Gå til innhold

Backup av spill på konsoller


Anbefalte innlegg

hvis vi piratkopierer nok så kanskje vi får lignende priser på konsoll som på pc? På pc er vel problemet mye, mye, mye større enn på konsoll, og der ligger prisene ofte halvert i forhold til på konsoll.

 

så vi får slutte å kjøpe konsoll spill. Da blir de billigere.

7826858[/snapback]

Så store forskjeller er det ikke i pris på spill til konsoll og pc, man finner spill til 500 og til 150 på begge enhetene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For disse vil jo "no cd" opplegg også være veldig kjekt, siden de har et legitimt behov....

7826848[/snapback]

 

Og hadde det i en perfekt verden vært mulighet for å legge inn dine spill (ok kun dine) inn på din spillemaskin så hadde behovet for modchip forsvunnet i slike tilfeller.

 

7826888[/snapback]

 

Snakket ikke om no cd på konsoll, men pc. Jeg antar smårollinger ødelegger pc spill plater like mye som konsoll spill. Siden disse menneskene åpenbart har et legitimt behov for å gjemme unna platene sine, må vel no cd være like legitimt som "backups".

Lenke til kommentar
For disse vil jo "no cd" opplegg også være veldig kjekt, siden de har et legitimt behov....

7826848[/snapback]

 

Og hadde det i en perfekt verden vært mulighet for å legge inn dine spill (ok kun dine) inn på din spillemaskin så hadde behovet for modchip forsvunnet i slike tilfeller.

 

7826888[/snapback]

 

Snakket ikke om no cd på konsoll, men pc. Jeg antar smårollinger ødelegger pc spill plater like mye som konsoll spill. Siden disse menneskene åpenbart har et legitimt behov for å gjemme unna platene sine, må vel no cd være like legitimt som "backups".

7826970[/snapback]

 

Absolutt, tok bare tråden videre til konsoll, siden tråden i hovedsak omhandlet dette.

 

Fortsatt mener jeg at CD som distribusjonsmetode er mindre smart. Distribusjon alà Steam (uten å ha brukt det på maaaange år, sånn går det når man ikke spiller), burde vært å foretrekke.

Lenke til kommentar

Jeg er for at man skal kunne diskutere modding av konsoller. Jeg mener at man skal selv få kunne "hacke" sine egene apparater. Modchiper som åpner for flere soner på både spill og filmer ser jeg ikke noe problem i. Spesielt til Playstation fordi det kommer en del spill som kun lanseres i en verdensdel (hovedsakelig Japan). Det samme gjelder filmer. Det er en god utgaver av filmer som kun lanseres i "spesielle" uncut director's edition versjoner i Asia. En annen grunn er at en del spill også utgis tidligere i andre verdensdeler av og til. Ja, også er det alle tilleggs mulighetene man kan få ved å modde en konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg laster ned spill og har absolutt ikke vond samvittighet for det. Grunnen er at jeg ikke laster ned spill istedenfor å kjøpe de, men jeg laster ned andre spill i tillegg til de jeg hadde kjøpt(og kjøper) uansett. Selv har jeg ikke noe i mot at folk snakker om "backups". Selv om de fleste kanskje mener piratkopier så finnes det de som faktisk tar backups. Selv kopierer jeg alltid inn image/crack e.l. på PC-en når jeg skal spille siden jeg ikke orker å skifte plate hele tida.

Lenke til kommentar
Distribusjon alà Steam (uten å ha brukt det på maaaange år, sånn går det når man ikke spiller), burde vært å foretrekke.

7827005[/snapback]

 

Skulle til å skyte inn med Steam selv. Oppsettet de kjører er svært så velfungerende etter mine erfaringer. Det skal dog sies at de erfaringene ikke er altfor mange.

Lenke til kommentar
Jeg er for at man skal kunne diskutere modding av konsoller. Jeg mener at man skal selv få kunne "hacke" sine egene apparater. Modchiper som åpner for flere soner på både spill og filmer ser jeg ikke noe problem i. Spesielt til Playstation fordi det kommer en del spill som kun lanseres i en verdensdel (hovedsakelig Japan). Det samme gjelder filmer. Det er en god utgaver av filmer som kun lanseres i "spesielle" uncut director's edition versjoner i Asia. En annen grunn er at en del spill også utgis tidligere i andre verdensdeler av og til. Ja, også er det alle tilleggs mulighetene man kan få ved å modde en konsoll.

7827024[/snapback]

 

Det som ofte skjer er at de som har en moddet konsoll laster ned spill og programvare gratis.

De som moddet sin konsoll må for all del gjøre det, men ikke ta den praten på forumet.

Nå er det lov å prate om modding på forumet her, men ikke om piratvirkomhet.

 

Letteste delen er å laste ned spill. De fleste har vært innom fildeling programmer.

Det som kan være vanskelig er hvordan få konsollen til å spille av et program som er lastet ned.

Den smørbrødlisten får du på forumet fordi det er lov. Det burde derfor være forbudt å prate om det. Hele oppskriften ligger i moddingen og ikke selve nedlasting av spill og programvare

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Distribusjon alà Steam (uten å ha brukt det på maaaange år, sånn går det når man ikke spiller), burde vært å foretrekke.

7827005[/snapback]

 

Skulle til å skyte inn med Steam selv. Oppsettet de kjører er svært så velfungerende etter mine erfaringer. Det skal dog sies at de erfaringene ikke er altfor mange.

7827066[/snapback]

Eneste problemet er at folk må ha internett da. Spillerne som bruker steam er stort sett online-spillere, så det er derfor det er så velfungerende. Ellers har jeg stor tro på at vi får se noe lignende fremover. At alle har hver sin konto med spill på.

Lenke til kommentar
Eneste problemet er at folk må ha internett da. Spillerne som bruker steam er stort sett online-spillere, så det er derfor det er så velfungerende. Ellers har jeg stor tro på at vi får se noe lignende fremover. At alle har hver sin konto med spill på.

7827123[/snapback]

 

Det er noe man ser at man er avhengig av allerede idag med mange tjenester, men det er selvsagt et poeng.

Lenke til kommentar
Det som ofte skjer er at de som har en moddet konsoll laster ned spill og programvare gratis.

De som moddet sin konsoll må for all del gjøre det, men ikke ta den praten på forumet.

Nå er det lov å prate om modding på forumet her, men ikke om piratvirkomhet.

 

Letteste delen er å laste ned spill. De fleste har vært innom fildeling programmer.

Det som kan være vanskelig er hvordan få konsollen til å spille av et program som er lastet ned.

Den smørbrødlisten får du på forumet fordi det der lov. Det burde derfor være forbudt å prate om det. Hele oppskriften ligger i moddingen og ikke selve nedlasting av spill og programvare

7827101[/snapback]

 

Du har jo et poeng i det. Selv ville jeg ikke støttet opp med å fortelle hvordan man piratkopierer spill til konsoll, selv om jeg kunne gjort det selv.

 

Modchipene er nok tildels et produkt av et meget firkanti system. Hvis Sony, Microsoft og Nintendo i utgangspunktet hadde krevd at spill skulle være sone frie, og gjort firmwaren til dvd drevet sonefritt hadde man unngått noe av problematikken rundt modchiper.

 

Det er bekalgelig at chiper som lar deg spille piratkopier kan selges fritt over disk, men chiper som lar deg instalere f.eks. linux på din playstation, xbox eller nintendo ser jeg ikke problemet med, så lenge de ikke lar deg spille kopier av spill.

Det er forsåvidt rart at det ikke ble gjort noe med dette etter at den beryktede mp3-loven kom.

 

Eneste problemet er at folk må ha internett da. Spillerne som bruker steam er stort sett online-spillere, så det er derfor det er så velfungerende. Ellers har jeg stor tro på at vi får se noe lignende fremover. At alle har hver sin konto med spill på.

 

Så lenge det er snakk om spill som er myntet på enspiller, så vil det alltid være en eller annen crack som lar deg unngå online-validiering. Spill som er myntet på flerspiller er selvfølgelig en annen sak, da de har en tendens til å ha få spillere på piratservere (MMO er vel kanskje den sjangeren som gir dårligst spille opplevelse på servere med få folk).

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Jeg trur de fleste her vil skifte mening etter at de har fått seg en unge ;)

 

Det er utrolig kjipt å være nødt til å kjøpe et spill to ganger fordi originalen er blitt ripete.

 

Du har nok rett i at mange som modder konsollen sin gjør det for å spille piratspill, men jeg synes ikke det bør ødelegge for oss som har en gyldig grunn.

 

Skal vi også nekte folk å diskutere diverse codecs, filmavspllere og HTPC bare fordi flesteparten (sikkert 97 %) bruker disse til å spille av piratkopiert film og musikk?

Lenke til kommentar
Skal vi også nekte folk å diskutere diverse codecs, filmavspllere og HTPC bare fordi flesteparten (sikkert 97 %) bruker disse til å spille av piratkopiert film og musikk?

7827610[/snapback]

 

Tydeligvis. Ifølge enkelte. Man kan jo, bare for å sette det helt på spissen nekte folk å diskutere internettlinjer fordi dem kan brukes til å spre priratkopier. Det samme gjelder cd/dvd-brennere. Det blir i overkant tåpelig å nekte diskusjon rundt en komponent fordi den kan brukes til piratkopiering.

Lenke til kommentar

<ironi>

Jeg synes det skal bli FORBUDT å snakke om IPOD på forumet her.

 

De fleste som har IPOD har mp3 låter på den som er piratkopierte.

</ironi>

 

De fleste som har en xbox1 i dag bruker den til alt annet enn å spille.

Jeg har selv 2 stk, en som kjører linux hele døgnet og en som mediacenter.

Ingenting av dette er ulovlig. Hvorfor ikke snakke om det?

Lenke til kommentar

Diskusjoner om modifisering av eget utstyr må være lov. Det som ikke bør være tillatt er oppfordring og spredning av piratkopiert materiale.

 

Så lenge jeg ønsker å kutte opp mine eiendeler og modifisere ting jeg har betalt for dem bør ikke Diskusjon.no legge seg bort i dette. IMHO må regleverket forandres og "kan føre til" bør fjernes. Den dekker alt for mye som er lovlig bruk.

 

Akkurat per i dag kan en kun spille backups med X360. I morgen kan en kanskje spille av regionsfrie spill til den. Da bør det _iallefall_ være lov til å snakke om modifikasjon slik at oss forbrukere kan spille alt som er på markedet og ikke bare det MS vil at vi skal spille. Og forumstyret kan ikke følge med på hver ENESTE tekniske duppeditt som eksisterer i verden og endre regelverket hver gang en oppdatering kommer til hvert produkt.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg regelverket på dette området er for strengt som det er den dag idag på forumet. Hvordan man cracker, lager backup, modder osv er interessant tema, også for de av oss som ikke bedriver piratkopiering. Grensen for min del kunne gjerne gått ved at man ikke skal legge ut piratkopiert materiale eller linke til det.

 

Men så er retningslinjene endel strengere enn dette på forumet og det blir litt merkelige situasjoner til tider. Dette er vi klar over og #8 har til tider skapt litt hodebry internt og vi har hatt endel diskusjoner. Vi får se hva det blir til i fremtiden.

 

Det er også stort sprik når det kommer til hva brukerne ønsker. Noen vil ha det strengere, noen vil ha det mer "liberalt". Det er ikke en lett ting å avgjøre. Men det bør legges sterke grunner til for at ting skal bli nektet å diskuteres på dette forumet.

Lenke til kommentar

Takk Dotten, jeg vet du ikke er alene om å synes dette i moderatorrekkene nå til dags. Setter pris på at dette nå blir diskutert igjen, forrige gang det ble tatt opp på intraforumet var vel når jeg omskrev retningslinjene. Håper dere klarer å ta neste skritt nå.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...