Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte er det vanlig å gå på do?

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor ofte er det egentlig normalt å gå på do (snakker da ikke om urinering).

Jeg går på do 2-3 ganger daglig, og går stort sett til faste tider.. Er dette unormalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge avføringen er normal, så er det helt sikkert greit. Ikke noe å være bekymret for. Skulle det derimot bli diarè eller slimete...da bør du reagere.

Mer bekymret for han/hun som må avlevere 7 ganger om dagen. Der ville jeg begynt å tenke i retning av allergi/intoleranse eller andre fordøyelsesproblemer.

Lenke til kommentar
Jeg går på do når jeg må jeg... Er det unormalt?

7825701[/snapback]

tror nok det er mest normalt, tviler for at det er mange som har avtalte møter med dassen ;)

"ser deg igjen imorgen kl 17:03"

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
Jeg går på do...... opptil 7 ganger. Mange ganger om kvelden. Sjekka meg for diabetes med hadde ikke det. Skjønner ikke helt hva det kan være.

7826334[/snapback]

Hm...Forstår godt at du er bekymret med så hyppige turer. Jeg tenker ikke på diabetes når jeg leser dette. Jeg tenker mer i retning av allergi eller intoleranse.

7 ganger om dagen med økende frekvens er litt mye. Melkeallergi, laktoseintoleranse, cøliaki....eller evt andre fordøyelsessykdommer. Det er veldig enkelt og greit å bli sjekket for melkeallergi/intoleranse. Cøliaki er litt mer ubehagelig.

Ta en titt på www.utenmelk.com, og se om du kan kjenne deg igjen i noe av det som står beskrevet der.

Lenke til kommentar

Jeg antok vel bare at det var det andre det var snakk om. Men jeg synes det kan høres ut som om du har laktoseintoleranse. Har funnet ut at jeg har det selv. Jeg gikk på do (på den måten du snakker om) 5-6 ganger om dagen før. Da legen anbefalte meg å gå to uker uten melkeprodukter, måtte jeg ikke gå mer enn en gang per dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...