Gå til innhold

Jobbe på oslo lufthavn? + spm. om "friår"

black_sheep

Anbefalte innlegg

rett og slett, hva kan en 19-20 åring jobbe som på oslo lufthavn, hvilke stillinger kan det bli uten en utdanning? kanskje litt dumt spørsmål. men lurer.. kunne jo vært artig?

Tenkte på som et "friår", får vet over hode ikke hva jeg skal utdanne meg til :shrug:

må inn i tenkeboksen et år tror jeg.

Og angående det, mange sier det er så utrolig bortkasta å ta et "friår", men er jo lite point å begynne på noe også eventuelt slutte. Er det unormalt å vente et år eller fler før man går på utdanning?

:)

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koffertlemper? Mener en kamerat av meg var det rett etter videregående som sommerjobb.

Heter vel egentlig stuer eller noe slikt. Mulig man kan ta seg et vekterkurs og bli noe vaktgreier og.

Ang friår: Om du er virkelig skolelei kan det sikkert være en idè. Men ikke sløs det bort. Ta en jobb og legg deg opp litt penger. Ser dessuten mye bedre ut på en CV enn et år man gjorde ingenting. Nå skjønner jeg at du ønsker å jobbe, men om du ikke får på en lufthavn så sett deg i kassen på rema.

Jeg ville ikke ventet noe særlig mer enn ett år før jeg begynte igjen på skole.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Koffertlemper? Mener en kamerat av meg var det rett etter videregående som sommerjobb.

Heter vel egentlig stuer eller noe slikt. Mulig man kan ta seg et vekterkurs og bli noe vaktgreier og.

Ang friår: Om du er virkelig skolelei kan det sikkert være en idè. Men ikke sløs det bort. Ta en jobb og legg deg opp litt penger. Ser dessuten mye bedre ut på en CV enn et år man gjorde ingenting. Nå skjønner jeg at du ønsker å jobbe, men om du ikke får på en lufthavn så sett deg i kassen på rema.

Jeg ville ikke ventet noe særlig mer enn ett år før jeg begynte igjen på skole.

7828808[/snapback]

Okei, takk for svar :) Ja, men da drøyer jeg gardemoen, koffertlemping blir litt i kjedeligste laget.

Er ikke spesielt skolelei heller, men har ikke funnet ut av noe jeg vil utdanne meg til og bli.

Har jobb nå, men vet ikke om jeg får jobbe et helt år. Så får slå av en prat med sjefen :innocent:

Godt å høre at det ikke er toootalt bortkasta å jobbe et år ihvertfall

Lenke til kommentar

Stuer er en grei jobb.. Man jobber jo bare når det kommer fly, og da er det en halvtime jobbing (tre kvarter max?) der man setter ut kjegler, åpner luka og stuer bagasjen inn. I tillegg får du kjøre kule biler.. I mellomtiden slapper man av, tar seg en kopp kaffe og snakker. Minuset med stuer er at man ofte får ugunstige arbeidstider og det kan svi litt hvis det er noen forsinkelser.

Ellers kan du jobbe som fuelmann. Da fyller du på fuel (drivstoff) på flyene. Det eneste du trenger er et treukers kurs, og man tjener faktisk ganske bra. Ellers kan du jobbe med de-iceing og anti-iceing.. Mange muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...