Gå til innhold

Tearing, Hz, fsp... å alt mellom skjerm til skjermkort...

iStephano

Anbefalte innlegg

ja den funka litt, mye av tearingen ble borte. Faktisk nesten helt borte i cs. Men I UT2003 var den der forsatt.

jeg fulgte alt det du sa men jeg fant ikke hztool 2.0 så jeg brukte radeonator, den funker ganske bra. Hadde dette noe å si siden jeg ikke brukte hztool men i stede radeonator?

[ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-12-07 23:45 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo nå gikk det søren meg! Har testa ut UT2003 på diverse harde grafikse maps å liggnende for å få tearinga fram men det gikk ikke nå :grin:

Jeg gjorde akkuratt det Erot71 fortalte, men istede for HZtool 2.0 bruker jeg radeonator for å låse skjermen på 85hz.

og i NVhardpage gikk jeg inn på Open Gl menyen, å der så jeg at vertical sync var av, selv om jeg hadde skrudd den på i skjerm instillingene mine. Så da skrudde jeg den bare på og vips. Voila, der gikk mine problemer vekk.

En liten oppsummering:

-legg inn 40.41 drivere

-slett dem igjen

-legg inn 30.82 drivere

-legg inn NVhardpage

og radeonator (bruk locken til å låse hz`en)

-sett refresh til f.eks. 85 HZ

Så går du inn på NVhardpage så inn på Open Gl menyen å skrur på vertical sync. :grin:

takker så mye for alt hjelpen jeg har fått å en spesiel takk til Erot71 for hans enkel oppsett som fikk meg til å gå i den rette retningen. :wink:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Er det noen der ute som kan hjelpe meg igjen. jeg måtte installere xp på nytt og mista mine kjære twike programmer.

Siden til Radeonator er ute så jeg lurte på om noen av dere veit hvr jeg kan finne den,. det er det eneste programmet som finnes som faktisk funker til pc min.

Skjermen er full av tearing, bølger, alt mulig nå.. er helt oppgitt.

Takker for all hjelp.

mvh

BanAnus

Lenke til kommentar

at den hopper til 60hz i spill er en bug i winxp og 2k, denne buggen eksisterer ikke i win98se. stakkars deg som har en n00b venn, ikke hør på det han sier :lol: .

til problemet ditt, skru av vsync inntil du vet du har fått fikset buggen, bruk half life til å sjekke hvor mye fps du har. får du 60 fps så står skjermen også på 60hz. det er mange programmer som kan brukes men jeg liker best refreshlock.zip , der setter du 85hz på den oppløsningen du bruker i spill (pass på så du ikke setter den for høyt), 85hz i 1024 oppløsning er noe som burde gå fint på selv de mest bedritne skjermen men dobbeltsjekk før du justerer noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...