_Daniel_ Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei, jeg er en gutt på 17 år, som går på Sogn VGS i Oslo.. Jeg har noen ting jeg lurer på ang fritak osv.. Jeg er utrolig skole lei, sliter litt med å komme opp om morningen og vurderer å kun fullføre allmenfag for 2 året på Bilmekanikker (Lettekjøretøy) for å slippe de andre timene som gjør så jeg mister motivering ut resten av året. Har utrolig lange, tunge og slitsomme dager på skolen, pluss har nesten 1 time til skole, en vei. Så, det jeg lurer på, er om hvis jeg kun fullfører allmen fagene dette året, og går året om igjen neste år (07-08) og da tar fritak i allmenfagene, så jeg kan fokusere mer på de bilfag-timene og kanskje klare å få bedre karakterer. Kort oppsumert, er det mulig å kun fullføre allmen fag, så ta året om igjen, få fritak i allmenfagene, og kun ha de andre obligatoriske fagene? Er dette mulig..? Skal spørre Rådgiver så fort jeg har mulighet.. Men er så nyskjerrige på om det er mulig.. Noen som vet om dette går? -Daniel. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Ingen som vet? =/ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hehe, må ikke regne med å få svar etter 50 minutter på nattertid omtrent vettu Siden det kommer en ny reform for det kurset neste år veit jeg ikke åssen det blir med det neste år. Sånn den gamle reformen var kunne man søke fritak i fag man hadde bestått før. Snakk med rådgiveren din. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Vel, jeg tar VK2 allmenn over to år, men da skal jeg ta opp studieretningsfaga som privatist. Pga kunnskapsløftet og sånn, veit jeg ikke om det går, men hør med rådgiver og klasseforstander Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Hm.. Okey... Skal prøve å få kontakt med rådgiver imorgen.. =) Takk for svar såfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå