Hagforce Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Heisann. Kjører Fedora. Hadde tengt å sette opp klokken slik at den oppdaterer seg selv. Bruker vel rdate og cron til dette? Men hvilken tidsserver bør jeg bruke? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du kan jo kjøre følgende i et shell via crond: ntpdate -u ntp.uio.no Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Takker så meget. Skal teste det. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Takker så meget. Skal teste det. 7827759[/snapback] Jeg tok det i fra den "prate" tråden om linux, mulig det ikke funker. Funker ikke på min distro, Arch. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 ntp.uio.no pleier jeg og bruke som server, trodde fedora hadde ett slags GUI verktøy for dette jeg, hvis ikke så er det vel bare og sette opp ntp som en daemon, og sette den til og bruke ntp.uio.no, selv bruker jeg OpenNTPD, den er litt mer brukervennlig når man skal konfigurere den som klient Chills: grunnen til at det ikke funker er mest sannsynlig at du ikke har installert pakken ntp, men jeg vil råde deg til og bruke openNTPD også, og legge den til som daemon i rc.conf.. Her en en link som gir litt generell forklaring om begge to http://wiki.archlinux.org/index.php/NTP Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Høyreklikk på klokka på panelet i gnome, "juster dato og klokkeslett" -> selvforklarende fra der. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Høyreklikk på klokka på panelet i gnome, "juster dato og klokkeslett" -> selvforklarende fra der. Kjører ikke gui på serveren min.... Ser ut som rdate fungerer med uio. Takker. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Får nå feilmelding rdate: Unknown host ntp.uio.no: Host name lookup failure Merkelig, jeg får jo pinget adressen, hva kan det være? Skulle jeg kanskje lagt inn ip i stedet, eller kan ip variere for denne hosten? Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hvis du skal ha selvoppdaterende tid så bruker man gjerne ntpd til dette, og ikke cron. Denne holder tiden synkronisert hele tiden, og ikke bare ved jevne mellomrom. Det gir deg derfor en klokke som konstant er nøyaktig på millisekundet. Bruker å være relativt greit å sette opp, men jeg vet ikke eksakt hvordan man gjør det i Fedora, kanskje denne guiden kan være til hjelp? http://www.brandonhutchinson.com/Using_ntp..._Hat_Linux.html Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 ntpd påstår i hvertfall at den skal holde klokka korrekt, men om dette er sant er en helt annen sak Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hvis du skal ha selvoppdaterende tid så bruker man gjerne ntpd til dette, og ikke cron. Denne holder tiden synkronisert hele tiden, og ikke bare ved jevne mellomrom. Det gir deg derfor en klokke som konstant er nøyaktig på millisekundet. Bruker å være relativt greit å sette opp, men jeg vet ikke eksakt hvordan man gjør det i Fedora, kanskje denne guiden kan være til hjelp? http://www.brandonhutchinson.com/Using_ntp..._Hat_Linux.html takk for tipset. testa no på min ubuntu server. fungerer fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå