Gå til innhold

Hjelp til ny bærbar: spill,skole, helst under 8000


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny bærbar PC, og jeg håper å ende på under 8000 kroner, selv om jeg kan strekke meg litt. Jo mindre jo bedre, selvsagt.

 

PC'ens bruksområde vil være skoleting og spilling. Godt med ram, en grei prosessor og et greit grafikkort vil være det jeg ser etter. Dersom man kan velge bort OS og andre "tilleggsduppeditter" for å spare penger er dette en stor fordel.

Størrelsesmessig bør den være av normal størrelse, altså ikke noen ultraportabel eller en "stasjonær bærbar". I og med at den kommer til å brukes på forelesninger som varer i 2-4 timer er det greit om den har batterikapasitet til å takle såpass.

 

Har noen da noen anbefalinger til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bukker og takker :]

Kunne du ha svart meg på et par spørsmål til?

Hvor mye forskjell merker man på de to grafikkortene? Vil det være verdt å legge i noen ekstra lapper for den fete versjonen mtp. grafikkort i tillegg til en time mer batterikapasitet?

Og vet du om det er mulig å få noen få hundrelapper avslag hos XD dersom jeg ikke vil ha med Vista-oppgraderingen? De innbiller seg jo at Vista i løssalg har en verdi på 2000,-, så litt må man jo tro at de har "kompensert" i prisen i utgangspunktet før de ga et slikt tilbud.

Lenke til kommentar
Bukker og takker :]

Kunne du ha svart meg på et par spørsmål til?

Hvor mye forskjell merker man på de to grafikkortene? Vil det være verdt å legge i noen ekstra lapper for den fete versjonen mtp. grafikkort i tillegg til en time mer batterikapasitet?

Og vet du om det er mulig å få noen få hundrelapper avslag hos XD dersom jeg ikke vil ha med Vista-oppgraderingen? De innbiller seg jo at Vista i løssalg har en verdi på 2000,-, så litt må man jo tro at de har "kompensert" i prisen i utgangspunktet før de ga et slikt tilbud.

7827529[/snapback]

Ytelseforskjellen på de to skjermkortene er vesentlig, men ikke enorm. Radeon X1600 er et forholdsvis bra skjermkort til å være bærbar, mens X1300 klarer mange spill ok. Jeg ville nok valgt den dyreste, men du velger selv.

 

Angående det med Vista så har jeg ingen anelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...