Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GL og tidligere versjoner av WRT54G (før v4)

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det er noen nevneverdige forskjeller mellom Linksys WRT54GL og de tidligere versjonene av WRT54G?

Er veldig fornøyd med min WRT54G V2.2 (som kjører dd-wrt), men etter å ha lest litt rundt, sitter jeg igjen med en følelse av at disse routerne er dårligere i dag enn de var for 1 år siden..

Er de nye routerne ustabile?

Er det mulig å øke signalstyrken på de nye routerne med 3.parts firmware?

Noen andre nevneverdige forskjeller?

Hvordan virker nyere versjoner av WRT54G dersom man faktisk klarer å flashe med 3.parts firmware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da er egentlig WRT54GL et bedre kjøp enn WRT54G? ;) Pussig at de skulle gjøre et så bra produkt dårligere, da.. Ser ikke helt hvordan de sparer så mye penger på det heller.. ville vel bli kvitt opplegget med uoffisiell firmware.. men det er jo nettopp dette som har gjort modellen så ettertraktet

Lenke til kommentar

Grunnen til at Linksys endret på ruteren, var at de ikke ville dele ut kildekoden.

Derfor lagde de versjoner med firmware som ikke var basert på åpen kildekode.

Men på grunn av tilbakemeldinger fra forbrukere, lagde de en ny versjon med linux, nemlig WRT54GL.

Jeg har selv sistnevnte og har ikke hatt problemer siden jeg kjøpte den i oktober i fjor. Kjører forøvrig Linksys sin originale firmware.

Pri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...