Gå til innhold

Videresende internettforbindelse til pc (REWARD!)

Anbefalte innlegg

Macen min (mini) får internett forbindelsen sin via den innebygde airport antennen sin. men nå vil jeg ha windowspcen min inn i samme nettverk med hjelp av en ethernet kabel mellom macen og pcen. Går det ann? Og ikke minst hvordan gjør jeg det?

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, "systemvalg" -> "Deling" -> "Internett"

Der står internett deling sansynlig vis av, du velger kilde, (her: forbindelsen fra AirPort), så hvem du skal dele til (her: Innebygd Ethernet)

Så velger du Start, så deler du forbindelsen.

Dette skal virke, jeg bruker selv en mac mini til deling, men motsatt vei;) fra kablet til trådløst

Lenke til kommentar

Det er lurt å sette ip-adressene manuelt. Nå vet jeg ikke hva adressen på det trådløse er, men om du bruker feks 10.0.0.1 på minien, og stiller inn windowsen som 10.0.0.2

Da skal alt virke, hvis du har aktivert internettdeling som det ble beskrevet over.

Lenke til kommentar

Hvis macen din er tilkoblet kablet nettverk, og har innebygget wireless, så skal du vel kunne velge "Create Network" fra airport menyen. Da skal det funke. Det gjorde det ihvertfall for meg. Da oppretter du ett wireless network ut fra macen som windows maskinen din fint kan koble til! Hvis du IKKE har wireless på enten mac eller windows, vet jeg faktisk ikke! :(

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
Hvis macen din er tilkoblet kablet nettverk, og har innebygget wireless, så skal du vel kunne velge "Create Network" fra airport menyen. Da skal det funke. Det gjorde det ihvertfall for meg. Da oppretter du ett wireless network ut fra macen som windows maskinen din fint kan koble til! Hvis du IKKE har wireless på enten mac eller windows, vet jeg faktisk ikke! :(

7829591[/snapback]

Macen er koblet til internett via Airport, og jeg vil sende signalet videre via ethernet

Lenke til kommentar

Mac OS X Tiger, har innebygget DHCP, så du skal ikke trenge en krysset kabel, for Windows maskinen skal motta ip automatisk.

Men vett ikke grunnen for at det ikke virker, er du sikker på at kabelen ikke er defekt? Jeg hadde selv en defekt kabel en gang, og det går ikke så bra, nettop fordi den var defekt.

Lenke til kommentar
Mac OS X Tiger, har innebygget DHCP, så du skal ikke trenge en krysset kabel, for Windows maskinen skal motta ip automatisk.

Men vett ikke grunnen for at det ikke virker, er du sikker på at kabelen ikke er defekt? Jeg hadde selv en defekt kabel en gang, og det går ikke så bra, nettop fordi den var defekt.

7831255[/snapback]

wow :D jeg hadde gitt windows ipadresse manuelt, når jeg satte på auto å funka det :)

Jeg elsker deg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...