Kirchhoff Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Har nettopp kjøpt en netgear router. Jeg er vant til plug-and-play så jeg ble overasket over at det kom en cd med på kjøpet. Altså jeg kjører gjennom den "enkle" oppsettingen og får allerede ved første sjekk at "du er ikke koblet til nettet" eller "nettverk er ok, men internettet er deaktivert". Plugger meg direkte i og nettet er her. Skrur av brannmur reparerer nettverkstilkobling, resetter router, og plugger inn og ut. samme beskjed. Har en bredbåndstelefoni boks mellom modem og router/pc. Og ved et av forsøkene kom det spørsmål om et passord, som ikke var admin eller noe slik. Finner arkene til tele2 og prøver med e-post og konto-id og "passord". Alt er feil. Litt av en overgang fra sist switsj jeg hadde. Hva skjer og hva gjør jeg!? Endret 29. januar 2007 av åousky Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du kan bare droppe den CD'n om du har litt peiling på routere. Det viktigste å passe på er at du ikke har samme ip-range på f.eks iptelefoni og router (192.168.1.xxx og 192.168.0.xxx er ok) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå