt opp en CRT skjerm ved siden av, og se på samme bildet på begge skjermene, skal også prøve å se om det er DVI-kabelen som er problemet (med å teste en annen DVI kabel, og en VGA kabel) når jeg orker. Blir vel over helgen en gang. Kan vel gi tilbakemelding på dette om noen ønsker etter jeg har fått testet.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor auto adjustment ikke funker hos meg? "Not avaible" er meldingen som kommer opp...

8371348[/snapback]

Hvis du bruker DVI kabelen så tror jeg ikke du trenger auto adustment.. :hmm: Bare på VGA du trenger.. Jeg har hvertfall brukt DVI kabelen på de 2 siste LCD-skjermene jeg har hatt, og auto ad. har ikke funka.. :p Det stiller seg inn selv med DVI.. ;)

Rett meg hvis jeg tar helt feil nå.. :p Hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...