iStephano Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 jg har veldig store problemer med Tearing, jeg har innstallert alt av nyeste drivere, gang på gang. skifta instillingen mine. Satt refresh force på 85hz siden skjermen ikke takkler mer. Men jeg har forsatt tearing problemer. å for noen dager siden sa en kompis av meg at jeg ikke måtte finne på og låse hz`en på 85 med refresh force siden skjermen ikke tåler det. Det er en grunn til at den hopper til 60hz når du skal spille sa han til meg. Men etter å lest utallige mange poster fra dere så har ikke dette blitt nevnt... Å jeg har lest mange innlegg fra dere men finner ingen løsning så jeg lager mitt eget innlegg. Svar ærlig å ikke tull takk. mine spes: AMD Athlon XP2000+ 512 MB Geforce4 ti 4400 creative sound blaster live! Med disse spesifiskasjonene burde jeg egentlig ikke ha problemer. Å en ting til, jeg har en ADi skjerm, billig skjerm, litt gammel og. SÅ kunne detta ha en innvirkning på tearing problemet mitt? Link til skjermen min: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=3&s=pl Lenke til kommentar
Magic Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Vel, tipper skjermen din fungerer med 85hz på de aller fleste oppløsninger, bortsett fra 1600x1200. Så det er nok ikke problemet. Bare bruk refreshforce (eller refreshlock som jeg bruker selv) :smile: Har du vsync på? Hvis ikke bør det stå på. Er det av kan det lett føre til tearing, i alle fall på min maskin og med spill som f.eks counter-strike og action quake. Håper dette var til noe hjelp i alle fall! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 har gjort det, den vsync står på. Men det er forsatt tearing i bildet.. noen andre forslag som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Høres nesten ut som om refreshlocken ikke funker? Er du helt sikker på at monitoren faktisk kjører på 85hz når du spiller? Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 bruk powerstrip, å still inn derifra Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Bruk locking på Radeonator til å låse frekvensen med (pr. skjermoppløsning). Programmet skal visst fungere på alle skjermkort. Lenke til kommentar
leffx Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Se disse linkene,kanskje de kan hjelpe deg?: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=52471&forum=23 http://www.guru3d.com/forum/showthread.php...ghlight=tearing. Vennligst post tilbakemelding i Forum hvis du finner ut at det funker. Det er mange som sliter med dette... Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Se hjelpfila til Radeonator 2.0: Locker: Locker is a tool that can fix the annoying 60Hz 'bug' that is present in all NT based operating systems. In almost any game you will notice that the refreshrate will drop back to 60Hz, this happens in both DirectX games as in OpenGL games. There is a way to fix this, Locker is the way! With Locker you can easily set all resolutions to a fixed refreshrate. The games will be unable to select a refreshrate lower then the one you want after using Locker. While Locker is supplied with Radeonator (a tweaker for ATi Radeon videocards) it does not mean that it will only work on Radeon videocards. No, Locker will work with ANY videocard you throw at it, this is because Locker is a UNIVERSAL refreshratelocker. This means that it works just as good with ATi cards as with Nvidia videocards. System requirements: - Microsoft Windows 2000 or XP - A videocard (doesn't matter which type or brand) Programmet finner du her: http://www.radeonator.tk/ Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 takker for svar. Skal nå teste radonator 2.0 å se om noen forskjell skjer da. Jeg brukte NVhardpack fra guru3d.com. så den burde vel egentlig funke.. Gir tilbake meld om den funker. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg fant noe på nett som kanskje kan hjelpe. Riktig nok så kan det kanskje være at det bare hjelper i cs. Men hvis det er i spill du har problemer, og du har mulighet for å få ned en consoll så fant jeg følgende: gl_keeptjunctions "x". Setting x to 1 may fix some visual tearing (fills cracks between textures), although possibly at a slight performance hit. 0 disables this & may run faster, although potentially with visual anomolies (cracks between textures). så hvis du setter gl_keeptjunctions til 1 så er det mulig at det hjelper... mvh En farlig Tiger :razz: Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 hehe, jo takker tiger, skal teste den i cs, men jeg spiller UT2003 en del å her er det ufattelig mye tearing, spesielt hvis jeg kommer til veldig lyse ting å skal snu meg da ser du det med en gang. f.eks jeg ser opp mot sola siden jeg hoppet på en power jump da ser du hele himmelen gå tearing. Det er virkelig plagsomt. Men er det noen som har en link til powerstripe? redonator funka litt men det skjedde så mye annet tull her. takker for alle svar :smile: Lenke til kommentar
RiZLa Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Dette har jeg og opplevd med sapphire ati radeon 9700 pro nå nylig, med nyeste catalyst 2.4. Du må force v-sync i regedit, det funket for meg. [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlVideo{XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX}000OpenGL ]"OGLWaitVerticalSync"=dword:00000002 Bare bytt verdien til 2, istedet for hva som er der. 0 = off 1 = preference 2 = forced Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: å for noen dager siden sa en kompis av meg at jeg ikke måtte finne på og låse hz`en på 85 med refresh force siden skjermen ikke tåler det. Det er en grunn til at den hopper til 60hz når du skal spille sa han til meg. Dummeste jeg har hørt, dette er ikke grunnen til at den hopper ned til 60 i spill. Gi'n en høyre vinge fra meg er du snill Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Dette har jeg og opplevd med sapphire ati radeon 9700 pro nå nylig, med nyeste catalyst 2.4. Du må force v-sync i regedit, det funket for meg. [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlVideo{XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX}000OpenGL ]"OGLWaitVerticalSync"=dword:00000002 Bare bytt verdien til 2, istedet for hva som er der. 0 = off 1 = preference 2 = forced Dette hørtes bra ut men så dum som jeg er så finner jeg ikke ut hvor den fila er på maskinen min, kunne du eller noen andre guide meg litt hvor jeg kan finne denne filen? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 jo jeg fant fram, men kom helt fram til 0000 men ingen open gl noen sted. Kan noen vær så snill å hjelpe meg? Jeg har forestten driver 30.82, synes den funket bedre enn den nyesete, har dette noe å si siden jeg ikke finner fila? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-12-03 01:44 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-12-03 01:50 ] Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 hadde vært fint hvis noen kunne ha hjelpet meg her. Eller har jeg formulert meg så dårlig at ingen skjønner det jeg sier? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 10:52, skrev RiZLa:Dette har jeg og opplevd med sapphire ati radeon 9700 pro nå nylig, med nyeste catalyst 2.4.Du må force v-sync i regedit, det funket for meg.[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlVideo{XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX}000OpenGL]"OGLWaitVerticalSync"=dword:00000002Bare bytt verdien til 2, istedet for hva som er der.0 = off1 = preference2 = forced Dette fungerte fint for meg, Jeg har saffire 9700. Ikke mer tearing i CS TAKK!!! Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 ja synd det ikke funker for geforce 4 SOM jeg har. :sad: Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Noen ASUS Geforce 4 ti 4400 freaks som kunne ha hjulpet meg? Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Har du prøvd den metoden jeg har nevnt før ? Rart hvis det ikke funker. Har alltid det problemet du skriver om ved nye PCer. Amd, P4...gf2, gf3, gf4. Løses alltid ved den metoden hos meg. Prøv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå