maxmhz Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei! Jeg har installert RedHat 8.0 for en god stund siden på en egen harddisk i tillegg til Windows. Men så har jeg klart å fucke opp liloen, så jeg kom fram til at eg rett og slett bare formatrte Linux, og begynte på nytt. Jeg har før brukt Win98 CD til å starte maskina med, det var nemlig eneste gang LILO ikke klikket. Så, jeg formaterte Linux swap og Linux ext2 i Partition Magic 7.0. Og så startet jeg på nytt. Men, LILO var der fortsatt! Så, jeg gikk inn igjen på windows (2000) og fjernet heller Linux swap og ext2, og så startet jeg opp igjen en gang til. Men nei! LILO er der fortsatt. Hvordan er det mulig? Hvordan fikser jeg det? Det må da vere en naturlig forklaring på dette? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Dj_Offset skrev (2002-12-01 01:46):Sett i win98 CD, gå i et kommandoskall og kjør; fdisk /mbr Det funker ikke. Jeg ar nå installert Slackware 8.1 i håp om at LILO'en skulle overskrives, men det gjorde den ikke. Hvordan kan jeg fjerne LILO da? Lenke til kommentar
Truman Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 01:46, skrev Dj_Offset:Sett i win98 CD, gå i et kommandoskall og kjør; fdisk /mbrNok en ting som står i en hver LILO FAQ. kommandoskall.. haha. genialt ord.. Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Gå på http://www.bootdisk.com, hent ned win98se bootdisk. Stapp inn en diskett, kjør exe fila og boot fra denne disketten. Skriv deretter fdisk /mbr , ta ut disketten og restart maskinen. [ Denne Melding var redigert av: trollmannen på 2002-12-01 14:40 ] Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Eller sett inn windass 2000 cden og reparer med kommandolinje.. så skriver du fixmbr .. Eller du kunne 'lilo -u' i linux før du formaterte diskene .. ;-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå