Gå til innhold

Hjelp til valg av pda/mobil. Har du en god idé?


Lysgaard

Anbefalte innlegg

Ok, trenger ny mobil og mp3 spiller. Så, for å slå to fluer i en smekk tenkte je at jeg skal gå til annskaffelse av en smartmobil/pda.

Jeg er ikke spessielt bevant i mobilverden, men jeg har noen idér på hva jeg vil ha.

Wifi

Toutchscreen

telefonfunksjon

mulighet til å skrive mine egene program, windows mobile er vel neste obligatorisk da.

Jeg ser det ikke som noe pluss at det er et tastatur, det blir bare stygt og klumpete.

 

Btw, er en 16 år gammel gutt, ikke en buissnessmann, budsjettet er derfor ikke så stort, hva er det billigste jeg kan få, men som fortsatt har disse funksjonene. Kina telefoner al. cect eller andre etterligninger er ikke noe minus, det er derimot en høy pris.

Alle tips eller meninger er velkommene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke spessielt bevant i mobilverden, men jeg har noen idér på hva jeg vil ha.

Wifi

Toutchscreen

telefonfunksjon

mulighet til å skrive mine egene program, windows mobile er vel neste obligatorisk da.

Jeg ser det ikke som noe pluss at det er et tastatur, det blir bare stygt og klumpete.

7828459[/snapback]

Jeg ville anbefalt HTC TyTN siden den har tastatur, men det vil du ikke ha så da anbefaler jeg HTC P3600. :)

 

Men jeg forbeholder meg retten til å si at personlig synes jeg det er mye enklere å skrive på en Pocket PC med tastatur enn en uten. ;)

Lenke til kommentar

HTC TyTN er vel ikke akkurat den billigste PDAen på markedet? ;-) Vil vel i utg.pkt si at har du litt is i magen og kan vente lanseres det nye telefoner på 3GSM messa i Barcelona. Sommer/Høst kommer Windows Mobile 6 operativsystemet, burde hete WM5 SE spør du meg. Men det er i hvertfall kjekt å vite! :-)

 

Med utgpkt i dine krav er HP rimelige. Eten er forholdsvis mye PDA for pengene. i-mate kommer med PDAL som er en lett PDA som nok vil prises gunstig. Usikker på prisen på P3300/3600, men tipper disse ligger 1000-2000kr over PDAL.

 

Kan nevne at alle PDAer har touchskjerm, de fleste har WLan, samme med innebygd telefon (NB! Hp har en del modeller uten)

 

Jeg er ikke spessielt bevant i mobilverden, men jeg har noen idér på hva jeg vil ha.

Wifi

Toutchscreen

telefonfunksjon

mulighet til å skrive mine egene program, windows mobile er vel neste obligatorisk da.

Jeg ser det ikke som noe pluss at det er et tastatur, det blir bare stygt og klumpete.

7828459[/snapback]

Jeg ville anbefalt HTC TyTN siden den har tastatur, men det vil du ikke ha så da anbefaler jeg HTC P3600. :)

 

Men jeg forbeholder meg retten til å si at personlig synes jeg det er mye enklere å skrive på en Pocket PC med tastatur enn en uten. ;)

7829732[/snapback]

Lenke til kommentar

Har sett litt på eten. Må si at jeg liker designen og "looket" sammtidig med at de er så spekket med funksjoner. Det eneste problemet er at jeg ikke har funnet noen gode norskt nettshopper som selger de.. Noen som vet om en seriøs nettside som selger etenmobiler :hmm:

EDIT: Kom på en ting som er viktig, telefonen må ha standard stereo jack. skal brukes som mp3 spiller.

Endret av Lysgaard
Lenke til kommentar

Se www.idedata.no - anbefaler deg å lese en del tester osv. før du velger modell :-)

 

Har sett litt på eten. Må si at jeg liker designen og "looket" sammtidig med at de er så spekket med funksjoner. Det eneste problemet er at jeg ikke har funnet noen gode norskt nettshopper som selger de.. Noen som vet om en seriøs nettside som selger etenmobiler :hmm:

EDIT: Kom på en ting som er viktig, telefonen må ha standard stereo jack. skal brukes som mp3 spiller.

7866144[/snapback]

Lenke til kommentar

Ja, har på ingen måte bestemt meg. Hvis det er noen som mener det er noe annet som er bedre så si i fra.

Dessuten virker det som idedata nermemest har monopol på eten i norge. Jeg vet ikke som de har høye priser:

3613,- for M600?

Jeg synes det er litt i overkant av hva jeg kan bruke av penger, men jeg finner ingen ting som er billigere og har nok funksjoner.

 

EDIT: I-mate sin Pdal har ikke kommet ut ennå. Er det noen som har noen idé hvordan denne vil prises? Vil den være billigere en Eten-600?

Endret av Lysgaard
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, Eten er ikke dyr vil jeg si - sammenlign spec md andre PDAer. i-mate PDAL - hmm..i-mate sier de vil ha aggressiv prising. tipper rundt 4000kr, i-mate har sagt at den skal kunne oppgraderes t Windows Mobile 6. Men jeg er ikke så sikker. Se www.i-mate.no der jeg har testa den. Har du...nok en gang sier jeg d..is i magen kommer d noe mer snart i din prisklasse fra i-mate. Mer kan jeg ikke si dessverre..men kort tid.

 

Eten er spennende. Les tester! ;-) i-mate er selvsagt mer lokal (her er jeg)

 

Ta gjerne kontakt md mg da jeg kan sjekke Eten hos Idedata, kan hende de har en maskin som er returnert. Kanskje jeg også kan fortelle deg mye om PDAL og xyz..fra i-mate

 

Ja, har på ingen måte bestemt meg. Hvis det er noen som mener det er noe annet som er bedre så si i fra.

Dessuten virker det som idedata nermemest har monopol på eten i norge. Jeg vet ikke som de har høye priser:

3613,- for M600?

Jeg synes det er litt i overkant av hva jeg kan bruke av penger, men jeg finner ingen ting som er billigere og har nok funksjoner.

 

EDIT: I-mate sin Pdal har ikke kommet ut ennå. Er det noen som har noen idé hvordan denne vil prises? Vil den være billigere en Eten-600?

7867620[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...