Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leie dedikert server, for gaming,web osv

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Har noen spørsmål jeg, som jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med.

Lurte på å leie en dedikert server for å sette opp diverse ting. Men skal ikke brukes i sammenheng med seeding. Har dere noen bra forsalg til hva jeg burde leie, hvis jeg for eks skal sette opp en cs-server, battlefieldserver1942 eller 2. Eventuelt andre spill. Kreves det mye hardware? For er vel gamingserver som krever mest av hardware.

Har igrunn ikke noe planer om å sette opp noe masse servere.

For eks. kanskje jeg setter opp en cs-server, med 16 slots. Og kanskje har en battlefieldserver i tillegg. Og ha noe websider oppe osv. Og diverse småting. Tror ikke jeg skal drive med noe leie de ut. Ser at mange som leier ut dedikert server, har ofte 512 ram, hvis man skal prøve å holde seg i lav pris. Holder det for eks med 512 ram og 1GHz til en cs server og/eller en battlefield2 server?

http://www.netdirekt.de/c/cms/front_conten...rt=133&idcat=33

Hvordan hadde denne for eks funket? Og hvordan blir ping/ms når servern står i tyskland til vi oss som bor i Norge? Og hvor mye bandbredde bruker sånn ca en server i mnd, hvis den er aktiv? Takker så meget for svar jeg har fått!

Hovedgrunn til at jeg vil gjøre dette, er rett og slett å ha noe å gjøre. For har sagt opp wow nå, for ble litt vel lei ^^

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første... bra du slutta med wow, du har berga live ditt ;):p hehe...

Men kjøre webserver krever ingenting og det kand du godt kjøre hjemme...

Viss du har fiberlinje så kan du kjøpe gaming server, kjører du linux betaler du ikke for noe software heller ;)

Lenke til kommentar

Takker for raskt svar.

Ja jeg også tror jeg berga meg der altså ;P

Webserver har jeg kjørt hjemme før og det gikk greit. Men sitter flere på linja nå så kan fort bli merkbart for den andre personen i huset her som spiller wow.

Men den linja jeg har er egentlig ikke så dugnad til å kjøre noe særlig på, så lenge jeg ikke kan skryte så veldig av utlinja. Har kjørt cs server før og det gikk dårlig.

Hvis jeg skulle kjøpt gamingserver så blir jeg fort låst til ett spill. Og de er til tider ganske dyre noen av de også. Kjører windows også, og tror jeg vil holde meg til dette når det gjelder denne pcen. Så til syvende og sist så blir det fort litt vanskelig å bruke denne pcen til noe som helst. Derfor jeg tenkte på en sånn dedikert server, som ikke koster sånn all verden, og hvis hardwaren der er god nok til å kjøre server av spill så er det jo helt topp :)

Lenke til kommentar

Har server fra Timesnw.com. Betaler 99$ i måneden for en P4 2,4Ghz, 1GB ram 2 x 80GB disk på en 100mbit port med 3TB båndbredde. Ping mot server (står i tyskland hvis jeg ikke tar mye feil) ligger sjelden over 60ms. Gir ganske bra hastighet også.

Nå vet jeg ikke om gameserver trenger mye båndbredde, men CoreNetworks.net leverer ganske rimelig server, dog med bare 1TB båndbredde.

Ta en titt på Web Hosting Talk, der står det review av mange leverandører av dedicated server.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Du har flere alternativer her:

1. Du kan leie dedikert/colo i Norge/Norden.

Fordeler:

* Du får sikkert grei ping/latency.

* Du har norsk/nordisk support

Ulemper:

* Båndbredde er så ekstremt overpriset i Norge at det er ikke morsomt engang.

2. Du kan leie dedikert/colo i Europa.

Fordeler:

* Vanligvis billigere enn Norge/Norden.

* Båndbredde er ikke så dyrt som i Norge.

* Du kan få god ping/latency hvis du havner på et ok DC

Ulemper:

* Båndbredde er fortsatt dyrere enn USA.

* Du kan få ræwa ping/latency hvis du havner på et dårlig DC

3. Du kan leie dedikert/colo i USA

Fordeler:

* Billig (fra $39, men en som skal takle gaming koster vel rundt $100)

* Båndbredde er mye billigere enn Norge/Europa

Ulemper:

* Hvis du hovedsaklig skal spille med nordmenn/skandinaver så trenger det ikke være gunstig å ha serveren i USA. Veldig avhengig av DC du havner på.

