Zupermartin Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg er ganske overbevist om at dette er en skikkelig bra skjerm som ikke er så alt for dyr. Det eneste minuset jeg kan se er at det ikke går og stille på høyden på skjermen. Det er litt dumt, egentlig, men jeg tror det skal gå greit uansett. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Begynner å falle for denne skjermen jeg også. 24"erne får vente.. Hvordan er størrelsen på denne skjermen sammenliknet med en vanlig 19" lcd (ikke WS)? Man får i alle fall ca. likt antall vertikale piksler, og en del ekstra i bredden.. Dot pitchen blir kanskje omtrent lik? Konklusjon (i forhold til 19"): En god del bedre plass på skrivebordet, mye bedre til å se film på (WS), god kontrast og bra farger, lite baklysproblemer og en rimelig skjerm i forhold til 24"erne.. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Begynner å falle for denne skjermen jeg også. 24"erne får vente.. Hvordan er størrelsen på denne skjermen sammenliknet med en vanlig 19" lcd (ikke WS)? Man får i alle fall ca. likt antall vertikale piksler, og en del ekstra i bredden.. Dot pitchen blir kanskje omtrent lik? Konklusjon (i forhold til 19"): En god del bedre plass på skrivebordet, mye bedre til å se film på (WS), god kontrast og bra farger, lite baklysproblemer og en rimelig skjerm i forhold til 24"erne.. 7883097[/snapback] Hadde vært kjekt med en sammenligning, 22" vs 19" (et bilde) Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Flott;) Er litt forskjell ja. Her er et bilde til: Endret 6. februar 2007 av mr.nauz Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 19" non WS 1280 x 1024, 37.6cm x 30cm, 0.294mm/pixel 22" WS 1680 x 1050, 47.4cm x 29.6cm, 0.282mm/piksel Hvis ikke jeg tar helt feil så betyr disse tallene at de to skjermene er omtrent like høye (fysisk) og at man får like god/dårlig plass på skrivebordet vertikalt. Man får derimot en god del bedre plass horisontalt, 10cm fysisk og 400 piksler. Sånn jeg ser det: Man får utnyttet hele skjermen til film, og man får litt ekstra plass ved siden av nettlesern etc. som kan brukes til MSN, winamp, WMP e.l. Noen stor desktop-revolusjon blir det ikke, men et fint alternativ inntil 24"ere blir bedre og rimeligere. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Grunnen til at jeg har lyst til å bytte fra 19" til 22" er: Får utnyttet hele skjermen når jeg ser film, noe som gjør at jeg kommer til å bruke skjermen mer til å se film på, i spill er det også fint at bildet blir større samt at skrive bordet blir litt "bredere" Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Litt OT mens vi venter i spenning på morgendagen: er ingen enig med meg at siden widescreen nå blir standard så burde man kunne flytte start-knappen og hurtigstart-knappene til midten av linjen nederst i Windows? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hmm jeg liker at start knappen er i midten, pga da kommer menyen opp i kanten, noe som jeg mener er ganske behagelig, og oversiktelig! Windows Vista har jo en "sidebar" på høyre side, der man kan plasere snarveier, klokke, og en haug av andre ting Denne passer perfekt til widescreen skjermer siden man får brukt litt av bredden til skjermen! On topic: Er litt rart at det står at skjermen er GLOSSY, når det bare er kanten som er det Endret 6. februar 2007 av mr.nauz Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hmm jeg liker at start knappen er i midten, pga da kommer menyen opp i kanten, noe som jeg mener er ganske behagelig, og oversiktelig! Windows Vista har jo en "sidebar" på høyre side, der man kan plasere snarveier, klokke, og en haug av andre ting Denne passer perfekt til widescreen skjermer siden man får brukt litt av bredden til skjermen! On topic: Er litt rart at det står at skjermen er GLOSSY, når det bare er kanten som er det 7884885[/snapback] Hmm.. ja du har vel rett. Jeg får vente til jeg får Vista neste uke og se selv. Blir nok bra. Det at skjermen blir markedsført som glossy har nok skremt vekk endel potensielle kunder ja. Hyyssssjjjjj ikke si det til noen så blir det flere skjermer til oss Endret 6. februar 2007 av Milorg Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Skal ikke si det til noen Men personlig så syntes jeg glossy skjermer er fine! Har en glossy skjerm på laptopen min, og syntes det gir et klart fint bilde! Eneste ulempe er at man ser seg selv dersom det er mye dagslys i rommet! Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Blir nok ikke noen sånn skjerm i dag nei.. spørs vel om ikke han på Samsung support hadde rett. I såfall kommer ikke denne i butikkene før tidligst om 14 dager. Me får sjå. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Blir nok ikke noen sånn skjerm i dag nei.. spørs vel om ikke han på Samsung support hadde rett. I såfall kommer ikke denne i butikkene før tidligst om 14 dager. Me får sjå. 7889857[/snapback] Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Håper det ikke tar alt for lang tid i hvertfall! Lenke til kommentar
oizann Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hmm,er dette en skjerm som er like god?931BW Bortsett fra at det er 19" da. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har lyst på denne skjermen selv. Matcher fint en 19" i høyden. Kjekt med 2 skjermer. Det jeg lurer på om noen har greie på er om hvilke type panel er dette. Er det TN panel som 225BW ? Arne M Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Det er TN-panel men er en god del bedre enn det i 225BW. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Ser ut som skjermen er på lager hos advance: http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:...70;c:36167;r:pg 3859,- Edit: og hos techlife: http://www.techlife.no/PartDetail.aspx?q=p...70;c:36167;r:pg 3655,- Endret 12. februar 2007 av Zabre777 Lenke til kommentar
Kristian A.G. Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Ser ut som skjermen er på lager hos advance: Edit: og hos techlife: Ser jaggu meg slik ut ja! Håper det stemmer, for denne skjermen har jeg venta på en liten stund nå! Lenke til kommentar
Morpheuz Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Bestilte denne skjermen på ITbutikken. Der kostet den kr. 3557.- Bestilte flere varer og frakten kom totalt på kr. 264.- http://www.itbutikken.no/i/182580/1.htm Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Ser ikke ut som om den er på lager hos IT-butikken. Mulig de ble utsolgt da... Jeg går for denne skjermen fra en av de andre nettbutikkene. Gleder meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå