endre737 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei Jeg endte opp m D80 kamera på fredag, og er sålangt superimponert. Men idag hørt jeg at det var "noe løst/noe som klikket" når jeg ristet/beveget på kamerahuset. Som om det var en liten stein inni der........ Hva kan dette være ?? Andre som har opplevd det ?? Har det en naturlig forklaring ?? Endre Lenke til kommentar
ketilkor Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Mulig at det er føleren som registrerer om kameraet ditt står vertikalt. Den høres ut som om en liten skrue som ligger løst i huset. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 En liten lyd når man rister på kameraet er det visst i alle kamerahus. Det var noe med blitzen, men jeg husker ikke nøyaktig hva. Poenget er at du kan la være å bekymre deg. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det lurte jeg også på med mitt speilrefleks, men det skal visst være sånn. Hvis det ikke er noe du hører falle fra den ene kanten til den andre når du snur og vender på det Lenke til kommentar
Toa Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Slik er det også på mitt Canon S3 IS, som ikke engang er speilrefleks. Har bare lagt merke til det når kameraet er avslått. Kanskje noe med bildestabilisatoren? Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Min D80 lager ingen lyd når jeg snur og vender på det. Er det forresten sensor som oppdager hvilken vei du holder kameraet og snur bildene du ser på i forhold til dette? Ser ikke ut som det funker på min, kanskje pga manglende "klikket" når jeg snur den? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Min D80 lager ingen lyd når jeg snur og vender på det. Er det forresten sensor som oppdager hvilken vei du holder kameraet og snur bildene du ser på i forhold til dette? Ser ikke ut som det funker på min, kanskje pga manglende "klikket" når jeg snur den? 7829887[/snapback] Det de mener er sensoren som merker om bildet er tatt "stående" eller "liggende" og som igjen snur bildet på skjermen slik at du ser bildet riktig. Om du snur på kamera mens du ser på bildet har ingen innvirkning. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ok. Takk for oppklaringen. Har bare sett kompaktkameraer som automatisk roterer bildet om du snur på kamera mens du ser på bildene. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Min D80 lager ingen lyd når jeg snur og vender på det. Er det forresten sensor som oppdager hvilken vei du holder kameraet og snur bildene du ser på i forhold til dette? Bildet blir ikke snudd men det lagres i EXIF informasjonen hvilken vei du holdt kameraet, så er det opp til programvaren du bruker om den vil ta hensyn til det eller ikke. Sensoren lage rofte en høyfrekvent raslelyd som kan være vanskelig å høre for alle. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Litt offtopic, men med canon ixus 750 kan man se bildene hvilken vei man vil ved å bare vri på kamera.. Lenke til kommentar
morlie Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 "lyden" skyldes de metall festene som fester pop blitzen.. (hos meg hvertfall) Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Litt offtopic, men med canon ixus 750 kan man se bildene hvilken vei man vil ved å bare vri på kamera.. 7834827[/snapback] Mer offtopic; det er flere kompaktkamera som kan dette. Har selv sett det på ixus i7. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 nettopp. derfor er det godt mulig at s3 is også kan det. Lenke til kommentar
Art_Vandalay Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er ikke f.eks "skinnene" som innebygde blitzen går i? De kan skru seg litt løse etterhvert, og lage sånne lyder. Riktignok aldri vært borte i ditt kamera. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Nikon D80 vender ikke på bildene når du ser på de og vender på kamera, jeg mener Akam nevnte dette i sin test.. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Nikon D80 vender ikke på bildene når du ser på de og vender på kamera, jeg mener Akam nevnte dette i sin test.. 7854888[/snapback] Det er sant, og uansett så er det ikke den gyro(?)-måleren som lager lyd. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det er sant, og uansett så er det ikke den gyro(?)-måleren som lager lyd. Sensoren er ofte en liten metallkule inne i en boks med kontakter som gir en lyd som beskrevet. http://robotics.sps.edu/Lemelson/images/Le...ntiltsensor.JPG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå