Gå til innhold

Lurer Mobilvarehuset deg?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest mye drit om Mobilvarehuset nå har jeg lyst å finne ut om Mobilvarehuset virkelig lurer deg, eller om de ikke gjør det.

Derfor kommer jeg med følgende forslag:

Jeg skal ha ny mobil nå. Er det stor interesse her for å være med å spleise på innmeldingsavgiften til Mvh. med 10-20 kroner hver? Så melder jeg meg inn og informerer løpende om hvordan dette går.

Har tenkt å kjøpe 7210, men det er mindre surt å miste 20 kr. enn 350,- som er gebyret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerombudet sier:

Quote:

Forbrukerombudet har siden 25. november mottatt 35 klager fra forbrukere som reagerer på at de har fått tilsendt en e-post med reklame for
uten at de har gitt samtykke på forhånd. I brev til selskapet 27.11.02 konkluderer FO med at denne markedsføringsmetoden er i strid med markedsføringsloven. Mobilvarehuset har fått frist til 2. desember kl. 14.00 med å bekrefte at den lovstridige markedsføringen ikke gjentas. FO har samtidig varslet om at det vil bli truffet forbudsvedtak med tvangsgebyr dersom det ikke innen fristen er mottatt bekreftelse på at selskapet vil endre markedsføringen.
FO har også mottatt to klager fra forbrukere som har betalt inn kr. 350,- for medlemskap i Mobilvarehuset, uten å ha fått oversendt det nødvendige passordet for å handle i nettbutikken.

Mobilvarehuset ble i brev av 14.11.02 bedt om å fjerne ”tips en venn”- metoden fra sine nettsider, og samtidig endre avtaleinngåelsesprosessen, slik at beslutningen om å inngå medlemskap blir truffet på riktig grunnlag. Selskapet fikk frist til 22. november med å innrette seg etter FOs standpunkter. Forbrukerombudet har ennå ikke mottatt svar fra selskapet.

Vi oppfordrer forbrukerne om å være oppmerksom på dette før man eventuelt innbetaler kr. 350,- på forskudd for å bli medlem i

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...