strikkepinne Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Plutselig har lyden blitt borte fra dataen. Ikonet i hjørnet er borte og dataen påstår at jeg ikke har "audio device". Jeg forstår ikke hva som har skjedd her altså.... kan noen hjelpe meg litt på vei? Jeg har logitech høytalere og nvidia lydkort(tror jeg) Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Skriv "dxdiag" (uten "") i Kjør og gå i Lyd-fanen. Der ser du hvilket lydkort du har. Jeg tviler på at det er nVidia, skjønner du:) Skal hjelpe deg etter det. Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 No sound card was found. If one is expected, you should install a sound driver provided by the hardware manufacturer. alt annet er tomt. Jeg forstår ingenting! Alt har fungert i over ett år og nå har det plutselig skjært seg helt her. off! Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har du sett i BIOS? Trykk Delete når logoen til ditt merke hovedkort kommer opp og let deg fram til "On-board sound device". Avhenger såklart av hvilket hovedkort du har. Jeg tror jeg valgte den mest universale:) Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Hmm...hæ? Tror du må frem med te-skjeen for det skjønte ikke jeg mye av! Har lokalisert bios i start menyen.. Endret 29. januar 2007 av strikkepinne Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Høreklikk min datamaskin->Egenskaper->Maskinvare->Enhetsbehandling. Finner du noe som har med lyd å gjøre her? Evt. en enhet med et gult utropstegn på seg? For å komme i bios, må du restarte maskinen, trykke DELETE tasten din når du ser et av de første bildene på skjermen (FØR windowslogoen) (funker det ikke første gang, prøv igjen!) Har du en bærbar, kan vel F2 eller F12 være den riktige knappen.. Herifra finner du noe alla Onboard Devices. Se om Onboard soundcard elns er aktivert. Vanskelig å si uten å vite noe om hardwaren din. Har du en ferdigPC fra dell/ettellerannet, eller har du bygget den selv? Edit: Ikke gjør noen endringer i BIOS uten at du vet hva du gjør! (utenom å evt. sette Enable på onboard sound.) Endringer kan gjøre at maskinen din går adunas, og dette går ikke på garantien. Edit igjen: legg inn noe info om hva slags maskin du har. Bærbar? stasjonær? Selvbygget? masseprodusert? Modellnummer? Produsent? Endret 29. januar 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Kanskje ta de enkleste, og mest grunnleggende, stegene før du begynner å tukle i BIOS; har du installert driverne til lydkortet ditt? Det skal følge med en CD med hovedkortet ditt (dersom du har integrert lydkort i hovedkortet) eller med lydkortet dersom dette er et seperat PCI-kort. På CD'en skal driverne for lyden ligge. Endret 29. januar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Dataen min er bygget av itsjef på jobben og jeg vet egentlig ikke så mye om den. Vet at det er vanskelig å hjelpe da, så jeg er veldig takknemmelig for at dere prøver! Det er en stasjonær pc av merke...AMD 64 Athlon. Kan det stemme eller? Altså; jeg høyreklikker ikonet My computer som ligger på skrivebordet og trykker properties. Da kommer general og shortcut opp. Mistenker at jeg har gjort noe feil allerede. *sukk* Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Kanskje ta de enkleste, og mest grunnleggende, stegene før du begynner å tukle i BIOS; har du installert driverne til lydkortet ditt?Det skal følge med en CD med hovedkortet ditt (dersom du har integrert lydkort i hovedkortet) eller med lydkortet dersom dette er et seperat PCI-kort. På CD'en skal driverne for lyden ligge. 7824134[/snapback] Dette var ferdig innstallert når jeg fikk den for ca ett år siden og alt har funket greit helt til fredag da lyden bare ble borte! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Dataen min er bygget av itsjef på jobben og jeg vet egentlig ikke så mye om den. Vet at det er vanskelig å hjelpe da, så jeg er veldig takknemmelig for at dere prøver! Det er en stasjonær pc av merke...AMD 64 Athlon. Kan det stemme eller? Altså; jeg høyreklikker ikonet My computer som ligger på skrivebordet og trykker properties. Da kommer general og shortcut opp. Mistenker at jeg har gjort noe feil allerede. *sukk* 7824165[/snapback] Ja, du har høyreklikket på en snarvei, som ikke gjør annet enn en vanlig snarvei. Linker til noe mer... Gå inn på min datamaskin, høyreklikk på et tomt område, velg egenskaper der i stedet. Får du opp noe mer nå? En annen vei er Start->kontrollpanel->System. Du kan jo evt ta maskinen tilbake til IT-sjefen på jobb...? Endret 30. januar 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå