Lurifaksen Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Prøver å få til et lite forum, men jeg er helt blank når det gjelder forum, php og database. Jeg trenger en gratis host til databasen. Jeg har allerede lagt ut et test forum på en side jeg registrerte hos lycos, men jeg tror ikke den funker helt som den skal, fordi det kommer veldig ofte opp feilmelding når jeg browser forumet: phpBB : Critical Error Could not connect to the database Er det noen andre sider som hoster gratis databaser? Går det an å bruke database som går an å se på i MS Access? Hvis jeg finenr en annen host, er det i så fall mulig å flytte hele forumet? (beholde alle instillinger) _________________ www.NokiaMobil.tk <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-12-01 02:46 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-12-01 18:28 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Ingen som har peiling? Går det an å laste ned en database, og laste den opp til en annen webhost? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 du skal kunne laste ned hele databasen som en sql fil og kunne laste den opp igjen ja. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Mysql databasen (postene til phpbb forumet), kan du laste ned med en mysql dump. mysql programmet må installeres på servern. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Skjønner litt mer hvordan ting fungerer nå... Når jeg går inn i Administrasjonspanelet er det en database Backup, og gjennopprettfunksjon der... Men nå er det eneste problemet at serveren er elendig. Har prøvd både tripos.co.uk og tripos.se men på begge kommer det: Code: [b]phpBB : Critical ErrorCould not connect to the database[/b] Dette skjer omtrent hver 5. gang jeg trykker på noe. Det gjør jo forumet helt ubrukelig. Vet noen om noen andre gratis webhoster som har MySQL, og som fungerer? _________________ www.NokiaMobil.tk [ Denne Melding var redigert av: geezuzz på 2002-12-01 18:26 ] Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 trur dk3 (dk3.com ?) har støtte for MySQL..... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 ja, de hadde mySQL, men de tillater ikke bruk av forum... :sad: kun deres eget "board service". Noen andre? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Kjøp deg heller plass på webdeal eller bkmedia. Du vil ikke angre. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Lycos er jo så og si alltid nede . Host forumet selv, det er det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå