blackhawk Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Har akkurat montert ny pc.AMD 2100XP,MSI KT4 Ultra 2 hovedkort, 512MB Minne, WD 120GB 8MB cache. Kjører Win XP. Problemet er at det av og til høres en liten klikkelyd fra harddisken og samtidig lugger liksom systemet et bittelite øyeblikk av et sekund...noen vært borti no lignende? er det noen "lure" instillinger til denne harddisken?.... Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Sørg for at harddisken har god kjøling. Blir den for varm kan den starte å tikke, først litt, så mer senere. Min gjorde det. (WD Protege 40GB). Ga den litt mer 'plass' i maskinen og den sluttet. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 God kjøling og gjennomtrekk er viktig. Er det trangt og varmt i kassa koster en enkel HD-kjøler 75,- på Microplex. Men om disken er helt ny og ikke defekt er det større mulighet for at det er IDE-kontroller'n til VIA som krangler litt. Sett HD med jumper på "Cable Select" alene på IDE1. CD-rom og evt. CD-brenner på IDE2. Sjekk at alt som har å gjøre med PIO og DMA står på "Auto" i bios. Installer VIA 4-in-1. Hvis kortet ditt har en RAID-kontroller kan denne med fordel brukes som HD-tilkobling (som IDE-kontroller uten å bruke RAID-funksjoner). Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 kan du ha TO hd-er i raid uten å ha de i raid også? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Du kan koble opptil 4 disker på raid kontrolleren uavhengig om du kjører raid eller ikke.. [ Denne Melding var redigert av: alfern på 2002-12-02 09:51 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 09:17, skrev Åsmund:kan du ha TO hd-er i raid uten å ha de i raid også? Ja. Bare sett i 1 og 1 disk om gangen, og la raid-kontrolleren finn diskene, så skal det gå bra (er litt avhengig av raid-kontrolleren). Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 jeg hadde et liknende problem. Men det var når jeg kjørte 185mhz bushastighet. når jeg endra den ned til det normale ble den ok igjen (ibm 30gb ata100 7200rpm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå