Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte er det vanlig å gå på do?

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg driter 1, kanskje 2 ganger om dagen. Jeg hadde en periode på et par år her tidligere hvor jeg dreit gjerne 2-5 ganger om morgenen, brukte mellom 10 og 30 minutter på dass bare om morgenen. Så kom kveldsbesøkene og et par-tre turer etter middag i tillegg når det toppet seg.

Lenke til kommentar

For min del kommer det litt an på dagsformen til magen (det vil si hvor mye søppel jeg pakker i meg/pakket i meg kvelden før stort sett), men på en normal dag vil jeg tippe at jeg går rundt tre ganger. En om morgenen, en en eller annen gang i løpet av dagen, og en gang om kvelden.

Det er vel ikke helt unaturlig å anta at det kan bli en tur for ca hvert måltid dagen før. Ihvertfall for de større...

Lenke til kommentar
hmmm.. jeg er visst litt under snittet, går når jeg må. Det er somregel 1 gang dagen eller annenhver dag  :dontgetit: (nei, jeg har ikke forstoppelse, har alltid vært sånn)

7858611[/snapback]

Jeg hadde en lengre periode når jeg var mindre hvor jeg gikk én gang per 7-14 dager :D Satt gjerne 3-4 timer når jeg først gikk på do da, satt og leste Donald til lårene sovnet og vel så det.
Lenke til kommentar

Tja, jeg hilser på Louis Armstrong alt fra 2 gang om dagen til 1 gang hver andre dag. Kommer an på hva jeg propper i meg.

Når det kommer til urinering har jeg måttet gå fryktelig mye i det siste, spesielt om kvelden. Har roa seg litt nå, men har måttet gå skikkelig masse. Før i tia kunne jeg holde meg fra morra til kveld, men det går ikke nå lenger. Rare greier.

Lenke til kommentar

Så lenge du\dere ikke går på do ofte pågrunn av løs mage så skulle ikke d gjør noe, egentlig bare bra d, er dere aktive og mosjonerer\trimmer mye ? og eller som sagt er avføringen veldig løs ?

Hvis man IKKE går på do da er d mer grunn til og bekymre\bry seg

Dere som vanligvis går på do bare 1 gang om dagen, og hvis jeg skal tippe kanskje har litt kompakt avføring som ikke kommer lett ut og som når kommer ut så da i små "harde" kuler, dere burde nok få litt mer fart på ting,(tips= alle har sikker hørt om fiber og nok vann men mosjon er gjerne en viktig oversett del.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Hverdager: Rundt 8.30 rett etter morgenpausen er over og det er jobbetid.

Helgene: 1-2 ganger om dagen, har vel noe med at man bruker mindre energi etc når man ikke jobber hele dagen lang.

Og til han som sa at fast avføring = fy. Tror det er heller motsatt jeg. Etter jeg begynte å trene så har jeg så og si kun fast avføring. Tolker denne faste avføringen at kroppen suger til seg alt det flytende som kommer inn og lar bokstavlig talt bare dritten kommer ut.

EDIT: For at du/dere ikke skal misforstå så har jeg ikke kule avføring som er vanskelig å få ut, men fast som kommer greit ut.

Endret av hds
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...