GoBu Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Noen som klarer og trekke en sammenhengende linje gjennom alle sidene? Linjen kan ikke krysse seg selv og det er ikke lov å ta linjen gjennom samme "side" to ganger Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Nvm 12 12 12 12 12 12 tegn... reserved Endret 29. januar 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Arang Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvis jeg ikke har misforstått oppgaven: Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvis jeg ikke har misforstått oppgaven: Bilde. 7825841[/snapback] Det har du. Mener å huske at det er bevist at den oppgaven ikke er mulig å løse. Rett meg om jeg tar feil her. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du mangler å krysse et par vegger. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hmm klarer bare å ha en vegg igjen. Fått det til 3-4 ganger nå Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Den er umulig å løse ja Ikke spør meg hvorfor da.. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Oppgaven går ut på å sjekke om det er mulig å gå gjennom alle kantene uten å krysse samme kant to ganger. Dette er hva som kalles en Euler-sti. En Euler-sti forutsetter at alle noder/hjørner (svarte prikker på vedlagt bilde) er av partalls grad, altså at det går partall antall kanter ut av den, eller at det finnes eksakt to noder av odde grad mens alle andre er av partalls grad. Bevis: hver gang en går inn i en node via en kant så må en ut via en annen kant, i tillegg kan man gå inn og ut av samme noden flere ganger uten at dette er ugyldig. På start- og sluttnoden kan man ha odde grad fordi man bare skal enten inn eller ut av den. På stien i denne oppgaven ser man at alle noder har grad 3, altså er det umulig å gå innom alle kanter kun en gang. Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 klassen min har brukt eit halvt år på skulen for å fina ut at da ikkje går Lenke til kommentar
haakie Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Dette er jo lett. Denne hjernetrimmen er for folk med ekstremt lav IQ som skal finne ut om den kan løses eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå