Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store drømmebilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen tvil, fram til for et år eller så siden var Ford RS200 EVO verdens raskeste bil på 0-100. (originalt 560hk)Hadde GpB rally fortsatt ville dette trolig vært "the car to beat". I dag er det vel stort sett umulig å få tak i en EVO (samlere gir ikke disse fra seg) men en vanlig RS200 får man sikkert kjøpt (for en svimlende sum).

 

Rs200-1024c.jpg

7828370[/snapback]

 

RS200 gjorde det ikke akkurat så bra i de få løpene den deltok i. Peugeot 205 t16 og den nye Audi S1'en (som de desverre ikke rakk å ferdigstille før grp b ble avvikla) ville heller bli "the cars to beat"

Lenke til kommentar

Citroen Activa (prototype) eventuellt Citroen C metisse. (prototype)

 

Activa 2 was the star of the 1990 Paris Motor Show

Here was a stunning two door coupé based largely on XM mechanical bits fitted with a 3 litre V6 24 valve engine developing 200 bhp, an automatic 4 speed gearbox, an active antiroll system and a multi function VDU.

 

Much of the suspension technology would find its way into the Xantia Activa.

Activa 2 could have been put into production but Citroën felt that it would not have been commercially viable since in order to make a profit, it would have been competing with marques with a proven track record in building high performance coupés and they considered it unlikely that Porsche and BMW and Mercedes owners would be seduced by the double chevron.  The fact that wealthy Citroën enthusiasts would have snapped it up did not sway PSA's management.

 

 

activa-2.jpg

 

activa24.jpg

 

250px-Activa01.jpg

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...