Chicharito Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg startet på et prosjekt i relgionen i dag. Bestemte meg for å ha jihad/hellig krig som tema. Har 2 uker på å finne informasjon og lage et lite foredrag som skal holdes for klassen. Jeg går VK2 allmen. Det jeg lurte på var om det var noen som viste om noen internett sider, bøker eller filmer som kan være nyttig i forhold til tema jeg har om. Jeg tar gjerne i mot forslag og lignende til hva jeg burde ta med i foredraget. Alt informasjon om jihad tas imot med stor takk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Den viktigste og vanskeligste form for jihad er den man gjør mot seg selv, det å bli en ekte muslim. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Må forklare forskjellen på store og lille jihad. Kan også ta med at jihad er blitt et misvisende begrep i vesten, alså at "i våre dager har dette blitt erstattet av forestillingen om den arabiske terrorist, med Koranen i hånd, dynamittbelte rundt livet og masseødeleggelsesvåpen i kofferten, klar til kaldblodig å drepe uskyldige sivile i sitt korstog mot Vesten." Står noe om det her. 7830713[/snapback] Takk for linken. Er det noen personer og/eller organisasjoner jeg burde trekke frem i forbindelse med Jihad? Lenke til kommentar
Reash Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du kan vel trekke frem Osama bin Laden og Al Quaida, og nevne at dette er den formen for jihad som de fleste forbinder med ordet, og at de fleste muslimer (etter sånn jeg har oppfattet det) er fullstendig imot denne formen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå