Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei.

har en e6600 som er veldig glad i høy volt,noen som vet grensen for 24/7 ved vannkjøling på den.temp ved full load er 52,da kjører den 3950.

monza

7827681[/snapback]

Hvis den klokken er din 24/7 med den tempen har du kongecpu. Skulle veldig gjerne sett en 4timers orthos på den hastigheten,simpelthen superb det der mann :cool:

Batch please....

Hva idler du på? hvilket hk?

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
hei.

har en e6600 som er veldig glad i høy volt,noen som vet grensen for 24/7 ved vannkjøling på den.temp ved full load er 52,da kjører den 3950.

monza

7827681[/snapback]

Hvis den klokken er din 24/7 med den tempen har du kongecpu. Skulle veldig gjerne sett en 4timers orthos på den hastigheten,simpelthen superb det der mann :cool:

Batch please....

Hva idler du på? hvilket hk?

7828126[/snapback]

hei

tror det er uke 29 b2 er ikke sikker skal sjekke på esken.3950 er ikke helt stabilt men 3900 har jeg kjørt i 4t orthos men med veldig høy volt.det som er rart er at orthos ikke er stabilr men kan kjøre alle 2dmarks uten noen som helst problemer på 3950.vet ikke hvor langt jeg tør å gå på volten.

E6600SL9S8

FPO L632B045

er det dette se mener? hovedkortet er evga 680i sli alt vannkjølt.

monza

Endret av monza
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe fasitsvar her,det du bør passe på er tempen din. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok ville hatt tempen et lite stykke under 50`c load.

Det viser seg at de forskjellige Conroene har veldig forskjellig tempratur. Noen er generellt varme mens noen virker som er mer kalde ved samme volt.

Noen er ganske kalde ved lav vcore,men gi litt fsb og volt og tempen går sky high.

Så teste sin egen for å se hvor komfort temp/vcore ligger er viktig. Man bør ikke stole på andres tempraturer/vcore settinger. Test din egen.

Men av hva jeg ser har du en av de bedre (les kaldere) E6600. Får du den stabil rundt 3,6-3,7ghz er det bra.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke noe fasitsvar her,det du bør passe på er tempen din. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok ville hatt tempen et lite stykke under 50`c load.

Det viser seg at de forskjellige Conroene har veldig forskjellig tempratur. Noen er generellt varme mens noen virker som er mer kalde ved samme volt.

Noen er ganske kalde ved lav vcore,men gi litt fsb og volt og tempen går sky high.

Så teste sin egen for å se hvor komfort temp/vcore ligger er viktig. Man bør ikke stole på andres tempraturer/vcore settinger. Test din egen.

Men av hva jeg ser har du en av de bedre (les kaldere) E6600. Får du den stabil rundt 3,6-3,7ghz er det bra.

7829058[/snapback]

hei.

3700 oppnår den lett på lav volt,så er vel heldig med den.3800 vil den ha mere,må opp til 1,54 i bios der går den til 3870 så må den ha mye for å gå videre.fra ca 3900 må den ha 1,6ov lest i bios da kjører den 4t orthos.tar jeg den til 3950,feiler den i orthos etter 15 min,men kjører alle 3d marks uten problemer pifast også.har også bootet i windows på 4000 og kjørt pi uten problemer men da ble den litt varm syns jeg så 57-58 for første gang.er litt i tvil hvor høy volt jeg skal kjøre 24/7.nå kjører den 3925 temp 36 idle 53 load core v 1,63 i bios.

monza

Lenke til kommentar

50 grader i coretemp under load är ju absolut ingen fara. 60-65 load är väl nån slags gräns ( även om cpu:n klarar högre temps.

Har själv 47-50 grader idle vid @ 3.5, så du har har haft värsta flytet med köp cpu, eller så har du otroligt bra vattenkylning.

:thumbup:

Lenke til kommentar

50 grader i coretemp under load är ju absolut ingen fara. 60-65 load är väl nån slags gräns ( även om cpu:n klarar högre temps.

Har själv 47-50 grader idle vid @ 3.5, så du har har haft värsta flytet med köp cpu, eller så har du otroligt bra vattenkylning.

:thumbup:

7830705[/snapback]

[/quote

det jeg lurer på er hvor jeg skal sette grensen for ved core volt,skal jeg stoppe nå på 1,63 lest i bios eller skal jeg stoppe når tempen kommer opp til 60 ved load.

monza

Lenke til kommentar

heisann!

dine temperaturer (hvis de er med coretemp) er veldig pene! du kan fint ha opptil 75 grader load. (jeg har hatt 85 load.. fungerer fint). Spenningen derimot, denne ville jeg ikke hatt noe særlig over 1.6v for 24/7 bruk.. Pump den gjerne opp til 1.7v ved benching ;)

Har selv kjørt 1.54v i lang tid på 3.8Ghz under luft på min gamle E6700ES, og dette fungerte yppelig. Hadde høy temp, men gjorde ingenting. (tuniq tower 120 kjøler)

Lenke til kommentar
heisann!

dine temperaturer (hvis de er med coretemp) er veldig pene! du kan fint ha opptil 75 grader load. (jeg har hatt 85 load.. fungerer fint). Spenningen derimot, denne ville jeg ikke hatt noe særlig over 1.6v for 24/7 bruk.. Pump den gjerne opp til 1.7v ved benching ;)

Har selv kjørt 1.54v i lang tid på 3.8Ghz under luft på min gamle E6700ES, og dette fungerte yppelig. Hadde høy temp, men gjorde ingenting. (tuniq tower 120 kjøler)

7856545[/snapback]

hei.

disse målingene er med TAT,bios sier mye mindre faktis har jeg alldri sett temp på cpu over 25 i bios :hmm: core volt jeg kjører med er 1,64 lest i bios,andre prog viser fra 1,20 til 1,68 volt :thumbdown: Før oppgraderingen til det jeg har nå,hadde jeg en presscot som var klokket fra 3000 til 4ooo på 1.67-1.75v.slik kjørte jeg i to år 24/7 med den og den er ennå i live,men det kan vel kansje ikke sammenlignes. Jeg vet ikke ,men tror at om en klarer å holde tempen nede på 35-45 grader så lever den lenge med høy core volt.Kansje de som er proffe på dette kunne kommentere det.

monza

Lenke til kommentar

orthos_test.bmp

hei.

monza

7827681[/snapback]

Hei.

dette er det lengste jeg har bilde av.

monzaorthos_test.bmp

edit:hvordan får jeg lagt inn bare bilde i post,slik at det ikke blir et vedlegg?

Endret av monza
Lenke til kommentar
hva må jeg ha i Volt på core (3200-3400mhz) med luftkjøling da?

(sånn ca.) Vil ikke ødelegge noe ved å ta for mye.. (E6600)

7871400[/snapback]

Det varierer fra CPU til CPU. Men ca 1.4 volt. Kanskje noe mindre om du har en bra CPU og mer hvis du har en dårlig en. En ting er sikkert og det er jo mer volt du gir den jo varmere blir den! Derfor må du prøve å finne din 'sweet spot'. Med min E6600 er det 3200 MHz og 1.38V satt i BIOS. Går jeg opp til 3400 Mhz må jeg sette 1.5V i BIOS.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt min E6600 på 1.75 volt jeg (sensorer i BIOS og andre steder viste 1.66, så litt vdrop der) men det fungerte greit. Gjorde det ikke over lengre tid da, bare når jeg benchmarket og testet 4 Ghz. Normalt kjører jeg på 3.6 Ghz med 1.52 i BIOS som er litt over 1.4 reellt.

Lenke til kommentar

nå har jeg klokket til 2996.2mhz med 1.3volt(viser 1.232v i cpuz) og 333x9 i bus speed

Temperaturen er bare 36c idle mot 30c originalt idle.

Kan jeg gå ned på volt?

EDIT: ligger nå på 3400mhz og 1.3500v i bios.. Funker her 39/40c idle).. men har ikke tatt noen stress tester enda da..

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...