Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?

Sharp

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått skjermen. Den er pen og fungerer jo bra, men dette er min første LCD-skjerm, og jeg må nok si at det er nokså jævlig å spille FPS-spill som Quake 3 og UT2004 med den. Det er lett å se hakkingen når man beveger musa - at bildet bare fornyes 60 ganger i sekundet. Den jevne flyten med CRT-skjermen er virkelig noe helt annet. Mulig jeg venner meg til det, men dette er ekstremt dårlig i forhold. Riktignok fungerer det ganske mye bedre i Quake 4, jeg vet ikke hvorfor... kan det være noe med at det er mer skreddesydd for LCD og bredskjerm?

8207916[/snapback]

Særiøst? Alle reviews jeg har lest om denne skjermen sier den er exstrem på spill.

Skjekk her: TrustedReviews

Nå ble jeg engstelig. Dette blir også min første LCD skjerm. Har hatt min CRT i alle år. Men etter alt jeg har lest og hørt om Samsung Syncmaster 226BW har fått meg til å tro at endelig er de brukbare...

PS

Jeg ringte Computer City igår og det var det værste jeg har vært med på. De forstod meg ikke i det hele tatt! At dem har Norske butikker med Svensker som betjening fatter jeg ikke!

Håper at denne handelen går bra og at jeg får den. Eller blir dette den siste gang jeg handler fra dem. Mannen på telefonen var svært frekk og ble irretert på meg siden jeg snakket Norsk!

8208710[/snapback]

hehe ja det samme hente med meg jeg ringte computer city og fikk en danske som ikke fatta et ord av det jeg sa desute hvar han så stressa at jeg ikke hørte et ord

men har bestillt dær også så håper den kommer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig du har rett, men jeg tror det bare dreier seg om at bildet fornyes 60 ganger i sekundet, som skapper hakking, ikke flyt. Bildet henger ikke igjen, slik jeg tror det gjør når man snakker om ghosting.

8209405[/snapback]

60Hz vil ikke gi synlig hakking. På CRT kan det i verste fall oppleves som flimmer, men ikke hakking.

Når man har en lynrask LCD-skjerm vil svak ghosting gjøre at elementer i spill blir litt difuse når man beveger musa (i first person shooters o.l)

Man vil ikke se at bilder henger igjen, men det blir litt ulkart. Husk at ved 60Hz blir bildene utrolig like fra frame til frame, uansett hvor rask du er til å bevege musa, så du ser neppe 6 skygger av en motstander på en slik skjerm.

Med "hakking", vil du sammenligne det med å få lav fps, da? Eller stemmer det med min definisjon av ghosting?

Lenke til kommentar
Da har jeg fått skjermen. Den er pen og fungerer jo bra, men dette er min første LCD-skjerm, og jeg må nok si at det er nokså jævlig å spille FPS-spill som Quake 3 og UT2004 med den. Det er lett å se hakkingen når man beveger musa - at bildet bare fornyes 60 ganger i sekundet. Den jevne flyten med CRT-skjermen er virkelig noe helt annet. Mulig jeg venner meg til det, men dette er ekstremt dårlig i forhold. Riktignok fungerer det ganske mye bedre i Quake 4, jeg vet ikke hvorfor... kan det være noe med at det er mer skreddesydd for LCD og bredskjerm?

8207916[/snapback]

Særiøst? Alle reviews jeg har lest om denne skjermen sier den er exstrem på spill.

Skjekk her: TrustedReviews

Nå ble jeg engstelig. Dette blir også min første LCD skjerm. Har hatt min CRT i alle år. Men etter alt jeg har lest og hørt om Samsung Syncmaster 226BW har fått meg til å tro at endelig er de brukbare...

PS

Jeg ringte Computer City igår og det var det værste jeg har vært med på. De forstod meg ikke i det hele tatt! At dem har Norske butikker med Svensker som betjening fatter jeg ikke!

Håper at denne handelen går bra og at jeg får den. Eller blir dette den siste gang jeg handler fra dem. Mannen på telefonen var svært frekk og ble irretert på meg siden jeg snakket Norsk!

8208710[/snapback]

hehe ja det samme hente med meg jeg ringte computer city og fikk en danske som ikke fatta et ord av det jeg sa desute hvar han så stressa at jeg ikke hørte et ord

men har bestillt dær også så håper den kommer

8209523[/snapback]

Haha. Samma her, bare at jeg snakka med en danske, og jeg skjønte 40% av hva han sa. Alle 4 skjermene de hadde på lager igår forresten er allerede utsolgt, faen. Ellers hadde jeg stikki dit idag :(

Lenke til kommentar

60Hz vil ikke gi synlig hakking. På CRT kan det i verste fall oppleves som flimmer, men ikke hakking.

Når man har en lynrask LCD-skjerm vil svak ghosting gjøre at elementer i spill blir litt difuse når man beveger musa (i first person shooters o.l)

Man vil ikke se at bilder henger igjen, men det blir litt ulkart. Husk at ved 60Hz blir bildene utrolig like fra frame til frame, uansett hvor rask du er til å bevege musa, så du ser neppe 6 skygger av en motstander på en slik skjerm.

Med "hakking", vil du sammenligne det med å få lav fps, da? Eller stemmer det med min definisjon av ghosting?

8209652[/snapback]

Det er mulig du har rett, at dette dreier seg om hva man kaller ghosting. På meg virker det nesten identisk med hvordan CRT-skjermer fungerer med 60Hz, rent bortsett fra at man får mer vondt i hodet av sistnevnte.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
irriterer meg at den jævla skjermen ikke er å få tak i noen steder  :thumbdown:

8210944[/snapback]

Skal du ha den fra nett, må du kanskje bestille uansett lagerstatus. Jeg bestilte fra XD.no den 16. og fikk "bekreftet levering" i dag. For de som bare observerte, kunne det sikkert se ut som ETA bare ble utsatt fra 22. til 30.mars. Partiet ble altså solgt før de havnet på lager.

Lenke til kommentar
irriterer meg at den jævla skjermen ikke er å få tak i noen steder  :thumbdown:

8210944[/snapback]

Skal du ha den fra nett, må du kanskje bestille uansett lagerstatus. Jeg bestilte fra XD.no den 16. og fikk "bekreftet levering" i dag. For de som bare observerte, kunne det sikkert se ut som ETA bare ble utsatt fra 22. til 30.mars. Partiet ble altså solgt før de havnet på lager.

8211036[/snapback]

Hmm. Planen var å vente til den er på lager, og så bestille. Muligens vente til computer world får den på lager. Nå vet jeg ikke hva jeg skal lenger..

Edit: Nå gidder jeg nesten ikke vente mer snart, er 225BW så mye dårligere egentlig?

edit2: Den sliter med en del lightbleeding , eller hva det heter, utifra hva jeg har lest + dårligere responstid og kontrast. Får vel vente..

Endret av asad
Lenke til kommentar

Haha. Samma her, bare at jeg snakka med en danske, og jeg skjønte 40% av hva han sa. Alle 4 skjermene de hadde på lager igår forresten er allerede utsolgt, faen. Ellers hadde jeg stikki dit idag :(

8209735[/snapback]

Å? Ifølge websiden er den enda på lager. Min ble sendt idag. :dribble:

Lenke til kommentar

8209735[/snapback]

Å? Ifølge websiden er den enda på lager. Min ble sendt idag. :dribble:

8211468[/snapback]

Din var sikkert den siste eller noe. Ingen på lager nå..og siden er nede for øyeblikket. Prøvde bestille da den var på lager, men helvetes siden til computercity nekta å akseptere master kortet. FIkk en error :S

Endret av asad
Lenke til kommentar

TIPS:

Computer City drives av SIBA. Dersom du har en SIBA i nærheten er det nok mulig å få dem til å bestille den til deg....ville jeg tro. Websiden har den ikke, sikkert fordi di selger visse produkter igjennom ComputerCity, men skulle likevel tro de kan få tak i den.

Jeg gikk inn til Samsung.com/no og søkte på skjermens "butikker" og da kom SIBA opp.

Jeg hadde egentlig foretrukket å kjøpt den fysisk i butikk, men fant ikke ut av dette før nettopp nå...jaja. Det er litt greiere med retur/reperasjon osv når det er butikk.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt skjermen i snart en uke og er ikke annet en strålende fornøyd! Den er nydelig til film, funker flott i spill og syntes fargene er helt knall! :)

I enkelte spill som Quake og Cs 1,6 kan man merke forskjell på lcd og på crt har jeg hørt. Selv syntes jeg det funker utmerket å spille feks cs 1,6 på den og alle andre lcd skjermer jeg har prøvd, men de litt mer" pro" spillerne klarer vist å se forskjell! :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk min 226BW fra Computercity i dag. Sitter nå på en 225BW og en 226BW...og må si 226BW bør dere gå for - jeg mener i hvertfall at den er langt bedre. Har kun brukt den til vanlig Internett og Word i dag og må virkelig si at bildet er langt bedre...mulig at jeg bare er i godt humør i dag(fredag), men når jeg fyra PC opp med 226BW - var det bare WOW - dette var skarpt og bra bilde i forhold til 225BW :yes: Så bare å vente til den er på lager igjen er min anbefaling.

Lenke til kommentar

Va på computer city å bestillte skjermen siden den var på lager, bestilt yes , ringte dem og han se den ville blir sendt i dag..... 2 dager senere får jeg mail om att jeg ikke kan få skjermen før 11/04 faen , vill ha den skjermen må bare mÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!! men på tide dem opptatere sia demmes bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...