Gå til innhold

Hacking

ebe

Anbefalte innlegg

For noen netter (PC-en stod og downloadet) siden våknet jeg av at PC-en plutselig boota. Så stod jeg opp, gikk bort og lurte på hva som skjedde. Alt så normalt ut (tror jeg) helt til noen øyne dukket opp nede til høyre på skjermen. "Gator" het det vel. Er d noe hacke-greier? Er det farlig - kan det være? Noen må jo ha lagt det inn hos meg.. Hvordan kan sånt skje? Avinstallerte "gator" med en gang, og re-installerte winME og "internet-security".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gator er et program som smittes over til din PC via javascript. Det er ikke et virus og ikke en gateway, men rett og slett en plagsom applikasjon som skal trykke på deg reklame. For å få den helt vekk, må du ha Ad-Aware (prog.) eller gode registerkunnskaper. Jeg for øvrig aldri hørt om at den rebooter en maskin før.

Lenke til kommentar

Gator er et lite program som man ofte får med shareware programmer .... det er ikke et hacke prog. el. men det er nok en spy i den! men vil ikke klassifisere det som noe "farlig". kan vel ikke ha vært strømmen som har gått eller noe i den duren ? gator er i hvert fall ganske så harmløst. tror ikke at du oppnådde så mye med å innstalere winme og NIS igjenn, annet enn noen bortkastede timer :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 00:27, siDDIs skrev:

Zonealarm gir meg advarsler om at noen prøver seg 100 ganger i timen

Det er ikke noe å bry seg om, det er et valg som sier at den skal huske svaret du gir. Så vil det roe seg etter ei stund :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...