Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda mt5 coil problemer


Muppet88

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en honda mt5 som tydelig vis er ett eller annet feil med

den sluker coiler... jeg har skifta 2 coiler bare på et halvt år, å nå er den tredje også ødelagt.

Den er helt i orden når jeg har satt ny coil på.

Men etter ca en uke begynner den å fjuske, da kan jeg ikke ha for høyt turtall når jeg beggynner å kjøre ellers begynner den å rykke som om den ikke tenner rett..

Og etter noen uker stopper mopeden å da er den helt død..Kan det ha noe med at det er en billig coil?? Den jeg kjøper koster 250kr å den dyreste koster 1380kr...

 

Takker for alle svar.. :)

Endret av tormod1988
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har en honda mt5 som tudelig vis er ett eller annet feil med

den sluker coiler... jeg har skifta 2 coiler bare på et halvt år, å nå er den tredje også ødelagt.

Den er helt i orden når jeg har satt ny coil på.

Men etter ca en uke begynner den å fjuske, da kan jeg ikke ha for høyt turtall når jeg beggynner å kjøre ellers begynner den å rykke som om den ikke tenner rett..

Og etter noen uker stopper mopeden å da er den helt død..Kan det ha noe med at det er en billig coil?? Den jeg kjøper koster 250kr å den dyreste koster 1380kr...

 

Takker for alle svar.. :)

7826364[/snapback]

 

kanskje montert tennplata feil ?

Lenke til kommentar
har du skifta pluggen noen gang? noen gang sett på den? jording? noe den slags at det slår ut på coilen er ganske rart da. men prøv kanskje å sette på en annen plugg, har du trimma den? tennplata er det noe som kunne vært der?

7835503[/snapback]

 

Har ikke trim å ny plugg...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

tennspolen trur no jeg

har akkuratt samma problemet

det begynte med at jeg kjørte den veldig varm også da gikk pluggen, så fikk jeg høre at tennplugghetta var ødelagd, skjifta den, men det var ikke den så jeg skjifta ledningen fra coilen men det var ikke den så jeg skjifta coilen men det var heller ikke den så nå har jeg skaffa med ny tennspole er ikke sikker men jeg ble tipset at det kunne være den

Endret av HondaMt-500
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...