ebe Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 For noen netter (PC-en stod og downloadet) siden våknet jeg av at PC-en plutselig boota. Så stod jeg opp, gikk bort og lurte på hva som skjedde. Alt så normalt ut (tror jeg) helt til noen øyne dukket opp nede til høyre på skjermen. "Gator" het det vel. Er d noe hacke-greier? Er det farlig - kan det være? Noen må jo ha lagt det inn hos meg.. Hvordan kan sånt skje? Avinstallerte "gator" med en gang, og re-installerte winME og "internet-security". Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Hehehe, gator er bare et uskyldig program for lettere å fylle ut personlige opplysninger som navn, tlf.nr, adresse osv, på spørreundersøkelser o.l. Haha, innstalerte Windows på nytt og greier.. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Gator er et program som smittes over til din PC via javascript. Det er ikke et virus og ikke en gateway, men rett og slett en plagsom applikasjon som skal trykke på deg reklame. For å få den helt vekk, må du ha Ad-Aware (prog.) eller gode registerkunnskaper. Jeg for øvrig aldri hørt om at den rebooter en maskin før. Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Gator er et lite program som man ofte får med shareware programmer .... det er ikke et hacke prog. el. men det er nok en spy i den! men vil ikke klassifisere det som noe "farlig". kan vel ikke ha vært strømmen som har gått eller noe i den duren ? gator er i hvert fall ganske så harmløst. tror ikke at du oppnådde så mye med å innstalere winme og NIS igjenn, annet enn noen bortkastede timer :razz: Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 lol nice 3 stk som lagg inn mel på 3 min =) Lenke til kommentar
ebe Skrevet 19. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2001 takk for svar. føler meg litt dum da.. men jeg synes d var merkelig at den boota midt på natta. bortkasta timer ja... det kan du tro :smile: Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 hehe joa sånn kan det gå :wink: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Zonealarm gir meg advarsler om at noen prøver seg 100 ganger i timen Lenke til kommentar
HOI Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Quote: On 2001-12-20 00:27, siDDIs skrev:Zonealarm gir meg advarsler om at noen prøver seg 100 ganger i timen Det er ikke noe å bry seg om, det er et valg som sier at den skal huske svaret du gir. Så vil det roe seg etter ei stund :smile: Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 prøver eller at operasjoner ( pakker el. ) blir blokket ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå