Villmink Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har i den siste tiden hatt store problemer med en sak som i utgangspunktet burde være svært enkel for Netshop å håndtere. Det startet med at jeg tidlig i Desember sendte inn en ca. 1 år gammel WD 400GB harddisk til Netshop etter at den med jevne mellomrom forårsaket reboots så lenge jeg hadde den koblet til. Prøvde å ta ut alle andre harddisker i pc'n min og formatere disken men fikk bare feilmeldinger. Det samme skjedde i en annen maskin jeg testet den i. Regnet derfor med at det var en feil på den og sendte den til Netshop der jeg hadde kjøpt den. Noen dager senere fikk jeg beskjed på mail at den var testet og funnet OK, noe jeg syntes var merkelig men jeg tenkte at jeg kunne teste den i en maskin eller to til før jeg eventuellt sendte den direkte til WD. Etter litt over en uke fikk hadde jeg ikke motatt noen harddisk og det var først da jeg sjekket sendingsnummeret med posten at jeg la merke til at den var sendt til min gamle adresse til tross for at jeg skrev riktig adresse på returskjemaet. Posten hadde sendt disken i retur da ingen hadde hentet den. I begynnelsen av Januar tok jeg kontakt med Netshop og de kunne bekrefte at disken var kommet i retur. De lovet meg å sende den til riktig adresse umiddelbart mot det opprinnelige gebyret på 130,-. En uke eller to senere hadde jeg fortsatt ikke motatt noen pakke og jeg tok på ny kontakt med Netshop på telefon. Denne gangen lovet de å undersøke hva som var skjedd og sende meg disken med en gang. Tirsdag i forrige uke (23.1.07) hadde jeg fortsatt ikke hørt noe mer eller fått noen pakke så jeg skrev en mail til de der jeg forklarte hele saken og ba de sende meg disken min eller en tilsvarende i tilfelle de hadde rotet den bort. Denne mailen har de fortsatt ikke svart på bortsett fra en automatisk generert mail som bekreftelse på at de har motatt en mail fra meg. De siste dagenene har jeg heller ikke klart å komme gjennom på telefon til Netshop. Jeg synes dette er svakt av Netshop og lurer på hva som har skjedd med bedriften. Tidligere så jeg på Netshop som en av de beste aktørene på markedet men så dårlig behandling som jeg har opplevd i denne saken har jeg aldri opplevd fra en Nettbutikk. Er det flere som har hatt dårlige erfaringer med Netshop i det siste? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 hvis du fortsatt ikke faar tak i butikken, hverken paa mail, eller telefon, ville jeg forhoert meg med forbrukerraadet (det gaar raskere aa ringe dem en aa faa svar paa mail) Telefon: 815 58 200 (09.00 - 15.00) 0,39 kr pr. min. http://forbrukerportalen.no/kontakt_fr Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Kan ikke skjønne hvorfor man lager så mye styr.....jeg har både mailet og snakket med dem på telefon den siste uken. Du må kanskje la det ringe litt mer enn et par ganger, men de svarer. Både på support og salg. Prøv igjen, så ordner det seg nok. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 "Kan ikke skjønne hvorfor man lager så mye styr.." Jeg mente dette hvis man ikke faar tak i dem i de hele tatt (selvfoelgelig etter aa ha proevd flere ganger over noen dager, saa boer man gaa videre til forbrukerraadet aa hoere med dem hva som skal skje videre. tanken er mer "if all else fails..." Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Har endelig klart å få kontakt med de og det ser ut til at harddisken endelig er sendt. Noe jeg synes er dårlig av Netshop er at de har lagt på ett gebyr på 150 kroner fordi jeg ikke hentet pakken de hadde sendt til feil adresse og jeg ikke visste var ankommet postkontoret. Å la kunden betale for feil de selv har gjort synes jeg er ganske frekt. At de lovet meg at det ikke skulle bli noe mer for meg å betale da jeg var i kontakt med de tidligere gjør ikke saken noe bedre. De skylder også på Posten når det gjelder hvor lang tid de har brukt selv om de i begynnelsen av Januar bekreftet at pakken lå Netshops lager og pakkesporingen viser at pakken ble levert ut til Nethsop 4. Januar. Tror ikke jeg kommer til å handle så mye hos Netshop i fremtiden. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 En ting jeg ikke skjønner er hvordan de kan sende pakken feil. Et sted må du ha glemt å oppdatere addressen din, for de sitter jo ikke å velger tilfeldige addresser som de sender pakker til. Mest sansynelig har de brukt den addressen som ligger inne på deg som kunde, og sendt pakken dit. Selvsagt kunne de sett på addressen på returskjemaet, men det er også din oppgave å rette endringer inne på din konto. Så helt Netshop sin skyld er det vel neppe......ikke det at jeg fritar de for all skyld heller. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har seøv opplevd at gamle adresser henger igjen på webshopper (off topic: postnr. mitt på MPX blir automatisk satt til Brechen (elns) i stedenfor Stavanger) - neb og i banken(!), selv om alt som kan tenkes er gjort via websider og folkeregisteret. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har endelig klart å få kontakt med de og det ser ut til at harddisken endelig er sendt. Noe jeg synes er dårlig av Netshop er at de har lagt på ett gebyr på 150 kroner fordi jeg ikke hentet pakken de hadde sendt til feil adresse og jeg ikke visste var ankommet postkontoret. Å la kunden betale for feil de selv har gjort synes jeg er ganske frekt. At de lovet meg at det ikke skulle bli noe mer for meg å betale da jeg var i kontakt med de tidligere gjør ikke saken noe bedre. De skylder også på Posten når det gjelder hvor lang tid de har brukt selv om de i begynnelsen av Januar bekreftet at pakken lå Netshops lager og pakkesporingen viser at pakken ble levert ut til Nethsop 4. Januar. Tror ikke jeg kommer til å handle så mye hos Netshop i fremtiden. 7842120[/snapback] Så lenge du har oppgitt riktig adresse på returskjema så skal du ikke betale for at de har sendt feil. Det at man ikke svarer er egentlig en uting, ihvertfall når man har sendt ut bekreftelse på motatt melding. Problemet er vel at Netshop har begynt å bli store. Når de skulle inn på markedet måtte de konkurrere på noe, og i dette tilfellet konkurrerte de på service. Når de har fått innpass på markedet så setter de ned service nivået et par hakk og "surfer" fortsatt på bølgene fra "glansdagene". Dette er i seg selv mer en teori enn noen mening. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Profilen min hos Netshop var riktignok ikke oppdatert med riktig Leveringsadresse. Noe jeg syntes var litt rart da jeg var ganske sikker på at jeg hadde oppdatert denne. Er mulig jeg husker feil men fant det merkelig at det bare var leveringsadressen som var feil. Fakturaadressen min var nemlig riktig. Allikevel synes jeg de bør forholde seg til adressen som er oppgitt på returskjemaet. Eller opplyse på infosidene deres og/eller returskjemaet at internet profilen må være oppdatert. Uansett om jeg har rett eller galt med tanke på feilsendingen setter jeg liten pris på at de lyver for meg og skylder på posten med tanke på hvor lang tid saken har tatt selv om det er på det rene at pakken har ligget på Netshops lager hele tiden. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Når de har fått innpass på markedet så setter de ned service nivået et par hakk og "surfer" fortsatt på bølgene fra "glansdagene". Dette er i seg selv mer en teori enn noen mening. 7849697[/snapback] Vil tro dette er en sannsynlig teori. De fleste nettbutikker konkurrerer i begynnelsen på pris, Netshop valgte en litt annen strategi da det er vanskelig eller kanskje tilogmeg bortkastet å konkurrere på pris i dagens marked. Min teori mht nettbutikker er at det egentlig betyr svært lite hvor man kjøper ting, er man uheldig, så er man uheldig uansett hvor. Dog holder jeg meg somregel til de mer kjente nettbutikkene som jeg har erfaring med, jeg kjenner noen som har erfaring med eller som jeg får ett seriøst inntrykk av.. Magefølelsen er somregel ganske bra dersom den tolkes med litt sunn fornuft. Dvs jeg har ingen preferanse mellom PSData, Netshop, Komplett, MPX, Multicom, Itbutikken, SHG, Databutikken.com etc, har brukt alle uten problemer. Problemet oppstår når man må returnere noe og det har jeg faktisk kun opplevd en gang og det er med Netshop, dvs ikke problemer, men å måtte returnere noe. Det var faktisk en 400GB WD HD Ellers har jeg vært utrolig heldig med alt jeg har kjøpt på nettet, faktisk aldri en eneste feil og jeg har kjøpt endel! Lenke til kommentar
larsg Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Sendte mail for 2 dager siden til de , ikke fått svar.Før i tiden svarte de på timen... Lenke til kommentar
drajnyrb Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Sendte mail for 2 dager siden til de , ikke fått svar.Før i tiden svarte de på timen... 7850868[/snapback] Hold denne tråden oppdatert hvis det er flere som opplever ubehageligheter. Søk på trådene som omhandler Whitebox så ser dere hvor ille det kan gå for nettkunder. B Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ofte har du 2 adresser i kundesystemer (som nettbutikker). En er fakturaadresse, den andre er leveranseadresse. Det er du som kunde som må holde dine adresser vedlike. Ut fra det du skriver ser det ut til at du bare har korrigert den ene adressen. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Sendte mail for 2 dager siden til de , ikke fått svar.Før i tiden svarte de på timen... 7850868[/snapback] Hold denne tråden oppdatert hvis det er flere som opplever ubehageligheter. Søk på trådene som omhandler Whitebox så ser dere hvor ille det kan gå for nettkunder. B 7854864[/snapback] Jo, men Whitebox har jo vært beryktet i flere år da og det faktum at folk faktisk har kjøpt noe der har ene og alene med pris å gjøre.. Hva gjør man ikke for å spare noen hundrelapper Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Ofte har du 2 adresser i kundesystemer (som nettbutikker). En er fakturaadresse, den andre er leveranseadresse. Det er du som kunde som må holde dine adresser vedlike. Ut fra det du skriver ser det ut til at du bare har korrigert den ene adressen. 7854938[/snapback] Jeg vet forskjellen på fakturaadresse og leveringsadresse Vet ikke om jeg uten videre godtar at det er mitt ansvar i denne saken her. Om det hadde vært en vanlig bestilling ville jeg fått opp oversikt over faktura og leveringsadresse og måtte bekrefte at dette var riktig for å få gjennomført ordren. I dette tilfellet skrev jeg rett adresse på returskjemaet som jeg mener de burde forholdt seg til. Hva er ellers poenget med i det hele tatt å ha adresse felt på skjemaet? Det står heller ingenting på hverken returskjemaet eller websidene deres om omhandler returer om at profilen må være oppdatert. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Svært uheldig sak for deg, og kanskje enda verre for Netshop. Når til og med Whitebox blir nevnt i tråden, ville jeg trodd at Netshop ville ha svart her for å gi sin versjon, Whitebox er ikke et godt navn å bli nevnt sammen med Har selv bare gode erfaringer med Netshop, og for min del håper jeg det fortsetter, og for dems del hvis de vil at jeg skal fortsette å handle der. I slike tidligere saker har ofte Netshop svart med en uttalelse, svært synd om dette ikke skjer denne gangen også. En offentlig beklagelse kan ha stor verdi begge veier (Hvis det nå er noe å beklage). Som nevnt tiligere her, hadde Netshop et trumf-kort når de starta, og det var service-delen. De burde ikke ta alle sine kunder for gitt, det skal ikke mye til før man bytter butikk. Prisene skiller seg ikke så mye mellom nettbutikkene, sånn generelt sett. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Netshop daler på webshopguiden - Nå: 10. plass - bak SHG, som strengt tatt er mye billigere! Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Jeg tror at webshoppene bruker samme adresse som da varen originalt ble levert. Det var iallefall slik jeg opplevde saken da jeg returnerte en vare etter at jeg hadde flyttet. Det var rundt en måned etter at jeg faktisk hadde forandret adressen inne på webshoppen, men den ble likevel sendt til den gamle adressen. Sendte mail til kundeservice, og pakka ble fort sendt videre til meg uten noen ekstra kostnad. Samme webshop svarte til og med på en mail jeg sendte dem kl 2145 idag sånn ca... ble besvart 10 min senere Endret 4. februar 2007 av Xmir Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hadde en mist psu til reparasjon, fikk den igjenn etter ca. 1 mnd. Testet ok sto det på returlappen. Ja, vel men de hadde ikke erstattet/reparert feilen som jeg beskrev, fordi den summer noe i h.... når den er avslått. Kan på ingen måte anbefale netshop mht. reparasjon av deffekt vare. På en anen side så erstattet de raskt OCZ minnet til et Corsair, som faktigst virket på den fsb bussen den skulle. Det med psu var merkelig fordi de sendte den først etter en mnd da jeg ringte de, var glemt bort rett og slett sa de. Endret 4. februar 2007 av Veggedyr Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hatt en veldig lignende episode. Orker ikke å forklare alt, men etter 3 måneder uten pc ba de meg sende inn hele. Så fikk jeg en regning på 1300 kr, pcen virket. Men de fortalte aldri, aldri hva de hadde gjort. De eneste feilene de hadde beskrevet var : Manglet 2 skruer på hoveddkort, beskyttelse bak hoveddkort ikke på. Og det var fortsatt slik når jeg fikk den tilbake..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå