Chandie Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Heisann Jeg har et underlig problem. Jeg har et msi hovedkort socket 754 og en athlon64 prossesor. Har slitt med at den ikke vil starte. Tidligere trudde jeg det var pga en 20pin powersupply. Så kjøpte ny powersupply. Funka ikke. Kjøpte nytt hk. Funka ikke. Det som skjer er at vifta slår et par runder så stopper alt. Hører ting får strøm. Har noen en ide om hva som er galt?`kan umulig være hk eller psu? Kan det være prossesoren? mvh Yngve Lenke til kommentar
kripet Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Heisann Jeg har et underlig problem. Jeg har et msi hovedkort socket 754 og en athlon64 prossesor. Har slitt med at den ikke vil starte. Tidligere trudde jeg det var pga en 20pin powersupply. Så kjøpte ny powersupply. Funka ikke. Kjøpte nytt hk. Funka ikke. Det som skjer er at vifta slår et par runder så stopper alt. Hører ting får strøm. Har noen en ide om hva som er galt?`kan umulig være hk eller psu? Kan det være prossesoren? mvh Yngve 7828386[/snapback] Kan jo være CPU eller kanskje minne. ingen lamper på HK som sier hva som er feil? eller pip? Lenke til kommentar
Chandie Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Heisann Jeg har et underlig problem. Jeg har et msi hovedkort socket 754 og en athlon64 prossesor. Har slitt med at den ikke vil starte. Tidligere trudde jeg det var pga en 20pin powersupply. Så kjøpte ny powersupply. Funka ikke. Kjøpte nytt hk. Funka ikke. Det som skjer er at vifta slår et par runder så stopper alt. Hører ting får strøm. Har noen en ide om hva som er galt?`kan umulig være hk eller psu? Kan det være prossesoren? mvh Yngve 7828386[/snapback] Kan jo være CPU eller kanskje minne. ingen lamper på HK som sier hva som er feil? eller pip? 7828507[/snapback] Etter første powerup er nå alt dødt uansett hva jeg forandrer på og ingen lys/lamper eller lyd fra speaker. Helt ufatterlig. Hadde samme scenario med forrige hovedkort og psu. Så hva er mest sannsynlig ram / cpu? Vil da alt være dødt om så en av disse delene er defekte? Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Heisann Jeg har et underlig problem. Jeg har et msi hovedkort socket 754 og en athlon64 prossesor. Har slitt med at den ikke vil starte. Tidligere trudde jeg det var pga en 20pin powersupply. Så kjøpte ny powersupply. Funka ikke. Kjøpte nytt hk. Funka ikke. Det som skjer er at vifta slår et par runder så stopper alt. Hører ting får strøm. Har noen en ide om hva som er galt?`kan umulig være hk eller psu? Kan det være prossesoren? mvh Yngve 7828386[/snapback] Kan jo være CPU eller kanskje minne. ingen lamper på HK som sier hva som er feil? eller pip? 7828507[/snapback] Etter første powerup er nå alt dødt uansett hva jeg forandrer på og ingen lys/lamper eller lyd fra speaker. Helt ufatterlig. Hadde samme scenario med forrige hovedkort og psu. Så hva er mest sannsynlig ram / cpu? Vil da alt være dødt om så en av disse delene er defekte? 7828576[/snapback] Var borti en pc for et halvt år siden som oppførte seg noe slik. Viste seg til slutt å være skjermkortet som var defekt, og som på en eller annen måtte forhindret hele shiten fra å starte. Prøv å start den med et minimum av komponenter montert. Kun en rambrikke osv. Endret 29. januar 2007 av kjakangund Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Når eg hadde dette problemet var det cpu som tulla. Det viste seg at eg måtte bytta den, og då var alt iorden. Prøv med ein annen, om du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå