Gå til innhold

Hvordan redigere kode fra GUI builder i NetBeans

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få redigere koden direkte det som NetBeans GUI builder har laget?

Slik det er nå er det umulig å forandre noen verdier direkte i kildekoden i NetBeans etter GUI builder har laget komponentene og satt dem opp.

Trenger å rette opp noe i koden som jeg ikke finnet mulighet til å GUI builder. Hvis jeg lukker NetBeans og redigerer koden, åpner opp NetBeans, så vil den ikke godta koden og vise dermed et tomt GUI builder form.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få redigere koden direkte det som NetBeans GUI builder har laget?

Slik det er nå er det umulig å forandre noen verdier direkte i kildekoden i NetBeans etter GUI builder har laget komponentene og satt dem opp.

Trenger å rette opp noe i koden som jeg ikke finnet mulighet til å GUI builder. Hvis jeg lukker NetBeans og redigerer koden, åpner opp NetBeans, så vil den ikke godta koden og vise dermed et tomt GUI builder form.

7824121[/snapback]

Nå har jeg ikke erfaring med NetBeans sin GUI-builder, men i Eclipse sin Visual Editor kan man faktisk gjøre en god del med GUI-klassene uten at editoren begynner å klage.

Hva GUI-buildere angår, så har jeg noe som heter Matisse i MyEclipse (som koster noen få daler) som jeg aldri har prøvd. Den skal visst være hakket bedre enn Visual Editor.

Og når vi først er inne på temaet GUI og Java, så ser SwiXML ganske lovende ut. Kort fortalt er det et bibliotek som genererer Swing GUI fra XML-filer.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

Matisse kommer fra NetBeans....

En liten sammenligning av GUI builldere: http://www.fullspan.com/articles/java-gui-builders.html

Mitt problem med Matisse i NetBeans er at den har låst fast teksten slik at redigering i kildekode ikke er mulig i NetBeans. Jeg har ikke funnet en måte å slå av dette på eller om det nå er mulig

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Teksten som er låst er teksten som bestemmer hvordan guiet skal se ut. Altså det som gjør at guiet ser slik ut som det gjør. Hvis du endrer denne teksten vil du sannsynligvis ødelegge GUI'et slik som det blir vist i Matisse.

Hva er det egentlig du vil gjøre?

-C-

7846762[/snapback]

Hvis den hadde vært intuitivt ville endringer jeg har gjort i koden blitt oppdatert i GUI builderen.. Dette er en funksjonalitet jeg er vant med fra Borland JBuilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...