allyse Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 For det første skal du egentlig klare å slette denne selv? (er ikke helt sikker.. :razz:) Og for det andre - Ingenting i denne verdenen er gratis. Siden det er dere som ikke har vert observange nok til å finne ut dere har utstyr som ikke går isammen med det nye er det egentlig fullt deres problem. Som flere har sagt - det er ikke mulig å messe opp noe om du gjør dette selv - det er t.o.m fullt lovlig i motsetning til strømkontakter (som alle andre og setter opp selv :smile: Om du ikke har bruk for tanga kan du levere den tilbake siden Clas Ohlson har 30 dagers returting... I en ISDN kabel er det bare 4 ledninger og ingen er det nevneverdig spenning i så et strømsjokk er også ute av bildet. Som sagt - eneste måten å fikse dette på er enten å gjøre det selv eller betale en montør som aldri kommer 1000,- timen :smile: Lykke til :smile: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 11:46, skrev Jakob:Jeg skjønner ærlig talt ikke at jeg ikke kan få svar av seriøse folk, som kan holde seg unna all klagingen på Telenor eller Bravida(selv hvor dårlige de egentlig er), men bare fra tullinger som vrir emnet til sin egen fordel. Herregud, så spør Bravida selv da man. Ingen vits i å kalle de andre forumdeltagerne for tullinger. Hvor gammel er du... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 11:58, skrev Pluto: Hvor gammel er du... Han kan ikke være en dag over 12 år siden han ikke får koble det selv Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 11:56, skrev allyse:I en ISDN kabel er det bare 4 ledninger og ingen er det nevneverdig spenning i så et strømsjokk er også ute av bildet. Det er bare to ledninger inn på ISDN-boksen og linjespenningen er vel 110V så det er da litt. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 11:59, skrev agvg:Det er bare to ledninger inn på ISDN-boksen og linjespenningen er vel 110V så det er da litt. En kobler ut strømmen til boksen før en kobler det opp da... Ut på nettet er det vel ikke 110V? Hvor mange amp? Kan ikke være mye for da ville jeg RJ45 pluggene smelta? Jeg har ihvertfall aldri fått et sjokk av telefon kablene og jeg har fiksa de på alle slags måter :smile: En annen god ting er også å bruke "sukkerbiter" om du ikke har rj45 plugger :smile: (kappe av og skøyte dem) Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 12:08, skrev allyse:En kobler ut strømmen til boksen før en kobler det opp da... Ut på nettet er det vel ikke 110V? Hvor mange amp? Kan ikke være mye for da ville jeg RJ45 pluggene smelta? At det ikke er mye strøm sier seg selv da, hvor mye tror du 0,4mm kabler tåler? Tror nok kablene hadde brent av før pluggen. I følge montørene ligger det 110V mellom ISDN-boksen og sentralen, og har du aldri opplevd at det ringer på ei analoglinje mens du holder i ledningen? Det river bra kan jeg melde. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 12:13, skrev agvg:At det ikke er mye strøm sier seg selv da, hvor mye tror du 0,4mm kabler tåler? Tror nok kablene hadde brent av før pluggen.I følge montørene ligger det 110V mellom ISDN-boksen og sentralen, og har du aldri opplevd at det ringer på ei analoglinje mens du holder i ledningen? Det river bra kan jeg melde. Det var egentlig det jeg mente... 110V er enda ikke noe å klage over. Er ikke så galt å få et støt fra 230V engang... Husk bare å hold med hånda lengs borte fra hjertet (høyre hånd) så lenge det ikke er noe spesielt rart med hjertet ditt :razz: Så lenge en er forsiktig går det bra :smile: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hadde samme problemet selv når eg fikk adsl for ca. 2 månder siden, ringte telenor på 143 trur eg det var og la igjen en beskjed på en telefonsvarer der. Så ringte dem meg opp en times tid etterpå og sa at det var grett at eg fikk ny NT1 boks, og at montør var bestilt fra bravida. Montøren kom opp med ny boks og satte på kontakt på ledninga samme dagen og det var helt gratis. :smile: NT1 boksen er telenor sin eigendom, og det er dermed demmes ansvar at den fungerer slik som den skal. Derfor skal det vere gratis. :smile: Har faktisk en venn som jobber på telenor sin support på samma avdelinga som eg ringte på, og han sa at det var telenor som var ansvarlig for at den fungerte som den skulle. Det samme sa ho eg som ringte meg opp, så det må jo ligge noe i det... Men ikke bynn å fikle inne i NT1 boksen selv, det er ikke din eigendom og om den går til helvette, så blir det fort penger. Er jo ingen grunn til å rote inni den boksen og lage en tvilsom løsning når du kan få en splitter ny NT1 boks gratis på døra. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Ørjan Olsen på 2002-12-01 12:41 ] Lenke til kommentar
christt Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 BTW: Det er ikke hvor høy spenning det er som er farlig, men heller hvor mye strøm det går. Til deg som sliter med kobling. Du finner tegninger av alt på nettet (søk). Print ut å gi til faren din... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 12:31, skrev Ørjan Olsen:Montøren kom opp med ny boks og satte på kontakt på ledninga samme dagen og det var helt gratis :smile:NT1 boksen er telenor sin eigendom, og det er dermed demmes ansvar at den fungerer slik som den skal. Derfor skal det vere gratis :smile: Jo, er det målt feil på den så er det greit. Men det er jo ingen feil at det ikke er RJ inngang på den. Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Feil på den er det ikke, men den er for gammel til det kunden skal bruke den til og dermed er dem ansvarlig for å skifte den. Det dem fleste som har svaret på denne posten har skrevet er at han skal bynne å endre på noe utstyr han ikke eiger og ikke har lov til å endre noe på. At han skulle tenkt på dette før han bestilte er i grunnen helt feil å si, han skulle vertfall ikke bestilt montør og betale store summer for det når det er telenor sitt utstyr som er for gammelt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 12:53, skrev Ørjan Olsen:At han skulle tenkt på dette før han bestilte er i grunnen helt feil å si, han skulle vertfall ikke bestilt montør og betale store summer for det når det er telenor sitt utstyr som er for gammelt. Det er da spesifisert at GDS-pakken krever RJ på ISDN-boksen og at denne eri bruk, er det ikke det så kan man ikke bruke GDS men må bestille med montør. Jeg tror neppe argumentet om at boksen er for gammel holder, ganske mange bokser har RJ-inngang men den er ikke i bruk. Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Herregud... patetisk diskusjon.. Bare kopl opp sånn som det står på pakka = ferdig!!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 13:03, skrev kaka13:Herregud... patetisk diskusjon.. Bare kopl opp sånn som det står på pakka = ferdig!!! jaha, uten RJ-45 plugg på inngående? Står lite om hvordan man kobler uten denne pluggen i bruksanvisningen da... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 00:26, skrev Zuul:Vil bare si en ting i denne sammenheng. Mange folk tror Telenor = Bravida, det stemmer overhodet ikke. Bravida er et privat selskap/konsern som tar oppdrag fra Telenor, Nextgentel, Smartcall, Bluecom, Catchcom osv. (Gjelder telesiden av Bravida) Selv om Telenor eier 46 % av Bravida betyr ikke det at Telenor = Bravida. Som telelærling i Bravida har jeg opplevd folk som skylder på Bravida når det er Telenor, Nextgentel osv. sin feil. Ville bare prøve å informere folk om forskjellen mellom Telenor og Bravida :smile:PS Bravida, Telnett osv. er en entrepenører, mens Telenor, Nextgentel osv. er leverandører.Bravida driver også med IKT, Elektro,Rør,Ventilasjon og inteligente hus. Telesiden er bare en del av Bravida.Håper ikke dette fovirret dere.Hilsen Zuul så var det forumet ja... Det jeg skulle si var: BAHH! Bravida er heleid av Telenor og i utskillelsen av Bravida, fulgte det med en kontrakt som gir bravida 80% av alle oppdragene telenor skal ha utført, dette fører til kø hos barvida når andre selskaper skal ha tilg utført, fordi Bravida er forpliktet ovenfor Telenor. Det er ikke slik at bravida har enerett på telesentrallene, det er det Telenor som har. "alle" kan mekke i en sentral hvis telenor gir ett oppdrag til noen andre, f.eks på steder der det er langt til Bravida. Dette er imidertid skjelden da den der en del enmanns bravida kontorer rundt om i hjemmene i utkantnorge som får deler ol. med express... en ting til: HVA **** TROR DU (som sier at montør ikke er "gratis") AT KVARTALAVGIFTEN PÅ SINSYKE 6XX KRONER GÅR TIL???? ... Jo nettopp slike ting. [ Denne Melding var redigert av: piiipower på 2002-12-01 22:24 ] Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 OK, innrømmer at jeg ble litt for sur, men jeg synes det er irriterende å spørre om noe, og så at halvparten av svarene dreier seg om hvordan man skal gjøre det på egen hånd, selv om jeg sa at jeg ikke ville gjøre det selv. Og den andre halvparten dreier seg om hvor dårlig service telenor har, og hvor dårlige de er. Det eneste seriøse svaret på spørsmålet mitt var: Quote: Jeg ringte og klaga.Fikk ikke det til så tilslutt sendte Telenor meg en montør som kobla det opp. Jeg betalte ikke en dritt så jeg regner med at det var gratis. Og allyse, nei det går ikke an å slette en tråd selv, derfor ba jeg en moderator gjøre det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Den 2002-12-01 17:13, skrev Jakob: OK, innrømmer at jeg ble litt for sur, men jeg synes det er irriterende å spørre om noe, og så at halvparten av svarene dreier seg om hvordan man skal gjøre det på egen hånd, selv om jeg sa at jeg ikke ville gjøre det selv. Og den andre halvparten dreier seg om hvor dårlig service telenor har, og hvor dårlige de er. Det eneste seriøse svaret på spørsmålet mitt var: Quote: Jeg ringte og klaga.Fikk ikke det til så tilslutt sendte Telenor meg en montør som kobla det opp. Jeg betalte ikke en dritt så jeg regner med at det var gratis. Du synes dette svaret var det eneste seriøse fordi det samsvarer med det du ønsker av svar? Jeg har svart deg men det er ikke seriøst fordi du ikke likte svaret? hallo! Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Sorry, så ikke posten din. Men det er ikke så hygelig når det renner inn masse som ikke er svar på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
president Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg skjønner forsåvidt at du ikke vil betale for montør, de fleste her i verden kunne jo tenke seg at alt var gratis. Men det er jo ingen grunn til å bli sur på Telenor fordi du må ha montør (og dermed må betale; som tidligere nevnt, dersom du ønsker gratis tjenester, ring Frelsesarmeen og hør om de vil betale montøren din). Du kunne jo tatt deg bryet med å sjekke om du kunne bruke GDS på forhånd, men neida.. Det finnes ingen grunn til at du ikke skal betale for nmontør som jeg kan se iallfall. Bli sur på deg selv isteden. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 11:59, skrev agvg: Quote: Den 2002-12-01 11:56, skrev allyse: I en ISDN kabel er det bare 4 ledninger og ingen er det nevneverdig spenning i så et strømsjokk er også ute av bildet. Det er bare to ledninger inn på ISDN-boksen og linjespenningen er vel 110V så det er da litt. Jo takk, har merka det ja. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå