lasse91 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 hei lurte på om det var noen smartinger som sitter på datan for tida som har svar på denne oppgaven som jeg har i nat.fag nå.. og helst en forklaring på hvorfor dere mener dette Skulle vel kanskejh vært på leksehjelpforumet men i og med at denne er litt spesiell tenkte jeg at det var her smartingene vanker:p Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 like lang, samme G som virker. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 samme g? hæ? at detr er samme g kraften og derfor vil den ikke strekkes eller minskes? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) den vil være den samme vakuumet gjør ikke noe med vekten til objektet, men tettheten til luften kan være med på å gjøre strikken lenger, så jeg vet ikke hvor pirrende naturfagslæreren din er, men det kan regnes som om den blir litt lenger (her er det snakk om mm) Endret 29. januar 2007 av Grende Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 tyngdekraften er den som gjør at strikken strekkes, den er det er samme om det er vakuum eller ei. Lettere nå? g=gravitasjonakselerasjon. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 takk for det du.. er jo ikke ferdig med ungdomsskolen engang jeg så jeg har vel ikke de studiene som du har ser jeg:p Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Den vil bli litt lengre på grunn av null oppdrift Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hør på ManagHead, han vet det faktisk. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jupp. Du har to ting som virker på loddet: 1) tyngdekraften som drar den neddover 2) Oppdriften pga. luften som dytter den oppover Når oppdriften blir borte, vil den altså bli dradd hardere nedover, og derfor blir strikken lengre. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det er riktig at strikken blir litt lengre. Fasitsvaret er sikkert at strikken ikke endrer lengde. Hvis læreren er kjip, får du hilse henne fra flinke studenter og kalle henne en idiot. (Jeg har opplevd det utroligste fra burugler som ikke liker å innrømme at de tar feil.) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Alternativene er bare "lengre, kortere, like lang", så... Lenke til kommentar
trøls Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jepp. Kjenner jeg norske lærere rett - altså de som ikke er lektorer - vil de hardnakket påstå at strikken skal være like lang. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Send dem til meg, så skal jeg slå hue deres på plass med fysikkboka: http://www.amazon.com/University-Physics-M...ie=UTF8&s=books Synd man ikke får sett bildet av selve boka, for den er sikkert 10 cm tykk og veier 3 kg (jeg har veid.). Slagvåpen! Ikke rart vi fysikere ender opp som muskelbunter - university physics, og dørene på MatNat! (jeg skulle inn i VB (ett bygg) en gang det var litt småglatt - ikke veldig, men litt småglatt. Jeg stopper forran døren (den slår ut), tar tak i håndtaket med begge armer, og trekker døra til meg. Men neida. Døra forble lukket, og jeg sto med nesa inni veggen...) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Send dem til meg, så skal jeg slå hue deres på plass med fysikkboka: 7828408[/snapback] Min "Physics for Scientists and Engineers" er virkelig den heftigste boka jeg noen sinne tror jeg kommer til å eie. Er det noe med universitetsnivå-fysikk og bokstørrelse-konkurranse, i likhet med e-penis-konkurransene som foregår på nett? Men det stemmer at strikken blir litt lengre Hva jeg ville satset på å svare spørs om dere har lært om oppdrift enda, med mindre man får gi en begrunnelse for da ville jeg definitivt sagt at den ble litt lengre. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Off topic: Det er ikke TFY4102 du tar? Du har forøvrig rett angående bokstørrelser. Endret 30. januar 2007 av trøls Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Off topic: Det er ikke TFY4102 du tar? 7834106[/snapback] TFY4125 med Steinar Raaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå