Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hadde en mist psu til reparasjon, fikk den igjenn etter ca. 1 mnd. Testet ok sto det på returlappen. Ja, vel men de hadde ikke erstattet/reparert feilen som jeg beskrev, fordi den summer noe i h.... når den er avslått. 7873149[/snapback] Dette er ett kjent problem med både MIST (og BZerk-varianten). (Sjekk forum/support hos Microplex.) Netshop kunne eventuelt opplyst deg om dette og tilbudt bytte til annen PSU. Det vil alltid være noen som ikke er fornøyd/eller har (ifølge sitt ståsted) dårlig erfraing med en webshop/butikk. Tror nok Netshop kan være ett "offer" for sin egen suksess (etter oppstart). Da blir det kanskje ikke så rask respons eller så god service som det var til å begynne med. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Før i tiden fikk jeg en god varm følelse av å handle hos netshop nettopp fordi servicen der var fantastisk, og jeg hadde bare gode erfaringer. Jeg følte rett og slett at de fortjente pengene mine fordi jeg var sikker på at om jeg skulle få problemer, ville dette raskt bli ordnet opp i. Nå er det ikke noe som gjør at de skiller seg ut lenger fra massen. Svar på email tar gjerne 2+ dager og prisene er heller ikke til å rope hurra for. Det er definitivt ikke lenger samme koselige wwwsjappa som de engang var. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hadde en mist psu til reparasjon, fikk den igjenn etter ca. 1 mnd. Testet ok sto det på returlappen. Ja, vel men de hadde ikke erstattet/reparert feilen som jeg beskrev, fordi den summer noe i h.... når den er avslått. 7873149[/snapback] Dette er faktisk helt normalt, og ikke noe som kan fikses på. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Dette er faktisk helt normalt, og ikke noe som kan fikses på. 7875720[/snapback] Men da burde de sagt i fra før han sendte inn.. Regner med at han hadde kontakt med dem i forkant? Eller i det minste gi beskjed om det når den ble sendt tilbake. Endret 5. februar 2007 av kindings Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Før i tiden fikk jeg en god varm følelse av å handle hos netshop nettopp fordi servicen der var fantastisk, og jeg hadde bare gode erfaringer. Jeg følte rett og slett at de fortjente pengene mine fordi jeg var sikker på at om jeg skulle få problemer, ville dette raskt bli ordnet opp i. Nå er det ikke noe som gjør at de skiller seg ut lenger fra massen. Svar på email tar gjerne 2+ dager og prisene er heller ikke til å rope hurra for. Det er definitivt ikke lenger samme koselige wwwsjappa som de engang var. 7875658[/snapback] Enig. Jeg sendte dem en mail for noen dager siden ang. hvor det blir av de 3 gratis utgavene av et datablad jeg bestilte for over 2 måneder siden... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Noen som har tipset Netshop om denne tråden? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Netshop har alltid gjort opp for seg når det gjelder meg. Var litt treg sist retur (en dø Lacie disk), mest pga. at den var vanskelig å oppdrive, så jeg fikk en WD disk i stedet (etter et par mail). Da ringte en fyr fra Netshop og spurte om det var riktig at jeg skulle ha en WD disk for å forsikre seg om at ikke noe var feil. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 For oss som bor i oslo så har vi jo netshoposlo.no som virker bedre en netshop i sandefjord på service. (kanskje fordi den er mindre?) Har handlet hos netshop endel ganger og aldri hatt noe problem med de så langt. Venter på en fra nesthop so kan forklare her... -Bountyhunter Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Har hatt positive erfaringer med Netshop fram til i høst da jeg vant en CPU i en konkurranse der. For første gang opplevde jeg at 3-4 eposter til kundeservice aldri ble besvart, og saken løste seg ikke før jeg hadde hatt to samtaler direkte med salgssjefen. Da begynte jeg å bli litt bekymret for utviklingen... Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hadde en mist psu til reparasjon, fikk den igjenn etter ca. 1 mnd. Testet ok sto det på returlappen. Ja, vel men de hadde ikke erstattet/reparert feilen som jeg beskrev, fordi den summer noe i h.... når den er avslått. 7873149[/snapback] Dette er faktisk helt normalt, og ikke noe som kan fikses på. 7875720[/snapback] I følge Microplex, som nå vel er eid av Netshop, er faktisk dette en feil som kun oppstår sjeldent (men dette kan være at få klager på dette). Har samme feil på min MIST PSU, men da datan aldri er av, bryr jeg meg ikke. Og i følge en tråd på Microplex's forum, får man også ny hvis man klager. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Har hatt positive erfaringer med Netshop fram til i høst da jeg vant en CPU i en konkurranse der. For første gang opplevde jeg at 3-4 eposter til kundeservice aldri ble besvart, og saken løste seg ikke før jeg hadde hatt to samtaler direkte med salgssjefen. Da begynte jeg å bli litt bekymret for utviklingen... 7876303[/snapback] Hva var problemet da, fikk du ikke CPUen eller skulle du bytte den i noe annet? Noe av forklaringen her er vel helt klart at kundeservice koster penger og det å skulle konkurrere på både pris og kundeservice er nok vanskelig i beste fall. Trikset er nok å finne en balanse for å overleve i ett marked med små marginer og da går det utover enkelte kunder, de leverer sikkert bra service til majoritet slik de andre nettbutikkene gjør... vil jeg tro. Hvordan ser økonomien til Netshop ut? De fleste av oss(meg inkludert) har en grense for hvor mye ekstra vi betaler for 1ste klasses service, så de kan neppe legge på veldig mye uten å miste kunder... service betyr mye, men ikke alt Endret 5. februar 2007 av kindings Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hva var problemet da, fikk du ikke CPUen eller skulle du bytte den i noe annet? 7876416[/snapback] Problemet var at jeg ikke fikk CPU'en. Det tok 2 1/2 mnd fra jeg fikk mail med "Du har vunnet, send oss adressen din" til jeg fikk bekreftelse på at den var sendt. Det kan jeg for så vidt leve med, men problemet var at da jeg etter noen uker begynte å lure på når den ville komme, ble ikke epostene mine besvart overhodet. Samtaler med kundeservice ende opp med "vi skal sjekke, og ringe deg tilbake", og så hørte jeg ingen ting igjen. Andre gang jeg ringte salgssjef direkte skjedde det noe. Det er dette som bekymret meg. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Har hatt positive erfaringer med Netshop fram til i høst da jeg vant en CPU i en konkurranse der. For første gang opplevde jeg at 3-4 eposter til kundeservice aldri ble besvart, og saken løste seg ikke før jeg hadde hatt to samtaler direkte med salgssjefen. Da begynte jeg å bli litt bekymret for utviklingen... 7876303[/snapback] Hva var problemet da, fikk du ikke CPUen eller skulle du bytte den i noe annet? Noe av forklaringen her er vel helt klart at kundeservice koster penger og det å skulle konkurrere på både pris og kundeservice er nok vanskelig i beste fall. Trikset er nok å finne en balanse for å overleve i ett marked med små marginer og da går det utover enkelte kunder, de leverer sikkert bra service til majoritet slik de andre nettbutikkene gjør... vil jeg tro. Hvordan ser økonomien til Netshop ut? De fleste av oss(meg inkludert) har en grense for hvor mye ekstra vi betaler for 1ste klasses service, så de kan neppe legge på veldig mye uten å miste kunder... service betyr mye, men ikke alt 7876416[/snapback] Etter mine erfaringer er PS Data best med tanke på kombinasjonen pris/service. Vet ikke hvordan de har klart å overleve så lenge (merk: "så lenge". De har eksistert veldig lenge, og har ikke i mine øyne forfalt i verken pris eller service.) med gode priser + god service, men de har jo klart det, så det er ikke umulig... muligens bare vanskelig, og at svært få lykkes med det? At man ikke klarer å svare på en e-mail innen 2-3 virkedager tyder på at man har alt for lite folk ansatt i forhold til antall kunder, eller er svært ignorante slik jeg ser det. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Etter mine erfaringer er PS Data best med tanke på kombinasjonen pris/service. Vet ikke hvordan de har klart å overleve så lenge (merk: "så lenge". De har eksistert veldig lenge, og har ikke i mine øyne forfalt i verken pris eller service.) med gode priser + god service, men de har jo klart det, så det er ikke umulig... muligens bare vanskelig, og at svært få lykkes med det? At man ikke klarer å svare på en e-mail innen 2-3 virkedager tyder på at man har alt for lite folk ansatt i forhold til antall kunder, eller er svært ignorante slik jeg ser det. 7881730[/snapback] Nå skal ikke jeg bruke prisguiden som ett sannhetsvitne, men i følge den har også PSData en synkende "karakter". ~5 i snitt og ~4,5 de siste 6 mnd... Tilsvarende for Netshop er ~5,5 og 3,7, dvs en ganske dramatisk endring. Når har ikke jeg sjekket alle butikkene, men Komplett ser ut til å ha en stabil trend, SHG og Amentio ser ut til å ha en stigende trend. MPX er også "synkende". Nå aner jeg ikke hva kvaliteten er og akkurat hva som gjør at folk gir butikkene lavere karakter, men såvidt jeg ser er det ikke mange av butikkene som får bedre karakterer de siste 6mnd enn snittet. Så enten trikser noen med statistikken eller så er dette faktisk bildet. Det kan vel også legges til at jeg selv aldri hatt noen spesielt dårlige erfaringer med noen av nettbutikkene, men det er interessant å følge utviklingen, dette tyder kanskje på at markedet har strammet seg enda mer inn? Kanskje det ikke var tilfeldig at Flexi-data måtte gi seg akkurat nå? Endret 6. februar 2007 av kindings Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Veldig dårlig av Netshop å ikke svare. Lenke til kommentar
nasum Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg kjøpte en zeptop maskin fra Netshop.no i sommer, som for en stund siden begynte å streike . Ringte til NS sandefjord og fikk grønt for å sende den inn. Beregnet behandlingstid skulle være 6-8 dager. Fyllte inn returseddel og sendte den inn den 29 januar. Etter tolv dager ringte jeg inn og lurte på hvor maskinen blir av. En hyggelig kar tok telefonen og forklarte at jeg måtte sende mail direkte til pc rep avdelingen for å høre. Jeg sender mail. Etter fire dager får jeg svar om at opplysningene jeg sendte om maskinen min ikke holdt, og de ber meg sende sendingsnr på pakken jeg sendte maskinen med. Greit nok, og jeg sender opplysningene. 3 dager til går uten at jeg hører et pip på mail. Jeg ringer, uten å få svar. Jeg ringer igjen neste dag og får beskjed fra en hyggelig kundebehandler om at han skal sjekke det opp. Etter å ha ventet en stund på tråden får jeg beskjed om at maskinen min er nr 2 i køen. Mandag fikk jeg en mail på at maskinen min vil bli fikset og sendt enten idag (mandag) eller i morgen (tirsdag). Ringte igjen på fredag, og da sa de at den sto og ble kjørt siste tester på. Ringte I dag igjen for å få sendingsnr. Den sto fortsatt og blir testet. Nå er det den 26 feb. Dvs de har hatt maskinen min i nesten en måned. Intrykket mitt er at problemet ikke er kundebehandlerne, ettersom mine erfarninger med de har vært hyggelige, og de har prøvd så godt de kan å hjelpe meg. Men derimot syns jeg det er ganske forkastelig at man får oppgitt en behandlingstid som er langt ifra hva de klarer å gjennomføre. Det samme gjelder også når man for andre gang får beskjed om behandlingstiden og den heller ikke stemmer. Uansett. Det er kjedelig at man ikke kan stole på hva en bedrift lover. Personlig sliter jeg som faen på jobben uten laptopen. Men for all del. Gode priser har de. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Netshop står vel ikke for reprasjoner selv? Har vel et firma som står for den delen. Er vel det som tidligere het Zepto computers, har faktisk vært på verkstedet som lå i Oslo på Oprasjon dagsverk Det jeg tror kan ha skjedd er vel at netshop har en fast tid som reprasjons firma/avdeligen, you name it, oppgir som reprasjons tid også gir de den til deg. Hvis da de som står for reprasjonen ligger litt etter skjemaet så blir det mer tid å vente. Var utplassert i en lignende bedrift tidligere i år og der var det fult kaos grunnet mye pågang etter jul osv. -Bountyhunter, venter spent på svar fra NS.no Lenke til kommentar
nasum Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Netshop står vel ikke for reprasjoner selv? Har vel et firma som står for den delen. Er vel det som tidligere het Zepto computers, har faktisk vært på verkstedet som lå i Oslo på Oprasjon dagsverk Det jeg tror kan ha skjedd er vel at netshop har en fast tid som reprasjons firma/avdeligen, you name it, oppgir som reprasjons tid også gir de den til deg. Hvis da de som står for reprasjonen ligger litt etter skjemaet så blir det mer tid å vente. Var utplassert i en lignende bedrift tidligere i år og der var det fult kaos grunnet mye pågang etter jul osv. -Bountyhunter, venter spent på svar fra NS.no 8034642[/snapback] Joda.. men hvorfor sier de ikke det da ? Sist jeg ringte var det liksom. "Maskinen din står her på desken og blir testet". Ikke "Maskinen din er sendt i vei til zepto computers". Dessuten trodde jeg at netshop var det samme som zepto norge. Er det som står på netsidene deres. Og www.zepto.no redirekter jo rett til netshop.no Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Er samme firma nå tror jeg, netshop kjøpte de opp. Bountyhunter Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Før i tiden fikk jeg en god varm følelse av å handle hos netshop nettopp fordi servicen der var fantastisk, og jeg hadde bare gode erfaringer. Jeg følte rett og slett at de fortjente pengene mine fordi jeg var sikker på at om jeg skulle få problemer, ville dette raskt bli ordnet opp i. Nå er det ikke noe som gjør at de skiller seg ut lenger fra massen. Svar på email tar gjerne 2+ dager og prisene er heller ikke til å rope hurra for. Det er definitivt ikke lenger samme koselige wwwsjappa som de engang var. 7875658[/snapback] Enig! Før kunne jeg betale ekstra for å handle der, men ikke nå lenger... Sendte dem en prisforespørsel på noen varer hvis de hadde disse for 4 dager siden og har fortsatt ikke hørt noe (unntatt den automatiske e-posten). Og fler og fler blir misfornøyde her... det er kanskje naturlig når bedrifter vokser, men da må de sette inn ekstra personell for å håndtere slike saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå