kenfred Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Heisann. Jeg har en Toshiba LCD 37" TV (Regza 37WL66ZSG) og en HP Dv2130. Dersom jeg kobler PC'en til TV'en med en S-video (via et scart-adapter av relativt høy kvalitet) får jeg et ganske grumsete bilde i fullskjerm. Dersom jeg kobler PC'en til TV'en med en vanlig VGA-kabel, får jeg et nydelig, krystallklart bilde, men det fyller desverre ikke hele skjermen Jeg synes dette er rart... PC'en har et skjermkort av typen GEFORCE GO7200 som etter hva jeg har forstått skal støtte t.o.m 1280X800. TV'en har, iflg. spec'en WXGA 1366 x 768 oppløsning. Mitt spørsmål blir vel egentlig, hvorfor er størrelsen på bildet forskjellig, etter hviklen tilkobling jeg bruker? Innspill mottas med takk Mvh Kenfred Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 S-video støtter bare helt vanlig PAL oppløsning. Det er 720x576. Det bilde blir så skalert opp til å fylle hele bilde. Da får du interpolering og ENDA mer uklart bilde. VGA kabel er det beste du bør bruke, men da får du bare standard oppløsning som er 1280x768. Personlig bruker jeg DVI kabel og WindowsMediaCenter og en driver for det som jeg definere TVen min til 720p. Da får jeg fult bilde når jeg ser DVD og nedlastet video. Men TV sendinger blir liten på midten..for i Norge sender vi bare i PAL - 720x576. AKRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå