Gå til innhold

Vifta virker ikke lenger

eranro

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt pc'en min i ett aar naa, og naa har plutselig vifta slutta aa virke.

Dvs. naar jeg slaar paa PC'en, gaar vifta paa i to-tre sekunder, for saa aa slaa seg av. Den kommer ikke paa igjen - foer jeg slaar den av og paa igjen, hvorpaa det samme skjer.

Jeg begynte aa faa bluescreens og PC'en slokna av seg selv foer jeg oppdaga at vifta ikke funka. Windows slutta aa boote opp.

Men naa funker alt igjen, bortsett fra vifta.

Jeg har to mulige svar paa hva som kan vaere galt:

1. Temperaturmaaleren som vifta styres etter, er brent av eller noe saant. - Jeg er i New Zealand naa, hvor det er full sommer, og pc'en har blitt brukt - det er mulig at den ble brent paa den varmeste dagen her....

2. Boot-virus eller boot-error av noe slag... ? Jeg vet ikke mye om dette her, men... Siden vifta tydeligvis ikke har noe HW-feil (siden den er i gang naar jeg booter), kan det vaere en software-feil noe sted.

All hjelp/tips mottas med takk fra downunder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jas det kan jo være temperaturføleren. Jeg ville i alle fall prøvd en bios oppdatering. siden det er en enkel operasjon. Det med boot virus og slikt tror jeg ikke på, det ville vært mer hd og os relatert. Vel jeg er ikke noen ekspert, det er også sant.

Pussig å tenke på at det er midt på sommeren der nede. (liksom vankelig å tro helt på!).

Endret av ols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...