Gå til innhold

Telltale + Wii == Sant

Cryovat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken på de nye Sam & Max-spillene er overaskende god for sjangeren. God framerate er det også. Spillene er faktisk riktig så pene.

Wii er som skapt for Point-and-click eventyr av typen Sam & Max, ikke bare fordi denne sjangeren satser mer på historie og dialog enn å pushe poligoner og lyseffekter, men naturligvis også på grunn av kontrolleren. Bring it on!

Lenke til kommentar
Grafikken på de nye Sam & Max-spillene er overaskende god for sjangeren. God framerate er det også. Spillene er faktisk riktig så pene.

7831998[/snapback]

Viser egentlig at god art direction er langt viktigere en polycount og grafisk ytelse.

Håper imidlertid at de vil lage mer "modne" spill også, digger Sam & Max serien, men skulle gjerne sett noe a la Indiana Jones, Gabriel Knight, Broken Sword, etc. :)

Lenke til kommentar

Det kom et knippe gode, "seriøse" eventyrspill i sin tid, men jeg liker at Telltale tviholder på humoren i spillene sine - det er alt for mange nitriste, mørke spill der ute.

Indiana Jones får du nok ikke fra Telltale, da LucasArts er et underselskap av LucasFilm som eier hele konseptet. Lucasarts jobber for tiden med et nytt Indy-spill, men det blir utvilsomt en affære av samme typen som Infernal Machine og ...eh.. det andre nye - kommer ikke på navnet i farta. Er redd vi aldri vil se et Indyspill av typen - eller kvaliteten til - Fate of Atlantis igjen.

Lenke til kommentar

Høyrast lovande ut dette her, trur Telltale sine spel vil passe bra for Wii. Dersom det kjem eit par gode eksklusivar frå den kanten, ser eg ikkje bort ifrå at det blir ein Wii ved sidan av PS3-en. :)

@Cryovat:

Du er ikkje programmerar, tilfeldigvis? La merke til bruken av "==" i overskrifta...

Kay

Lenke til kommentar
Hehe, busted. ;)

Det er greit..."it takes one to know one", som dei seier. ;)

Skal innrømme at jeg tilbringer en god del tid skrivende av sted på Java og C#. Men er langt fra utlært ennå. :)

7832817[/snapback]

Eg trur ikkje det er mange som blir heilt utlært innan programmering. Skreiv sjølv mine første program som 10-åring, og lærer stadig nye ting i dag. :)

Novel, nok off-topic. Skal bli spennande å sjå kva Telltale kjem med til Wii.

Kay

Lenke til kommentar

Folka bak Hotel Dusk skal lage et Wii spill. Håper det blir i samme stil som DS spillet deres. Wii kan bli den perfekte konsoll for gode gamle point'n'click eventyrspillene. Kontrolleren er perfekt, og det behøver ikke være så høye krav til maskinkraft for å få et slikt spill til å se bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...