* Engelskspråklig support

Ikke sikkert at colo er så aktuellt i europa eller usa men jeg tok det med likevel. ;)

Ordbok:

DC = Datacenter. Stedet serveren står. Vanligvis koblet til resten av verden med en eller flere linjer som ville gitt enhver nerd et salig blikk i ansiktet fulgt av et undertøysskift i løpet av kort tid. (Les: flere GBit linjer)

Colo = Co-Location. Du kjøper server og setter den opp selv, deretter sender du den til dit den skal stå. Hendig hvis du har no hardware liggende. Vanligvis uaktuellt å sende en 15kg PC til USA :D

Mange leier også ut dedikerte gameservere, hvor de tar seg av oppsett og sånt selv.

Et tips kan evt. være å gå sammen med kompiser som du vet har hosting en eller annen plass og spørre om de ikke vil spleise.

-C-

Lenke til kommentar

Takker så meget for svar, begge to.

phoen|x: CoreNetworks.net hadde noen ålreite priser altså, men veldig synd at nå er alle utsolgt utenom den dyreste. http://www.timesnw.com/?page=main her fant jeg ikke noe info om servene, mye mulig at jeg er helt blind men hehe. Men ellers takk for den andre linken, den komme til nytte.

ChristianW: Veldig bra innlegg, dette ga meg en pekepinne på hvordan ting er.

Tror det blir leie dedikert i Europa. Igrunn dårlig med hardware liggende her.

Så får se hva det blir til, men takker for bra innlegg.

Når det gjelder den pingen, så prøvde jeg å pinge www.netdirekt.de og fikk rundt 60ms.

Forresten en ting til, på www.netdirekt.de så har de VAT på 19%, hvordan blir det for meg? Hørte noen snakket om at man slapp det så lenge Norge ikke er med i EU. Og så lenge Tyskland er det.

Endret av Indianern
Lenke til kommentar
Takker så meget for svar, begge to.

phoen|x: CoreNetworks.net hadde noen ålreite priser altså, men veldig synd at nå er alle utsolgt utenom den dyreste. http://www.timesnw.com/?page=main her fant jeg ikke noe info om servene, mye mulig at jeg er helt blind men hehe. Men ellers takk for den andre linken, den komme til nytte.

7836137[/snapback]

Når det gjelder Times Network må du sende de en mail. Forklar behovet ditt og be de komme med et tilbud. Synes det er knall gode på support, tilgjengelig nesten 24/7 via MSN og raske å svare på mail. Har dog ikke hatt så mye behov support :p

Lenke til kommentar

dem timesnw.com er liksom bare serven sin hoss deinprovider.de

som i gjen er den vel kjente NETDIRECT.de (og ping/osv. er ikke kjent for og være det beste der, dem er og helt nazi hva du bruker linja til og kommer det abuse på ip'en din... er det kjørt.)

bevis : bare look up på ip'en dems.

217.20.121.0 - 217.20.121.255

netname: NETDIRECT-NET-DEINPROVIDER

descr: Deinprovider.de

country: DE

admin-c: SR614-RIPE

tech-c: SR614-RIPE

status: ASSIGNED PA "status:" definitions

mnt-by: NETDIRECT-MNT

mnt-lower: NETDIRECT-MNT

mnt-routes: NETDIRECT-MNT

source: RIPE # Filtered

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
dem timesnw.com er liksom bare serven sin hoss deinprovider.de

som i gjen er den vel kjente NETDIRECT.de (og ping/osv. er ikke kjent for og være det beste der, dem er og helt nazi hva du bruker linja til og kommer det abuse på ip'en din... er det kjørt.)

bevis : bare look up på ip'en dems.

217.20.121.0 - 217.20.121.255

netname:        NETDIRECT-NET-DEINPROVIDER

descr:          Deinprovider.de

country:        DE

admin-c:        SR614-RIPE

tech-c:          SR614-RIPE

status:          ASSIGNED PA "status:" definitions

mnt-by:          NETDIRECT-MNT

mnt-lower:      NETDIRECT-MNT

mnt-routes:      NETDIRECT-MNT

source:          RIPE # Filtered

7839957[/snapback]

Er egentlig ikke netdirect noe særlig bra mener du? Eller sikta du til timesnw.com?

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at det rankvik mente var at Times Network er reseller for Dein Provider som igjen er reseller for NETDIRECT.

Angående Times Network har jeg overhode ingenting å klage på. Har god ping og hastighet, de tilbyr gratis OS reload, er meget raske på support og ikke minst tilbyr de gratis KVM over IP (mulighet til å installere eget OS).

Når det gjelder pris kan det god hende at de ikke er billigst, men de var den leverandøren som kunne tilby nøyaktig det jeg var på jakt etter på kortest mulig tid. Pluss jeg begynte å bli lei av å titte gjennom Offer forumet på WHT :no:

Til nå har serveren kun stått som seed box, har ikke hatt tid til å kjøre opp andre tjenester. Er usikker på hvor mye trafikk jeg har generert, men har ikke fått noe klager på det jeg har brukt linjen til :innocent:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...