Gjest Joakim Fagvold Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei Folket ! Søstrene mine og faren min spiser altfor mye ketchup, de sauser ketchup'n inn i hva enn slags mat de spiser, gryterett,fisk,kylling, de har det på brødskiva og er ganske sikker på at de drikker det i smug Jeg blir oppriktig talt kvalm ! Jeg trenger noen argumenter for å få de til å slutte/kutte ned på ketchup spisinga.. Jeg mister matlysta av å se på de spise ketchup Jeg overdriver ikke, hvis noe så "underdriver" jeg=P Mvh en 17 år gammel, stakkarslig gutt.. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Grunnen til å slutte er vel at du nesten kaster opp? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Fullt av sukker og syre som er farlig for tennene. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det er masse sukker i ketchup. 100 gram (ca 1 dl) ketchup inneholder 15 gram tilsatt sukker. Det vil si at sukker er kilden til 60 prosent av alle kaloriene (energien) i ketchup. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Fullt av sukker og syre som er farlig for tennene. 7825285[/snapback] Riktig. Ketchup er ille. Det er kanskje ikke fult av syre, litt mindre men i store mengder er det skadelig. Og det virker som det er stor mengder det er snakk om her. Så ja, det er skadelig Endret 29. januar 2007 av Stones_ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Kan ikke forlk slutte og poste tråder om "er dette farlig..."?? Sinnsykt irriterende med 5 tråder om dagen med "er [matvare] farlig?" Er en egen tråd for dette som heter nettop, "er dette farlig...." Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Lakus, dette er vel ikke helt det samme som å putte snus i anus? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Finnes jo ketchup uten sukker. Noen grund til å være anonym? =/ Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ketchup uten sukker er vel egentlig ganske sunt, mener å huske det inneholder masse antioksidanter Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Kan det virke negativt inn på tarmsystemet dersom det er store mengder? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Kall de heretter for trailer trash, deretter kan du sukre opp ketshupen gradvis og humre for deg selv. Lenke til kommentar
Gjest Joakim Fagvold Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Takk for alle flotte svara. Men det hjelper ikke å si at det er mye sukker i ketchupen. Søstrene mine haren helt utrolig fettforbrenning og pappa er på det stadiet der man ikke bryr som om vekta lenger=P Mvh Joakim F. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du kan jo bare fortelle at du blir oppriktig kvalm? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Tenkte jeg bare skulle fortelle om en litt komsik situasjon. Første gangen Julie var hos meg, skulle vi på jobben min (Siden jeg hadde bursdag, så de ville jeg skulle komme innom en tur). Uansett, så må vi ta tog dit og hjem. På veit hjem så jeg en merkelig fyr på togbanestasjon. Tror Julie registrerte han også, men hun la vel ikke merke til hva han drev med. Han satt faktisk med sennepsflaska i kjeften å klemte i seg sennep. (Godt inntrykk av trøndelag for sosser fra vestfold). Jeg måtte gå til kiosken å kjøpe meg noe, bare for å få muligheten til å se fyren igjen. Merkelig person, så ut som en uteligger typo. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 er ikkje ketchup litt etsande? Ein gong for mange år siden, hjalp eg broren min og nokre venner av han å lage film. Eg skulle spille eit lik/zombie eller noko sånt. Eg måtte smørre trynet inn i ketchup(skulle sjå ut som blod) og stå bak eit hjørne inni ei gammal gruve. Det einaste eg skulle gjere var å dette nedover på siden då dei gjekk forbi meg i det hjørnet. Iallefall... etter ei stund var dei ferdige med den delen av filmen, og eg skulle vaske vekk ketchupen. Det svei skikklig i ansiktet etterpå Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Alle trøndere spiser sennep rett fra flaska. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Takk for alle flotte svara. Men det hjelper ikke å si at det er mye sukker i ketchupen. Søstrene mine haren helt utrolig fettforbrenning og pappa er på det stadiet der man ikke bryr som om vekta lenger=P Mvh Joakim F. 7828074[/snapback] si til de at vis de forsetter på den måten får de kviser fortere de kommer til og legge på seg de får en forbanna dritt ånde (av får mye ketchup tror jeg du får de:P) og du får dårligere tenner, og så ta en prat med din far og få han til og slutte med det siden han burde gå fårand med et bra forbilde synes ketchup er godt og bra noen ganger men de tar mye av smaken fra den ordentlig maten mange ganger... Lenke til kommentar
Gjest Danielandre Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 tror ikke det er så farlig, men jeg har alltid hørt av mine foreldre si: spiser man for mye ketchup får man tjukkere blod. så akurat det er ikke så positivt. vet ikke om det er sant da. så jaja... Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Min kjære morfar spiste så mye ketchup slik at magesekken fikk sår og måtte kutte ut ketchup helt.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 ketchup er macdonalds versjonen av tomat produkter, akurrat som en ren mager biff ikke er usunt, blir kjøtt usunt når det kommer i form av macarn, Tomat produkter, som tomatsauser, hakkede tomater osv. er veldig sundt, du kan gjøre mye med en pizza om du velger en god og sunn hjemmelaget tomat sauss. Men ketchup tar og fordervder noe som i grunn egentlig er sunt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå