Gå til innhold

Anskaffelsen av Wii, En historie å fortelle...


Szmekken

Anbefalte innlegg

Regner med at mange her kjøpte Wii på realase dagen, eller natten. Og når hundre hardbarka Nintendo fans står utenfor en sjappe fra klokka fire på ettermiddagen til middnatt, en kald desembernatt er det nødt til å ha oppstått artige situasjoner. Det er denne reportasjen et vite om. Fortell om din opplevelse!

 

Selv hadde jeg ikke nok middler til å skaffe en Wii dagen den kom. Satt i midten av desember å lekte med tanken av hvor flott det ville være å spille Zelda i jula. Siden den selvsagt var utsolgt, tok jeg en tur innom qxl og Finn. Og der var prisene stive!

 

Det var faktisk folk som hadde lagt ut en uåpnet Wii med zelda for 5000-6000, og de ble solgt

 

Etter å ha sett folk som bruker godt over det dobbelte av det den koster for å skaffe seg litt etterlengtet zelda stemning, bestemte jeg meg for å gi opp. Utsiktende for en Zelda jul så dermed heller dårlige ut.

 

Men jeg skulle inn å se en siste gang. Så der var den! en Wii med Zelda for 3500. Jeg skynte meg å sende en melding om at jeg la inn et bud, og vipps, det var greit for han... og resten av historien kjenner vel alle andre som fikk skaffet seg wii. Det ble lite søvn de første dagene for å si det slik :!:

 

Er det forresten noen som var der hvor repportasjen er fra?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt kjøp var totalt blottlagt for drama. Jeg skulle til et lokalt senter for å handle meg lunsj. Hadde tidligere sittet hjemme og lest her på forumet, og fått et bra inntrykk av Wii. Tenkte jeg kunne gå innom Expert bare for gøy og spør om de hadde noen konsoller inne.

 

Det viste seg at de hadde 1, den hadde blitt forhåndsbestilt, men aldri hentet. Da de spurte meg det veldig direkte spørsmålet "Vil du ha den?" ble det altså et spontankjøp av Wii!

Lenke til kommentar

Jeg vandret inn på playcom, sa "jeg vil legge av en Wii til 8 desember". OKI. Wii sikret.

 

1 uke før release skulle jeg spørre om hvordan utsikten for Wii tidlig på dagen. Da fikk jeg slengt i trynet "vi får inn 3 maskiner, og legger ikke av".

 

Hm, tenkte jeg, legger ikke av? Så jeg sa at jeg hadde lagt av for nesten en månde siden. Så da var det greit, jeg og en annen som hadde lagt av fikk våre maskiner ved release, da jeg kom for å hente min sto der 4 stk i kø, alle spurte etter en Wii, 4 stk fikk "dessverre, utsolgt" og lille heldige meg, fikk en plastpose med 1 stk Wii og Zelda TP. Når jeg tenker over det, skulle tatt bilde av de 4 som ikke fikk, look on face, priceless.

 

Så var det og slik at fra ca 17 Desember til 10 Januar hadde jeg fri fra jobb, stengt hotell, så resten sier vel sitt. I den tiden klarte jeg å spille TP rund 4 ganger. Mye Zelda på meg den jula ja, faktisk mer enn en vis jul i 98.

Lenke til kommentar

Møtte opp kl 05:30 (8.des) utenfor Elkjøp Moa, ble da nr 7 (av 24 maskiner?) i køen og sikkrett konsollen. Så anskaffelse av maskinen gikk for såvidt greit, men det var fremdeles fritt frem for tilbehør og spill.

Jeg var ganske treig når det kom til spillene, var ganske mye folk og jeg så ikke så mye. Det første jeg kom til var en Wiimote (m/wiiplay) til 549,- og nunchuck til 499,-. Ja prisen var stiv men måtte bare ha en. Tok like godt en Classic kontroll til 299,- selv om jeg hadde 4 GC kontroller liggende hjemme.

Da jeg nermet meg spill seksjonen fikk jeg nesten sjokk da jeg fikk se at det stod 1 stk Zelda TP igjen i hylla og en horde med folk rundt. Jeg fikk heldigvis stukket en arm frem mellom folkemengden og snappet opp spillet (459,-?) samt Rayman Raving Rabbids (459,-?).

 

1995,- + 549,- + 499,- + 459,- + 459,- + 299,- = 4260,-

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Etter at jeg mistet bestillingen min på Spiderman(nr. 4, tre maskiner...) så bestemte jeg meg for å stille meg opp hos Elkjøp Moa. Jeg kunne velge mellom to busser dit: 5:50 og 6:50. For at pappa ikke skulle oppdage meg så valgte jeg 6:50 og stilte klokka mi til 6:00. Men for første gang siden jeg måtte ha vekkerklokka for å stå opp i tide, så våknet jeg _før_ vekkerklokken, klokken 4:40! Og til min overraskelse, så hørte jeg pappa utenfor døren, klar til å gå på jobb. Fri bane til 5:50 bussen <3 Var framme på Moa ca. 6.40. Gikk bort til senteret og begynte å lure på hvor den riktige inngangen var. Gikk hele veien rundt senteret og kom tilbake hvor jeg startet. Og der var den riktige åpningen gitt-_- Der sto det 13 stk fra før, nr 13 skulle ikke ha. Det var ganske moro å stå der og fryse i tre timer^^' Første gangen min var det. Jeg snakket med flere av dem rundt meg, pratet om antall Wii dem hadde, rykter, spøkte osv. Det var hvor jeg sto og videre bakover spenningen var størst. Vi hadde alle hørt ryktene om lavt antall Wii i Norge og Spidermans ekstremt få maskiner. Spesielt de som var nr 20 og videre ristet på hodet og var veldig bekymret. Da klokken nærmet seg ti kom noen av de ansatte på butikken og ga oss kaffi og twist^^ Av en eller annen grunn endte twist-posen hos en ett par nummer lengre bak. Rundt ti minutter før butikken åpnet fikk vi endelig utdelt kølappene. Jeg fikk nr 14 ettersom nr 13 skulle kjøpe for en lengre bak. Han lengre bak fikk en kølapp likevel så da gikk nr. 13 til nr 25(det var 24 maskiner) og ga han lappen. Det var utvilsomt en overlykkelig far som skulle gi kjøpe en Wii til sønnen. Jenta bak ham så veldig misunnelig ut, og litt trist.

Da vi gikk inn i butikken trodde jeg vi var sikret Zelda. Regnet med at vi skulle få utdelt maskinen og velge spill en og en. Men så hørte jeg noen rope Zelda og _alle_løpte til venstre mot spillhyllene. Jeg og løpte. Klarte heldigvis og strekke ut en arm i mengden og skaffe meg ett. Andre gikk mer eller mindre skuffet videre med en Wii og ikke noe annet...

Super Monkey Ball var det ikke mange som skulle ha så det fikk jeg tak i lett.

Endret av Strongbow
Lenke til kommentar

Haha så fantastisk :cool:

 

Må innrømme at jeg ikke har noe problemer med det faktum at jeg betalte 500- 1000 mer enn jeg ville gjort i butikken...Med tanke på den flott zelda jula jeg fikk, var det vært hver krone :thumbup: ... Værre for de som måtte bla opp tre laken over veil. pris :ermm:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Min historie går ut på at jeg ikke ville ofre nok/ikke var fanatisk nok til å gjøre det som trengtes og litt uflaks og dårlig råd.

 

Nu vel, jeg bor i Oslo så jeg planla å møte opp på Platekompaniet kl 22 for å kjøpe fra den i annledningen nattåpne butikken. Alt startet bra, på vei hjem fra jobben sånn ca kl 19 gikk jeg forbi og det var ingen som sto i kø. Dette så lovende ut. Jeg drar hjem, spiser og så begynner jeg å se på Clercs 2 etter en stund. Filmen er såpass bra at jeg glemmer klokka og er ikke ved Platekompaniet før 22.30. Det er lang kø og jeg er nummer 83 og de har 80 maskinner. Føkk!

 

Ja ja. Da drar vi på Elkjøp Carl Berner neste dag. Leste her på forumet at hvis man møtte opp to timer før var man sikret. Jeg møtte opp kl 07.45. Det var for sent og de hadde allerede delt ut kølappene.

 

Jeg vil dermed benytte denne anledningen til å gi en stor finger (dere vet hvilken finger jeg snakker om!) til alle de som skrev dette på forumet.

 

Så da drar jeg litt rundt i byen og spør om noen har en Wii inne, men det bare i bibelen at mirakler skjer. Uansett så dumper jeg innom Expert i Dronningens gate der jeg kan skrive meg på venteliste. Jeg blir da #8 i køen. Hører ikke noe mer fra Expert på over en måned. Er innom en gang og spør om de fortsatt forholder seg til listen og litt senere sender jeg en mail og spør om det samme. Ja da, de forholder seg til den listen.

 

Og jobben ringer det en sexy damestemme til meg på tirsdag den 22.jan og sier de har en ledig Wii og om jeg er interessert i å kjøpe den.

 

Jeg svarte ja jeg.

Lenke til kommentar
Haha så fantastisk :cool:

 

Må innrømme at jeg ikke har noe problemer med det faktum at jeg betalte 500- 1000 mer enn jeg ville gjort i butikken...Med tanke på den flott zelda jula jeg fikk, var det vært hver krone :thumbup: ... Værre for de som måtte bla opp tre laken over veil. pris :ermm:

7830541[/snapback]

 

Kjøpte Wii 17 Desember på Elkjøp, Betalte 2995+549 for kontroller. 649 for Zelda i romjula. Eg vil si du kom bedre ut en om du hadde gått til Eljkøp.

Buuu Elkjøp...

Lenke til kommentar
Her følger en fotoreportasje/imagedump fra Wii-launchdagen. Kake, damer, drama, og undertegnede i bar overkropp*, hva mer kan en ønske seg? Bla gjennom albumet, historien fortelles i kommentarene til bildene,

 

http://picasaweb.google.co.uk/lh/viewPhoto...433463343860194

 

 

* det advares om at dette ikke er noe vakkert syn

7831368[/snapback]

 

Bursdag, eksamen, og Wii på samme dato? Svært begivenhetsrik dag! Tøft med bildeserie forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...