Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?

Sharp

Anbefalte innlegg

For de some har lyst til og bruke et par hundre lapper mindre og tror 20" kan være nok, kan 206bw vær et godt alternativ ? Ingen her som vet eller har noen formening om hvordan 206bw er vs 226bw da ?

206 pros:

skarpere

mindre baklys ?

226 pros:

større

bedre kontrast

Hva som helst ..?

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært diskutert her om det kun er ramma eller også skjermen som er glossy. Jeg sitter her med 226bw skjermen - mulig jeg er helt på bærtur, men er ikke også skjermen glossy...

Har en Samsung Syncmaster 940b 19" den er matt(det ser jeg) + en Tundra bærbar PC den har glossy skjerm - og mener veldig at 226bw er mer lik Tudra skjermen - altså glossy... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har nå best. 226bw skjermen til 3267 kr + frakt, er det en god pris folkens ? :) For håpe det, og den ikke kommer på ukens tilbud - hehe

Noen flere som har erfaring med skjermen ? Det følger også med DVI kable som jeg har lest her på forumet, det er jo bra.

Lenke til kommentar
Paceman04: Hvor fikk du skjermen til denne prisen? Du finner massevis av erfaringer om skjermen i denne tråden.

8238977[/snapback]

Er vel hos den nye nettsjappa som hw skrev om for en stund siden. Den er ikke på lager noen steder for øyeblikket though.. :(

edit: Er sååå <-> langt unna å kjøpe 225Bw, men det er noen anmeldelser på forumet her som hindrer meg fra å gjøre det..

Endret av asad
Lenke til kommentar
noen som vet om et bra kalibreringsprogram til denne skjermen? (ja, jeg har lest hele tråden)

8215314[/snapback]

Bump?

8239925[/snapback]

Det finnes vel generelle kalibreringsprogrammer. Disse justerer man etter hvordan man selv oppfatter bildet, og er ikke skjermspesifik.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

Dersom du har Nvidia skjermkort, så er det innebygget kalibreringsprogram i driveren! :) Selv har jeg lyststyrke på 100 og kontrast på 75. Har satt magiccollor på inteligent og stilt ned gamma fra 100 til 80 i skjerm driveren! Knall bilde! :love:

Lenke til kommentar
For de some har lyst til og bruke et par hundre lapper mindre og tror 20" kan være nok, kan 206bw vær et godt alternativ ? Ingen her som vet eller har noen formening om hvordan 206bw er vs 226bw da ?

206 pros:

skarpere

mindre baklys ?

226 pros:

større

bedre kontrast

8226852[/snapback]

Anyone? :hmm:

Lenke til kommentar
Arrrgh.Ingen av butikkene jeg var innom idag hadde peiling på når de skulle få den på lager :(

8243034[/snapback]

Bestill hos en av butikkene som har estimert lager til 30.03 eller noe slikt.

8243083[/snapback]

Tror jeg gjør det faktisk :hmm:

Lenke til kommentar
Arrrgh.Ingen av butikkene jeg var innom idag hadde peiling på når de skulle få den på lager :(

8243034[/snapback]

8243083[/snapback]

8243183[/snapback]

er det ikke ofte slik at de får inn skjermene ganske likt? selv om det står 30.03 en plass og 05.04 en anna plass. disse datoen blir jo oppdatert heile tia. tror de tenker at om man har den kortsete leverings datoen så vil flere handle hos de. begynner å bli mektig lei av all ventingen og alle datoene som blir utsatt :thumbdown:

er vel slik at de fleste webshoppere bruker samme levrandør ?

Endret av Krabba
Lenke til kommentar

8243034[/snapback]

8243083[/snapback]

8243183[/snapback]

er det ikke ofte slik at de får inn skjermene ganske likt? selv om det står 30.03 en plass og 05.04 en anna plass. disse datoen blir jo oppdatert heile tia. tror de tenker at om man har den kortsete leverings datoen så vil flere handle hos de. begynner å bli mektig lei av all ventingen og alle datoene som blir utsatt :thumbdown:

er vel slik at de fleste webshoppere bruker samme levrandør ?

8245726[/snapback]

Tror det er som du sier, at alle får samtidig, hvertfall de fleste. Bestilte hos mpx jeg, 3550kr med frakt. Grei nok pris.Er rimelig lei av å vente jeg også :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skal bestille denne skjermen jeg også og er temmelig dritt lei de forskjellige nettshoppene som kødder med leveringsdato og når de får den på lager.

MPX hadde i går ETA dato 30/03 så jeg bestemte meg for å legge inn en ordre der. Når jeg nå skal legge ordren så er datoen 04/04. Merklig!!

Jeg ringte komplett siden jeg skal bestille en del ting derfra og hørte med de. De sa det var rart at de hadde slike datoer for Samsung eller levrandøren av samsung har bekreftet leveranse den 14/04.

Jeg sa da dette til MPX og sa med det samme at jeg var dritt lei "lokke" datoer. Han mente det var for det levrandøren ikke bekreftet til de... Ja da får dere drite i å sette opp en dato da, sa jeg!! hehe

Han bekreftet også at alle stedene fikk varer samtidig så da datt han jo i sin egen grøft!

Skikkelig lei nettbutikker nå må jeg si.

*tilbake til muffens og cola*

kort innpå: ser at Netshop er flinke. De skriver: Ubekreftet 20-04-2007

MPX skriver: Forventet til oss 04-04-2007

Endret av beachboy
Lenke til kommentar
Skal bestille denne skjermen jeg også og er temmelig dritt lei de forskjellige nettshoppene som kødder med leveringsdato og når de får den på lager.

MPX hadde i går ETA dato 30/03 så jeg bestemte meg for å legge inn en ordre der. Når jeg nå skal legge ordren så er datoen 04/04. Merklig!!

Jeg ringte komplett siden jeg skal bestille en del ting derfra og hørte med de. De sa det var rart at de hadde slike datoer for Samsung eller levrandøren av samsung har bekreftet leveranse den 14/04.

Jeg sa da dette til MPX og sa med det samme at jeg var dritt lei "lokke" datoer. Han mente det var for det levrandøren ikke bekreftet til de... Ja da får dere drite i å sette opp en dato da, sa jeg!! hehe

Han bekreftet også at alle stedene fikk varer samtidig så da datt han jo i sin egen grøft!

Skikkelig lei nettbutikker nå må jeg si.

*tilbake til muffens og cola*

8249462[/snapback]

ok. Hadde jeg visst dette så ville jeg bestilt hos netshop, og ikke mpx. Men bra gjort av deg å ringe til dem og si ifra. Får smøre meg inn med tålmodighet og vente noen uker, har lest for mye negativt om 225bw skjermen til at det blir et aktuelt alternativ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...