Ueland Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei, Nei, dette er ikke et emne som har noe perverst i seg Etter å ha vært hos damen i helgen kom jeg hjem til bofelleskapet jeg bor i og tittet på sjongleringsballene jeg har liggende på et skrivebord. jeg bemerket meg at det var hull i alle 4, uten at jeg tenkte noe mer over det der og da. Det er verdt å merke seg at det var frø overalt rundt sjongleringsballene, noe jeg kastet uten mer ensing rundt det. Så så jeg rundt veggene at det var det som så pent kalles muselort mange steder, til og med inni et skap hvor døren har vært litt åpen. Jeg forsto så at noe(e) her hadde vært på ferde og forsynt seg med 2-300 kroner verdt av sjongleringsballer. Appåti hadde de vært så frekke å dra med seg masse frø fra disse ballene og lagt under en jakke som lå i en stol. Noe jeg fikk merke når jeg flyttet på den. Så nå etter å ha brukt kvelden på å kaste åpen mat. (Å ja da, det var veldig mange spor av mus på skjærefjølen for å si det slik), og vaske store deler av leiligheten lurer jeg på hvilke ideer dere har for bekjempelse av disse vesnene? Regner med å anskaffe litt gift og et par gode gammeldagse feller hvertfall. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Desverre litt vanskelig med katt i et bofellesskap Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Rottegift er supre greier. Ta et lokk fra et syltetøyglass e.l, fyll på rottegift og sett det på semi-skjulte steder. Under hyller, i bod etc. Dette er godis for musa og det går ned på høykant, dog med småkjipe bivirkninger. Det som skjer med musa er at blodet slutter å koagulere, blodårene sprekker og musa dør av blodmangel. Indre blødninger med andre ord. Her i huset kom senior hjem fra jobb og så ei mus sittende på teppet, musestille (heh). Senior, som den jegeren han er, tenkte som så at denne musa skal fanges og kastes ut/kverkes. Han listet seg nærmere og nærmere, men musa var iskald. Den satt helt i ro. Det viste seg ganske snart at denne musa ganske enkelt var død. Den hadde tydeligvis sloknet helt uten videre, for den lå ikke i noen stilling som vitnet om en siste kamp om livet. Den satt ganske enkelt pent og pyntelig på teppet som om ingenting hadde skjedd. Når det gjelder restene av muselikene, så kan disse være litt småtricky å finne, da musene har god erfaring og evne til å leke gjemsel. Det er dog ikke noe å bry seg om, da de tørker inn og nærmest pulveriseres, så etter en stund så har du nok fjernet dem med støvsugeren uten at du er klar over det. Et annet alternativ er selvsagt de tradisjonelle musefellene. Noen nærmere forklaring behøves vel ikke. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg stemmer for gode gammeldagse musefeller Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kjøp en sånn digs du setter i stikkontakten som sender ut radiobølger(eller no). Vi har sånne både her hjemme og på hytta. Har ikke vært plaga av mus etter at vi kjøpte det Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Vi har puttet gift i alle rom, forruten på kjøkkenet hvor vi har satt opp 2 feller. Så nå får vi vente i spenning på om det gir resultater eller ikke, har ikke observert noe mer enda. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 En mus gikk visst i fellen i natt, så ser ut til å gjøre susen. (1 døgn tok det) Så får vi se om det er flere og omkring. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Gift og feller gjør susen. Du bør kanskje og prøve å finne ut hvor de kommer inn, noe som sikkert er nærmest umulig hvis det er et bofellesskap. Til dere andre som skal skaffe katt for bekjempelse av mus: Ikke ha gift i tillegg til katt. Hvis katten tar en forgiftet mus kan den bli syk og må i verste fall dø. Snakker erfaring. (tante+onkel gjorde tabben) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå